Skip to main content

Bij ons valt steeds de wifi uit, waardoor ook radio en TV haperen. Gisteren heb ik door jullie het modem al op afstand laten resetten maar dat heeft niet echt geholpen.

Hebben jullie een oplossing?

U heeft een KPN Box 12? Dat is geen "experia".

Heeft u ook nog WiFi versterkers van KPN? 


Excuus verkeerde benaming 

Nee geen wifi versterkers.


Waar staat de KPN Box? Staat die een beetje vrij van andere apparaten? Geen DECT telefoon er naast staan bijvoorbeeld? Valt het WiFi op alle apparaten weg? Blijft het dan weg of komt het weer terug?


De box staat op de vensterbank geen andere apparatuur in de buurt. 

Het signaal valt overal weg. Komt na enkele seconden weer terug. Dat gebeurt elke 5 minuten


Moet dat groene lampje van de wifi knipperen of niet? Soms knippert het en soms brandt het continue


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja 


Daar was ik al hang voor.  Die geven heel vaak dit soort problemen.  Ik raad u aan een middagje te gaan testen zonder de draadloze verbindingssets.  Dus allemaal verwijderen en kijken of het probleem er dan nog is.


Dat zal ik doen, maar dan heb ik toch boven geen TV meer? Want daarvoor hebben we die aangeschaft.


Eerst maar even testen.  Als het probleem er dan niet is moeten we kijken hoe verder.


Ze zijn losgekoppeld.

 

Stel dat dit het wifi probleem oplost, wat dan te doen met de tv ontvanger op de slaapkamer?


Het helpt niet. Zojuist viel het hele internet gedurende een aantal minuten helemaal weg. 

Het groende lampje voor internet was toen ook uit.


Hoi @Brietje67 ,

Heb je glasvezel of dsl?Ook het modem al eens handmatig gereset met een paperclip?

Zit er ook een radiator onder de vensterbank?


Hoi Martijn,

 

DSL

Nee nog niet handmatig gedaan wel gisteren op afstand laten doen door KPN

JA daar zit een radiator, de opstelling is niet veranderd. Dit probleem doet zich n u een paar weken voor. Eigenlijk sinds de software update door KPN


Hoi @Brietje67 ,

Is het DSL kabeltje rond of plat?

Is het mogelijk om de box 122 ergens anders neer te zetten?Waar geen warmtebron is?

Screenshot topic van tweakers:

Heb hier op het forum wel eerder het plaatsen boven een verwarming afgeraden,Volgens mij was het daarna opgelost.


Alle kabels zijn rond.

Radiator staat nooit aan omdat die achter de bank zit


Ok,dan kan het geen kwaad.

Heb je een switch in je netwerk zitten?


Martin geen idee wat een switch is.

Als ik handmatig ga resetten doe ik dat dan al het modem nog aanstaat?


Hoi @Brietje67 ,

Dit is een switch:

Een reset doe je door 2x achter elkaar het resetknopje in te drukken met een pinnetje,Het modem moet dan aanstaan.De lampjes gaan dan uit al het goed is.

 


Nee geen switch aanwezig.

Reset inmiddels gelukt maar na 1 minuut weer uitval.


Heb je een reset dan zo snel voor elkaar gekregen?Normaal duurt dat wel wat langer...Het je het modem echt zien herstarten?


We hebben ook niet bizar veel apparaten die van wifi/internet gebruik maken.

2 telefoons 1 laptop en 2 tv ontvangers.

 


Alle lampjes gingen uit tot het rode powerlampje ging branden daarna startte alles weer op. Binnen 5 minuten.

Maar gezien jouw reactie is dat het niet.

Ik ga nogmaals proberen.


Ik zit nu al een paar uur te kijken naar die box.

Het is niet de wifi die wegvalt maar het hele internet en daarmee dan automatisch de wifi..


Ok,

De reset heeft niet geholpen begrijp ik.

Ik raad aan om 0800-0402 te bellen en te vragen of ze de lijn kunnen doormeten .