Skip to main content

Heb sinds half jaar KPN (snelste pakket, dacht glasvezel 1GB snelheid) en constant problemen met uitvallende en/of slechte wifi. Via TP link Deco versterkers heb ik een mesh netwerk wat bij Ziggo altijd goed gewerkt heeft. In de app van dit mesh netwerk geeft aan dat deze alle 4 goed functioneren. Sinds ik KPN heb is het waardeloos.

Al 3 of 4 keer gebeld met KPN waarbij ze uitval internet konden zien en nieuw modem gekregen. Paar weken redelijk goed gedaan en nu weer wekenlang slecht. Hierover 2 keer gebeld met de vraag of er een monteur kan komen kijken wat er aan de hand is omdat ik hier geen verstand van heb. KPN zegt doodleuk dat internet signaal goed is en alleen monteur tegen betaling kan komen.

Baal hier enorm van omdat radio, lampen, laptop, etc. allemaal op wifi werken en ik regelmatig dus niets kan. Hopelijk kan er toch een monteur langskomen anders ben ik helaas genoodzaakt weer over te stappen…. Liever gewoon lekker met KPN door.

@Slechte wifi en KPN hulp Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi verbinding niet goed werkt. Gaat het echt alleen om de wifi? Werkt bekabeld verbinden dus wel gewoon goed? 

Heb je ook tv van KPN, en werkt dit wel naar behoren? 

En heb je de Wifi Manager ook al eens doorlopen? 


Heeft u de Deco's al eens gereset? Blijven bekabeld aangesloten apparaten wel goed werken? Staat WiFi op de KPN Box uit? Zijn de Deco's bekabeld aangesloten? Staan ze in accesspoint mode of in router mode?

De WiFi Manager haalt voor de Deco's niets uit.


Bedankt voor je reactie maar eerlijk gezegd heb ik hier helemaal geen verstand van. Geen idee waar en hoe ik dit allemaal moet instellen. Ik had daarom juist gekozen om dit door KPN te laten aansluiten.

Na vele malen met KPN bellen kom ik niets verder en heb het idee dat ze me niet willen helpen, althans zo komt het over. Alles is online getest en zeggen dat dit allemaal goed is. Geen monteur dus…

Gisteren maar een afspraak gemaakt om superwifi punten aan te laten sluiten door de KPN monteur. Dit is helaas de enige manier om (betaald) een monteur aan huis te krijgen. Hopelijk wordt het hiermee opgelost, Die Deco ontvangers gaan dan maar op marktplaats voor mensen die hier meer verstand van hebben.

Baal wel van de (in mijn ogen) slechte service van KPN, had hier meer van verwacht….


Tja ... WiFi... dat is uw thuisnetwerk. Dat hoort u gewoon zelf te beheren. Dat valt niet onder het abonnement. Dat zal straks met de SuperWiFi's niet anders zijn. Ondanks dat die bij KPN vandaan komen.Â