Skip to main content

Vanaf augustus 2023 hebben wij een contract bij jullie. Vanaf het begin steeds problemen met de WiFi. TV blijft dagelijks hangen en het geluid valt om de paar minuten standaard een paar seconden weg. Het KPN kastje is rechtstreeks verbonden met de tv, dus daar kan het niet aan liggen. TV is ook niks mis mee.  De tv en WiFi geven meer frustratie dan plezier.  Ik zie veel mensen hier met hetzelfde probleem. KPN doe hier wat aan!  Hoe gaan jullie dit oplossen? 

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, het modem is niet rechtstreeks verbonden met het kpn kastje. Ik snap dat de kwaliteit dan beter is, maar dit is wel heel droevig. Wij kiezen niet voor niets voor draadloos. 
Het WiFi probleem is daarmee ook niet opgelost. 


Hoe is ie dan aangesloten?


Via de WiFi.


Hallo @Rachelp, van welke tv-ontvanger maak jij gebruik? Enkel de meest recente tv-ontvanger: KPN TV+ ontvanger kan namelijk via Wifi worden aangesloten. De overige tv-ontvangers hebben een bekabelde verbinding nodig of kunnen via de draadloze adapters, devolo's genaamd, worden aangesloten. 


Ik heb de draadloze versie. Klein zwart kastje. 


Hi @Rachelp , ik vermoed dat je het V10 modem hebt, dit is een wit modem. Deze maakt gebruik van de WiFi 5 netwerktechnologie. En het TV+ kastje van WiFi 6, dit geeft inderdaad problemen.

 

Mocht dit het geval zijn zou het opgelost moeten zijn als je het modem met de TV+ bedraad aansluit via een ethernetkabel. Of een Super WiFi 2 (wifi versterker) aan het modem aansluit. Deze neemt dan het modem als het ware over en zend dan WiFi 6 uit. Of een V12 moden aanvragen, deze maakt standaard gebruik van WiFi 6 maar deze vervangen ze niet zo maar volgensmij. Dus dat wordt wat lastiger.


Ik heb een zwarte modem en een klein zwart kpn tv kastje. 


Geen optie om te bedraden. Wil geen zichtbare draden achter mijn tv of over de vloer. Ik kies niet voor niets voor WiFi toch?  Ben dit van eerdere providers niet gewend.  Ik denk eraan om ons contract maar op te zeggen. 


Deze maakt gebruik van de WiFi 5 netwerktechnologie En het TV+ kastje van WiFi 6, dit geeft inderdaad problemen.

Dat hoeft helemaal geen problemen te geven, sterker nog, ook met WiFi 4 kan de TV+ Box prima uit de voeten.


U heeft alleen de zwarte KPN Box als WiFi punt? U heeft geen andere WiFi punten?


Het kpn+ kastje zit achter mijn tv. Afstand tot de modem is de ongeveer 4 meter. Heb al 3 WiFi versterkers en contact met KPN gehad. Zij geven aan dat dit echt genoeg is. 


Het kpn+ kastje zit achter mijn tv. Afstand tot de modem is de ongeveer 4 meter. Heb al 3 WiFi versterkers en contact met KPN gehad. Zij geven aan dat dit echt genoeg is. 

Welke WiFi versterkers heeft u? De zwarte SuperWiFi’s? U heeft geen andere WiFi punten in huis?


Ik heb 2  zwarte superWiFi boosters beneden en 1 boven. 


En die SuperWiFi's zijn ook draadloos geplaatst? Of zijn die wel bekabeld? 

Als u een gewoon normaal huis heeft zou u geen 2 SuperWiFi's beneden nodig moeten hebben. Als de KPN Box ook beneden staat.

Ik zou zeggen: zet die SuperWiFi's eens uit. Misschien verstoren ze alleen maar.


Groot huis.   We hebben 1 extra superWiFi in de bijkeuken om ook bereik te hebben in de tuin. Super WiFi,s zijn niet bekabeld. 


Reageer