Skip to main content

hallo, Ik heb een experia box v8, Mijn wifi signaal wordt steeds onderbroken. Dit heeft me al  2 maanden mijn data van mijn telefoon gekost. Ik heb de wifi al via de app laten optimaliseren maar het probleem blijft. Bij telfort had ik deze problemen niet., na overname kpn Nu al 2 maanden ellende. Graag een oplossing.

Goedemiddag @Emjee.71, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Kan wel even duren voordat ze reageren.


En heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen. 

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent. Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.


@Emjee.71 Welkom op het forum. 

Ik zie dat @fame29 je al heel goed op weg heeft geholpen. Is het met deze tips gelukt?


Dit is allemaal al meerdere keren gedaan. Maar mijn wifi blijft wegvallen.  Ik heb de online herstel ook doorlopen en dit heeft niet het gewenste effect. 

Mijn wifi blijft zwabberen en wegvallen. Inmiddels contact gehad met KPN klantenservice en die zouden terug bellen voor een afspraak.

Bedankt fame29 voor de uitgebreide uitleg. Maar dit had ik dus allemaal al gedaan.

Het is gewoon heel frustrerend omdat ik door het wegvallen van de wifi in no time door mijn data van mijn mobiel heen ben.

Ze hebben nog geen contact opgenomen. Ik wacht het nog een week af en dan zal ik wel opnieuw contact opnemen met de klantenservice.

groet Emjee71

 


@Emjee.71 Ik kan mij inderdaad voorstellen dat het wegvallen van je wifi verbinding frustrerend is. 

Ik zie dat ik een mogelijkheid heb om 2 Experia wifi’s op te sturen, dit zijn wifi versterkers die bekabeld aangesloten moeten worden. 1 in de buurt van de Experiabox en een andere op een andere plek in de woning. 

Deze versterkers nemen het wifi gedeelte over van de Experiabox, het wifi gedeelte op de Experiabox gaat dan uit. Kun je mij laten weten of je de mogelijkheid hebt om deze aan te sluiten? 


Hallo Rutger,

 

Ja, die mogelijkheid heb ik wel. Graag als dat zou helpen. 

Ik neem aan dat er bij geleverd wordt hoe ze precies moeten worden aangesloten, dan lukt dat wel.

Bedankt voor je reactie.

Groet,

Emjee.71

 

 


@Emjee.71 Top! Ik heb 2 Experia wifi's opgestuurd. 

Deze liggen morgen na 15:00 klaar bij de Jumbo aan het Koninginneplein. Vergeet bij het afhalen niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!

Kun je mij na het aansluiten laten weten of het hiermee beter is geworden?