Skip to main content

Omdat de wifi in huis (ondanks twee versterkers) niet goed werkt (geen of wegvallend signaal), heb ik een TP link deco systeem gekocht. Ik heb begrepen dat dit het beste werkt als ik wifi op het modem uitschakel. Moet ik hiervoor de versterkers eerst weghalen? 

Ik heb al wat terug kunnen vinden op dit forum, maar moet daarvoor inloggen op het modem. Helaas lukt dat niet (wachtwoord niet juist). Modem gereset voor terugzetten fabrieksinstellingen, inloggen lukt nog steeds niet. Hoe kan ik wifi nu uitschakelen op het modem?

Het verbaast me dat je met 2 Wi-Fi versterkers niet een goed resultaat bereikt. Er lijkt dus meer aan de hand. Met de tp link erbij zal het niet beter worden ben ik bang. Waar gaat het mis met die 2 Wi-Fi versterkers?


Het zijn al wat oudere versterkers (van KPN, zwarte kastjes). KPN biedt nu ook superwifi, maar als bestaande klant krijg je korting op 2 versterkers, je krijgt ze niet gratis. Degene die ik nu heb gekocht (3 versterkers) zijn dan nog goedkoper. Op zolder hebben we praktisch geen wifi. We hebben nu een Deco systeem via mesh verbinding, met op alle verdiepingen een kastje. Die wifi werkt wel goed, maar zou nog beter werken als wifi op het modem uitgeschakeld is.

ik wil dus weten hoe ik dat kan regelen, aangezien ik niet kan inloggen op de router en een reset niet werkt voor terugzetten fabrieksinstellingen.