Skip to main content

Beste KPN,

 

Afgelopen ben ik door een van uw medewerkers gebeld nav mijn mail waarin ik aangaf dat de wifi verbinding in huis, met name op de 1ste en 2de verdieping (zeer) slecht is. 

Op zijn advies zijn we overgegaan op 5hz wifi verbinding. Echter dit heeft niet de verwachte verbetering opgeleverd. Nu valt de verbinding op mijn telefoon op de 1ste en 2e (zolder) verdieping zo maar weg. Als ik op de 1ste verdieping wifi verbinding heb, is dat ook gereduceerd tot een of twee kleine strepen.

 

Op advies van uw collega heb ik ook de wifi manager gedraaid, zonder een verbetering in de verbinding zelf. Als uw collega goed heb begrepen zou ik bij aanhoudende problemen (grastis) recht hebben op wifi versterkers?

 

Graag zie ik uit naar uw reacte.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

(...) 

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Welkom op ons Forum @mturgut. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd. Mocht je nog niet via een andere weg geholpen zijn, dan help ik je hier alsnog graag verder.

Ik begrijp dat je al even contact hebt gehad over je WiFi en dat je de WiFi Manager al geprobeerd hebt. Dit heeft helaas niet het gewenste resultaat geboden. Het klopt dat wanneer je de WiFi Manager gebruikt, de oplossing een gratis WiFi versterker kan zijn. Een andere mogelijke oplossing is bijvoorbeeld KPN SuperWiFi met korting of een monteur. Dat hangt helemaal af van hoe je de WiFi Manager gebruikt en is per huishouden anders. Het is bedoeld als een oplossing op maat. 

WiFi is verder erg kwetsbaar. Zeker wanneer je 1 of 2 verdiepingen hoger zit dan het modem. Dan wordt het signaal al snel slechter. Een versterker is in dat geval inderdaad een oplossing. Het allerbeste is en blijft natuurlijk een bekabelde verbinding, dus probeer dat waar mogelijk echt aan te houden. Je kunt nog even proberen om de WiFi Manager opnieuw door te lopen om te kijken of er misschien een resultaat uitkomt waar je blij van wordt. Anders kun je op onze webshop WiFi versterkers kopen (of ergens anders natuurlijk). 

Wat betreft de 5Ghz verbinding, dat zorgt niet voor een beter bereik. De 2.4 Ghz heeft een groter bereik, maar is wat langzamer. De 5Ghz frequentie heeft een kleiner bereik, maar is sneller. Dus eigenlijk is de 2.4 Ghz frequentie beter in dit geval. Maar zelfs met deze verbinding zal de WiFi op de tweede verdieping waarschijnlijk nooit goed zijn. Daar is extra hulp voor nodig.  


Beste Niek, bedankt voor je reactie. Sinds een week zijn we over op 5Ghz en de wifi valt om de haverklap uit, dus hebben we internet verbinding via het netwerk met als gevolg dat de bundel opraakt. Wat is nu de oplossing, terug naar 2.4Ghz of kanik om de gratis wifi versterkers vragen?

 

Tevens ook het voldende (lees dat meer mensen hier last van hebben): sinds een paar dagen hebben wij geen beeld (wel geluid) als we via Netflix een film / serie afspelen. Wat is hier de oplossing?

 

Alvast bedankt voor je reactie. 

Mvg

Mustafa Turgut


Ik zou voor nu terugschakelen naar 2.4 Ghz. Je bereik is dan groter, dus meer kans op WiFi wanneer je verder weg bent van je modem. 

Verder zou ik als ik jou was de WiFi Manager doorlopen op je mobiele telefoon. Dit kan ook via de app. Je krijgt dan aan het einde een oplossing voor jou op maat. Ik heb niet de mogelijkheid om je gratis versterkers te sturen. Maar zoals gezegd kan dit wel een uitkomst zijn van de WiFi Manager. 

Wat betreft Netflix, kun je jouw tv-ontvanger eens van het stroom halen? En anders een reset geven?  


Reageer