Skip to main content

Beste allemaal 

Na vervanging van de experiabox v9 naar een v10 heb ik veel problemen met de WiFi boven in de slaapkamers met het gevolg dat de internet bundels van mijn kinderen veel eerder op zijn. Er is verder niks verandert geen andere telefoons NIET meer gebruik van de internet bundel behalve de wisseling van de experia box. 

Weet iemand hoe dit kan. 

En ik zou ook graag eens met een echt mens en geen robot willen chatten /praten er is al het een en ander gedaan door een kpn monteur maar weinig verbetering. 


Beste allemaal 

Na vervanging van de experiabox v9 naar een v10 heb ik veel problemen met de WiFi boven in de slaapkamers met het gevolg dat de internet bundels van mijn kinderen veel eerder op zijn. Er is verder niks verandert geen andere telefoons NIET meer gebruik van de internet bundel behalve de wisseling van de experia box. 

Weet iemand hoe dit kan. 

Het wifi van de v10 word soms door meer mensen als minder sterk ervaren. Wat mankeerde er aan de v9? Heeft u de WiFi manager al gedaan?


De v9 werd bruin van de hitte en de WiFi manager is al talloze keren uitgevoerd. Zowel door mij als de monteur van kpn. Ik vind het jammer dat het slechter word I. P. V een verbetering. Jammer dat er voor vele nog geen passende oplossing is. Als meerdere mensen het constateren zal er wel aan gewerkt worden. . Maar ondertussen is wel de internet bundel( 20 gb) op en heb  nog dagen van de maand over 


De v9 werd bruin van de hitte en de WiFi manager is al talloze keren uitgevoerd. Zowel door mij als de monteur van kpn. Ik vind het jammer dat het slechter word I. P. V een verbetering. Jammer dat er voor vele nog geen passende oplossing is. Als meerdere mensen het constateren zal er wel aan gewerkt worden. . Maar ondertussen is wel de internet bundel( 20 gb) op en heb  nog dagen van de maand over 

En wat was de uitkomst van de WiFi manager? 

 


Dat weet ik niet meer, weet ook niet wat het met de v9 was. Toen hadden we in ieder geval betere WiFi 

 

 


Beste @Chaam 76, welkom! Waarom was de monteur gekomen? Vanwege de slechte wifi? Ik zou toch nog eens de Wifi Manager doorlopen. Ik ben toch echt benieuwd naar de uitkomst. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik help je graag verder. 


Beste Marcia 

De eerste keer is de monteur gekomen omdat ik melding had gemaakt omdat de v9 bruin verkleurden van de warmte .

Toen hebben ze de ( verschrikkelijke ) v10 geĂŻnstalleerd, vanaf dat moment heb ik slechte wifi en vliegen mijn internet mb's er doorheen . Daarna is er weer een monteur geweest die merkten op dat de lampjes L1 en L2 niet te gelijk branden op de router dat heeft hij verholpen maar de hele familie klacht nog steeds dat de wifi helemaal ruk is boven en in de tuin is hij ook een heel stuk slechter .we beginnen het goed beu te worden .


Ah, op die manier! Wil je je gegevens nog in je profiel zetten? Dan kijk ik met je mee. 


Tja, het wifi van de v10 word wel eens meer als slechter ervaren. En de v10a heeft ook zo zijn problemen. De v9 is echt niet zo'n verkeerde router hoor.

De enige oplossing is de wifimanger doen. Dan krijg je misschien versterkers. Anders zult u ze moeten kopen. Ik heb hier ook 4 versterkers staan en 2 accespoints van een ander merk.

 


Dat zal dan de omgekeerde wereld zijn ,van een goed (oud product v9 ) naar een slechter nieuw product v10 en dat zal IK dan iets moet aanschaffen om betere wifi te krijgen .

Dan wil ik de oude v9 terug .ik vindt dat kpn het gewoon moet oplossen 

Ik heb overgens een paar keer de wifi manager gedaan,  waarvan enkele keren ik met mijn tablet geen wifi op de eerste verdieping  had :grin::kissing:


Dan moet u halverwege de trap blijven staan. WiFi mag niet echt helemaal weg vallen. Althans... tijdens het doorlopen van de manager word wel de Experiabox opnieuw opgestart. En dan is wifi uiteraard wel even weg. Maar dat is niet erg, geduld hebben, dan komt het weer terug.


vreemd normaal is een v10 (zonder A) veel beter als een v9

een v10 heeft ook een 5GHz wifi ac band voor sneller met apparatuur wat dichtbij staat

het lijkt mij dat deze v10 niet goed is

omdat ik heb ook een v9 gehad en een v10 en de v10 was de wifi nog sterker dan de fritzbox wat er nu hangt

misschien kan kpn een kijkje nemen naar deze v10 want dit lijkt mij niet goed

@Marcia_ en waarom geen v12 vervangen voor een v9 dat is voor mij een verassing ?

 

 


 

@Marcia_ en waarom geen v12 vervangen voor een v9 dat is voor mij een verassing ?

Misschien is er sprake van pairbounding. Dat ondersteund de 12 niet. En sowieso krijgt niet iedereen bij vervanging zomaar een 12. Bij tv ontvangers krijg je ook niet het nieuwste kastje bij vervanging. Zo werkt het nu 1maal.


@Nick83 

oke dat is duidelijk

 


Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat je anno 2020 met een modem in de meterkast goed Wi-Fi hebt in het hele huis. Vergeet dat maar! Leg een goed bekabeld netwerk aan. Zet op iedere etage een wifi versterker en je hebt geen probleem meer. 


@Joep1965

Dat is het beste 

Maar de verwarring blijft dat hier met een v9 goed was en met een v10 niet 

En dat vind ik heel vreemd 

Omdat een v10 veel betere wifi heeft 

Dus lijkt mij iets niet goed instelling of misschien een defect is de nieuwe v10

Maar de zet is aan kpn 

 


Dat blijft koffiedik kijken. Als de buurman net op ongeveer hetzelfde moment een flinke Wi-Fi versterker neer zet dan heb je daar last van. Maar gelukkig krijg je vaak Wi-Fi versterkers. 


maar dan schakelt de wifi van de v10 weer uit wat ook weer een extra probleem kan opleveren

dus zou een experia wifi (wifi “versterker”) bij de v10 moeten omdat deze wifi weg is van de v10

even 1 punt om te melden


Ik zie dat er inderdaad sprake is van pairbonding, vandaar de V10. Daarnaast zie ik ook dat uit de Wifi Manager van mei inderdaad blijkt dat deze te wensen over laat op de verdiepingen waar de Experia Box niet staat. Je haalt daar maar 26 Mbit/s. Volgens KPN is dit voldoende, maar ik snap ook dat jij dit persoonlijk te weinig vindt. Hierom is ook aangeraden om een Superwifi startersset aan te schaffen.

 

De lijn lijkt verder in orde, als ik metingen doe. Op dit moment kan ik weinig betekenen voor je, ben ik bang. Je kunt ook altijd een servicemonteur aanvragen, deze berekent echter wel 50 euro kosten. Waarschijnlijk ook niet waar je naar op zoek bent, maar ik wil het toch gemeld hebben. 


je kunt dan een experia wifi aanschaffen

deze moeten wel bedraad aangesloten worden

en hou er rekening mee dat de wifi van de v10 uitgeschakeld word

dus 2 of meer nodig of heel misschien dat het met 1 kan

maar ik raad aan minimaal 1 beneden en een bekabeld boven

er zit 2 netwerkpoorten op deze kastjes je kunt hem dan ook bijvoorbeeld tussen tv ontvanger plaatsen

dan heb je goede wifi in de woonkamer

en als je ook tv boven hebt is het hier ook simpel hier tussen plaatsen

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=450

 


. .  een modem in de meterkast goed Wi-Fi hebt  . .

En het modem “moet” in die meterkast blijven omdat anders de lijn naar de centrale of straatkast een promille langer wordt :/

Dat is het nadeel van meerdere functies in een kastje, het modem moest om reden vervangen worden en gelijk is je goed werkende  wifi apparaat ook foetsie.

Dit probleem is lang bekend, toch komt er weer een zelfde combinatie apparaat, de v12.

Maar goed, je kunt altijd nog de wifi in het modem uit zetten en een ander wifi punt ergens midden in het huis zetten, aan een kabel.

. . .Als de buurman net op ongeveer hetzelfde moment een flinke Wi-Fi versterker neer zet dan heb je daar last van . . .

Precies, het aantal kanalen op 2,4GHz is zo vol, maar dat zou je toch moeten kunnen zien met de “wifi-manager”.

Het kan natuurlijk best zijn dat het nieuwe wifi punt (in/bij het modem) automatisch een minder gunstig kanaal heeft gekozen.


@KeesYagi Het maakt echt niets uit of je kabel tussen het israpunt nou 50cm is of 3 meter.  Althans bij mij niet. Ik heb getest :wink:


@Joep1965

Het word geadviseerd om de bijgevoegde bekabeling te gebruiken 

En niet het isra punt te verlengen 

Dat is namelijk niet de bedoeling 

Ook al werkt 3 meter 

Het advies plaats de experiabox zo dicht mogelijk bij het isra punt 

I.v.m. Storing en verlies

 


Psja, dit hebben we het hier al zo vaak besproken. KPN wil geen risico nemen met ietsje meer kabellengte met als gevolg dat het wifi punt op een ongunstige plaats staat met als gevolg veel frustratie over zwakke wifi signalen.

De “telefoon” lijn een stukje verlengen is in praktijk geen probleem, gewoon proberen.


Wat heeft het te maken met een telefoon lijn 

De experiabox v9 werkt de wifi wel 

En bij een v10 niet goed 

Wat normaal bij een v10 beter zou moeten zijn als een v9 

Er is zeker wat anders aan de hand 

En het verlengen van een "telefoon" kabel zal echt niet helpen 

In ieder geval ik zou een andere oplossing zoeken 

Â