Wifi valt vaak uit met Box 12. Nieuwe adapter of resets bieden geen oplossing
Mijn v12 modem draait nog op SGEJ1000060E. 2x SW2, maar wifi valt regelmatig uit. Meerdere resets gedaan. Er is ook al een monteur geweest die ervan overtuigd was dat het aan de adapter lag; nieuwe aangesloten. Problemen leken een tijdje minder, maar zijn weer terug. Weer bellen…. Resets… nieuwe software wordt nog steeds niet gepakt en problemen blijven. De kpn medewerkers aan de helpdesk wisten het ook niet. Advies; schakel een expert in. Hopelijk een slimme reactie via deze weg?
Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
Bladzijde 1 / 1
Welkom op de community @Nick78, dat klinkt als een vervelende en hardnekkige situatie. Wat gebeurt er precies als de Wifi uitvalt? Valt de verbinding dan weg, krijg je een foutmelding in beeld of iets anders? Is dat altijd op dezelfde plek of merk je het op meerdere plekken in huis? Is het op een specifiek apparaat, of op meerdere apparaten?
Je noemt de softwareversie van jouw Box 12 al, welke versie hebben jouw SW2 punten?
Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt.
@Jasper van KPN
ik heb 2 superwifipunten 2. Firmware 3.00.31. De wifi problemen lijken vooral vanuit deze punten te komen. De verbinding wordt telkens kortstondig onderbroken waarna de verbinding wordt hersteld. Lampje brandt volgens mij ook regelmatig rood dan. Een kpn medewerker zag eerder telkens dat de modem opnieuw probeert op te starten, maar dat was voordat de nieuwe adapter geplaatst werd. De hele modem is overigens van te voren ook al vervangen zonder resultaat. probleem is op meerdere apparaten.
Dank je @Nick78, de softwareversie van het modem en de SuperWifi punten sluiten wel op elkaar aan dus. Je zegt dat een lampje rood wordt, welk lampje is dat precies? is dat op een van de SuperWifi's of is dat een lampje op het modem? De lampjes hebben verschillende betekenissen, dus het kan aangeven welke kant we op moeten kijken. Op dit punt durf ik nog niet te zeggen of een apparaat iets niet goed doet, of dat de hele verbinding af en toe kort wegvalt.
Is de volledige verbinding ook nagekeken toen je contact had? Als dat nog niet is gedaan kan je het beste opnieuw telefonisch contact hebben zodat dat direct samen met je gedaan kan worden. Een terugbelafspraak via onze site is daarvoor de makkelijkste optie.
@Jasper van KPN
De KPN monteur heeft een paar weken geleden alles doorgemeten na het plaatsen van een nieuwe adapter (was blijkbaar een gangbaar probleem?). Daarna is hij vertrokken. In de veronderstelling dat het goed zou zijn.
De WIFI valt af en toe weg, met name bij contact met de SW2. Ik zie de telefoons dan ook overschakelen op 5G.
Het lampje van de SW brandt af en toe kort rood.
Als ik in mijn modem kijk bij statistics, dan zie ik 76457 errors (!). Zie screenprint:
Wat voor adapter is precies vervangen? Ik heb daar zo geen beeld van. @Ik_Combineer, heb jij een idee wat voor adapter dat is?
Je zei dat je al een reset had gedaan, wat had je precies gereset? Was dat de Box 12, was dat de SuperWifi of beiden? Als je de SuperWifi nog niet gedaan had, zou je die ook volledig opnieuw kunnen instellen en koppelen, zoals hier beschreven:
@Jasper van KPN
de adapter van de modem is vervangen (modem zelf overigens dus ook al). Een medewerker aan de helpdesk zag dat de nieuwe software telkens niet geïnstalleerd kon worden. Hierdoor stokte de modem telkens en dat zou mogelijk de storing veroorzaken. Ze kon de nieuwe software op afstand ook niet pushen. Ik verwacht/ hoop dat de problemen minder worden als de nieuwe software geïnstalleerd wordt , maar dat gebeurt nog steeds niet. Ook niet na resets. Die heb ik inmiddels al meerdere keren gedaan (ook samen met de helpdesk). Ook voor de SW.
Ik kreeg ook al een berichtje van Ik_Combineer met meer informatie over de adapter. Die was mij nog niet bekend, dus is goede informatie en goed dat die bij jou vervangen is.
De nieuwe software wordt in batches uitgerold, dat is afwachten. We kunnen die update niet pushen of anders forceren, dat gaat automatisch via zo'n batch.
Had je de SW's bij het resetten ook helemaal schoon geïnstalleerd?
@Jasper van KPN
ja, de sw’s zijn helemaal schoon geïnstalleerd.
Dan heeft dat niet zoveel verbetering gebracht als ik hoopte. Dan vrees ik dat we hiervoor de nieuwe software even af moeten wachten, ik hoop dat die snel bij jou komt!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.