Skip to main content

Het gebeurd regelmatig dat mijn WiFi op mijn Experiabox v10 uitvalt of nog aanwezig is bij het aanzetten van mijn IPad. Ik dien dan de wifi uit te zetten en dan opnieuw in te schakelen. 2.4 mhz zit op kanaal 11 en 5 mhz op kanaal 100, beide geven als het werkt 120 download  en zeker het dubbele bij upload. Hoe kan ik dat uitvallen oplossen?

Dag @Jgossen heb je geen wifiversterkers? Geen draadloze verbindingsets in huis?


Ik heb een bekabelde WiFi versterker maar die helpt ook niet. Krijg zowel op mij IPad, pc en telefoon geen wifi


Hoi @Jgossen, als de Wifi tegelijkertijd op alle apparaten wegvalt is dat niet handig natuurlijk!

  • Is het alleen de Wifi verbinding die wegvalt, of vallen bekabeld verbonden apparaten (zoals mogelijk een pc of tv-ontvanger) op dat moment ook weg?
  • Wat gebeurt er met de lampjes op de V10 op het moment dat je de verbinding verliest? Gaan daar meerdere lampjes uit of blijven die zoals ze zijn?
  • Je zegt dat je de Wifi uitzet en opnieuw inschakelt, waar doe je dat? Is dat op het apparaat of op de Experia Box?
  • Welk merk en type Wifi versterker heb je precies?

 


Beste Jasper,

Zowel de WiFi lampjes op de Experiabox v10 als de Experiaversterker blijven branden als de WiFi verbinding op mijn toestellen zijn weggevallen.

ik heb het eerst de Experiabox geprobeerd maar dat haalde niet altijd iets uit en daarna zet ik op mijn IPad en Samsung de WiFi uit en daarna weer aan en soms helpt dat en zo niet dan doe ik het nog een keer totdat het werkt. Het is wel opvallend dat ik de meeste last ermee heb als ik s’ morgens opstart en daarna vaak overdag als ik een tijdJe geen apparaat heb gebruikt. De WiFi versterker is een Arcadian Experiabox WiFi die via de KPN heb gekocht


Hallo @Jgossen Als je een Experia V10 modem gebruikt i.c.m. met een KPN-versterker, dient de wifi op de V10 modem (automatisch) uit te gaan c.q. uit te zijn. Daarom wordt er ook geadviseerd om 2 KPN-versterkers te gebruiken i.c.m. een V10, de 1e om het wifi-verlies van de modem op te vangen en de 2e als wifi uitbreiding.

Zoals jij het nu hebt kunnen de 2 wifi-zenders elkaar verstoren omdat ze geen mesh-eenheid kunnen vormen, zoals bij de nieuwere modem/routers van KPN.

 


Hallo Jand

Betekent dat het WiFi lampje op de V10 uit moet gaan en waarom spreekt men over een versterker terwijl het, zoals je omschrijft, een vervanger is?


Hallo @Jgossen Bij de V10 werkt het nu eenmaal zo, zoals ik het eerder uitgelegd heb. Bij 1 of meerdere externe KPN-versterkers behoort de wifi op de V10 uit te staan voor een optimale werking en heb  jij in jouw geval dus minimaal 2 versterkers nodig, die met elkaar kunnen samenwerking buiten de V10 om.

 

 


Hallo Jand

Duidelijk en het bleek dat het WiFi lampje op mijn Experiabox box nog brandde en heb het uitgezet. Ik heb 1 versterker en die is bekabeld en daarmee ontvang ik nu goed in mijn gehele appartement. Als ik alleen de V10 gebruik is het een zwak signaal. Bedankt en ik hoop dat het stabiel blijft


Hallo Jand

Ik begrijp niet waarom ik er 2 nodig zou moeten hebben want die staan normaal gesproken toch niet vlak bij elkaar?

Hallo @Jgossen , zoals ik al eerder uitlegde, de 1e versterker om de uitgeschakelde wifi op de V10 op te vangen c.q. te vervangen en de 2e versterker als uitbreiding elders in huis.

 


Dank!


Dank!

Graag gedaan @Jgossen 


Het Wifi lampje op de V10 hoort uit te zijn als je een Experia Wifi (of SuperWifi) hebt inderdaad. De hardware van de V10 kan jou apparaten niet over laten schakelen naar een andere zender als die sterker is.

Hoe gaat het als je de Wifi van de V10 uit zet, blijft het dan ook zo?

Je zei ook dat de Wifi lampjes blijven branden als het gebeurt, maar wat doen de andere lampjes op de Experia Box? Blijven die ook branden op dat moment, of veranderd daar wel iets mee?


Beste Jasper, het WiFi lampje brandde op de Experiabox v10 terwijl de Experiawifi was aangesloten. Ik heb de WiFi opende V10 uitgezet en het lijkt nu veel beter te gaan. Alleen WiFi met de Experiabox v10 geeft een heel slecht resultaat terwijl iemand met het zelfde appartement in dit gebouw met allen een V12 wel goed resultaat heeft. Ik heb zelfs de test gedaan door voor de Experiabox te gaan staan en een Speedtest te doen. Kwam niet hoger dan 50/60 terwijl met versterker ik 180 haal. Snap niet dat de KPN al die V10 niet heeft vervangen of het moet commercieel zijn want je verkoopt wel meer versterkers😁


Die v10 is prima. Op de v10 moet u zelf instellen of u de 2.4ghz band of de 5ghz wil gebruiken.  Aan de snelheid te zien gebruikt u de 2.4ghz band. De box 12 regelt dat allemaal zelf. U heeft daar de 5ghz band gebruikt. Heeft overigens ook nadelen.  De wifiversterkers regelen het ook zelf. Er lijkt dus niets aan de hand. De 2.4ghz band kan geen hoge snelheden aan de 5ghz band wel. 


@Joep1965 ik denk dat mijn probleem opgelost is en ik heb inmiddels ook de 5 ghz aangezet en denk dat straks de nieuwe Superwifi versterkers ook een verbetering zullen zijn. Bedankt voor de reactie


@Jgossen U gaat toch niet onnodig geld uitgeven aan versterkers?? Ik ben wel benieuwd hoe uw netwerk er dan uitziet.  Woont u heel erg groot?


De V10 is nog een prima modem inderdaad, in dit geval lag het meer aan de combinatie met de versterker zo te zien. Als het met de Experia Wifi die je al had goed werkt is het aanschaffen van meer versterkers niet nodig lijkt me. Als het werkt, werkt het. Dan hoeft er niets meer aan gedaan te worden.


@Joep1965 zonder versterker krijg ik maar de helft van wat ik wel krijg met de versterker. 

@Jasper bedankt en vwmb topic gesloten