Skip to main content

Hallo. Sinds de aanpassing van mijn abonnement naar Hussel 200 meet ik met de Speedtest geen hogere snelheid. Heb een paar keer de instellingen van het modem aangepast met de online tool, dat gaf ook geen verbetering. 

Hoi @Jordy Vinke, welkom op ons Forum!

Jammer om te lezen dat jouw wifi-verbinding niet naar behoren werkt sinds de wijziging van je abonnement. Je geeft aan dat je via de wifi-verbinding geen hogere snelheid haalt, welke snelheid haal je precies? En waar ik ook benieuwd naar ben: welke snelheid haal je wanneer je over de bekabelde verbinding een speedtest doet? 

Als je met bekabeld internet de juiste snelheid haalt, dan lijkt het toch wel aan de wifi-instellingen te liggen. Wifi is doordat het draadloos is heel gevoelig voor storingsbronnen, waardoor de verbinding kan worden vertraagd. En die storingsbronnen heb je vaak in huis, denk bijvoorbeeld aan keukenapparatuur zoals een magnetron, spiegels, maar ook de wifi-verbindingen van jouw buren kunnen jouw verbinding verstoren.  Het is dus goed om je wifi op de juiste manier in te stellen via onze Wifi Manager, had je deze online tool al gebruikt of een andere? Als het door middel van de Wifi Manager namelijk niet lukt om jouw wifi-snelheid boven de 20 Mbit/s uit te laten komen, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden. Denk hierbij aan een gratis afspraak met de wifi-monteur of gratis Experia Wifi's.

Als de Wifi Manager niet helpt, dan raad ik je aan om met ons te bellen. Je hebt dan namelijk direct contact met één van mijn collega's, zo kun je samen uitzoeken wat de oorzaak is van de langzame wifi en de verbinding hopelijk verbeteren. Je vindt onze contactgegevens op de site.


@Jordy Vinke  Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk. Er waren wat dingen mis gegaan bij het doorvoeren van de abonnement wijziging. Dit wordt als het goed is alsnog opgelost...


Reageer