Skip to main content

Ik heb een 500/500 glasvezelverbinding en een Experiabox V9.
Tot de lockdown hier nooit wifi-problemen mee gehad. BG, 1e verdieping en op zolder altijd een goede verbinding zonder versterkers. De experiabox is ook niet weggewerkt o.i.d.
Een bedrade speedtest laat ook nog steeds goede resultaten zien.

Echter, nu wij thuis zijn komen te werken en de kinderen online les (VO) volgen, lijkt het er op dat één laptop de hele bandbreedte van de wifi nodig heeft. Met deze laptop wordt remote op een citrix omgeving gewerkt. Helaas heeft deze laptop geen bedrade ethernet aansluiting; hij staat wel in dezelfde kamer als de experiabox.
Voor de rest is dan tegelijkertijd vergaderen via Teams of Youtube bijvoorbeeld een drama.
En inmiddels nemen andere zaken als mobieltjes en printers natuurlijk ook een deel van de bandbreedte in beslag.

Ik heb al een paar keer geprobeerd de glasvezelverbinding en wifi opnieuw op te laten starten (minuutje de spanning er af). Maar dit geeft geen verbetering.

Hoe kan ik dit oplossen:
- Zit het probleem wel in het citrix verhaal?
- Is het 't waard om voor 150,- superwifi aan te schaffen? Of is hiermee het probleem niet verholpen?
- Of kan de experiabox het gewoon niet meer aan?
​​​​​​​- Zijn er andere suggesties/oplossingen?
​​​​​​​
​​​​​​​Dank alvast voor de reactie(s)

Beste @Rick68, welkom! Het zou zeker kunnen dat Citrix de bandbreedte opslurpt. Ik gebruik het zelf niet, dus ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Heb je de mogelijkheid om een ‘usb to ethernet’ kabeltje te regelen? Dan kan je 'm alsnog bekabeld aansluiten. Welke Experia Box heb je? Je zou zeker Superwifi punten kunnen bestellen. Mocht je toch niet tevreden zijn, dan kunnen deze binnen 14 dagen weer geretourneerd worden. 


Dag @Marcia_ 

Ik heb een Experiabox V9 en de betreffende laptop heeft geen ethernetaansluiting helaas.
Goed om te weten dat er 14 dagen ‘probeertijd’ is, dank.


Daar heb je dus ‘usb naar ethernet’ kabels voor. Die kan je in de usb poort steken als je laptop geen aansluiting heeft 🙂. De V9 is verder nog wel up-to-date, dus deze is niet zodanig verouderd dat je daardoor problemen ervaart. Ik zou óf de kabel óf de super wifi punten echt eens proberen! Je kunt ook onze Wifi manager eens doorlopen. Wellicht wordt het daar beter van.


Wifi zelf is niet het probleem; de laptop waar citrix op draait staat zelfs kort bij de router in dezelfde ruimte.
Ik ga de super wifi maar eens proberen; ik laat nog wel van me horen of het de oplossing is.