Skip to main content

Sinds vorige week valt steeds de wifi uit. Soms moet je 3x binnen een half uur je modem opnieuw opstarten. Ik lees hier over wifi versterkers, misschien is dat een oplossing voor ons? Krijg je die van de KPN? Wij hebben sinds kort glasvezel en KPN TV +.

Hallo @Kejo23 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en waar hangt/staat het modem?

Is de tv-decoder bekabeld of draadloos aangesloten?

Indien nodig kun je bij KPN, soms tegen een gereduceerd tarief wifipunten kopen, die krijg je dus niet/nooit gratis van KPN.

Waar ervaar je minder goede wifi en dan op welke afstand van het modem ongeveer?

Zie ook onderstaande link mdet tips:

Last van een internet storing of wifi problemen? | KPN

 


Hallo, wij hebben de KPN Box 12 als modem en DIW 7022 tv kastjes. Het gaat allemaal draadloos want het modem staat in de meterkast omdat die anders niet op het glasvezelkastje kan worden aangesloten. De afstand tussen het modem en de tv kastjes is ongeveer 5 meter. Als de wifi wegvalt hebben we overal problemen, zowel op het tv kastje in de woonkamer en slaapkamer en op mijn tablet en laptop. 


WiFi versterkers moet u kopen. Die krijgt u niet.

Als WiFi weg valt, wat gebeurt er dan met de lampjes op de KPN Box? 

Valt internet ook weg bij bekabeld aangesloten apparaten? 

Kunt u de WiFi versterkers bekabeld aansluiten? Dat u dus bijvoorbeeld een WiFi versterker in de woonkamer plaatst die met een utp-kabel met de KPN Box verbonden is? Als dat niet kan, dan zijn versterkers in uw situatie zinloos denk ik.


Het wifi lampje gaat uit en het internet lampje knippert. Een wifi versterker kan ik wel met een kabel verbinden met de tv box dat is geen probleem. Verder gaat alles via de wifi.


Hallo @Kejo23 dankzij glasvezel kan de modem/router nu op elke plek in huis geplaatst worden voor een betere wifi. Er moet alleen een eenvoudige netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, tussen glaskast en modem/router gelegd worden.

 


Beste @Kejo23, welkom! Heb je iets gehad aan de tips hierboven? Als je gebruik maakt van glasvezel, kan je met een goede netwerkkabel inderdaad de Box 12 plaatsen waar je wilt. Mocht het dan nog niet beter worden, kan je ervoor kiezen om een SuperWifi punt aan te schaffen. Deze kan je aanschaffen via de Wifi Manager. 


Hii @Kejo23, 

Als ik het goed begrijp valt het wifi lampje helemaal uit en knippert je internetlampje weg op bepaalde momenten. Op dat moment is de hele internet functie weg waardoor dus ook je wifi wegvalt. Dit is een probleem wat dus niet verhelpt als je wifi versterkers plaatst. Dubbelcheck ook even of de lampjes bij de WAN kabel uitvallen als de wifi wegvalt, mocht dat gebeuren dan raad ik aan om even met de klantenservice van KPN contact op te nemen om je lijn door te laten meten om te kijken of alles daar goed loopt. 


De wifi versterkers komen vandaag binnen dus we gaan kijken of dit het probleem oplost. 


Het probleem is niet opgelost met de wifiversterker. Wat is de WAN kabel? Is dat de glasvezel?


Dot loopt niet lekker!!! Heb je dit soort dingen in huis?

 


Het probleem is niet opgelost met de wifiversterker. Wat is de WAN kabel? Is dat de glasvezel?

Hallo @Kejo23 een WAN-kabel is de kabel tussen glasvezelkast en het rode aansluitpunt op de modem.

 


Ondertussen een nieuw modem gekregen maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Modem resetten helpt niets, alleen als we het glasvezelkastje van de stroom halen en na 2 minuten weer aan doen dan is het allemaal weer goed voor een tijdje. 

Joep 1965, die dingen hadden wij bij de oude tv kastjes en het oude modem, werkte prima. Bij de nieuwe kastjes werken ze niet.

We hebben nu al van alles geprobeerd, wifi versterkers gekocht, nieuw modem, wifi op een andere frequentie gezet en ongeveer al 6 uur met de kpn gebeld maar iets helpt. Het is hopeloos. Als ze niet snel met een oplossing gaan komen ga ik echt overstappen naar een ander.


Beste @Kejo23, ik plan een monteur voor je in. Deze komt morgen tussen 13 en 17 uur langs. Mocht dit niet uitkomen, kan je de afspraak zelf verplaatsen via de mail of even bellen met 0800-0402. Ik moet er wel bij zeggen dat, mocht het probleem in het klantdomein liggen, dat er dan kosten in rekening kunnen worden gebracht. Ik ga er vanuit dat dit in dit geval niet zo zal zijn, omdat je al heel veel geprobeerd hebt, maar ik moet het er wel bij benoemen.Â