Skip to main content

Ben sinds deze maand overgestapt naar KPN en heb daarbij een experiabox V12 gekregen. Nu had ik bij mijn vorige provider (Budget AllinOne) een experiabox V10 waarmee ik nagenoeg geen problemen had en nu valt de verbindigen meerder malen per dag weg. Ik vind dit een hinderlijke ontwikkeling en ben benieuwd of hier een oplossing voor is. Ook maak ik gebruik van superwifi punten die dan ook de connectie verliezen. Is er een firmwareupdate die dit euvel oplost. Heb een en ander ook al met de wifimanager geprobeerd en ook dat is geen oplossing gebleken. 

Graag hoor ik of er iets aan te doen is ander dan iedere keer het modem resetten

 

Gr Johan

Hallo @CJM Gillis je zou wifi6 op de modem eens uit kunnen schakelen en alleen met wifi5 werken.

De versterkers zijn bekabeld aangesloten neem ik aan?

 


Wifi 6 kan ik niet eens inschakelen en superwifipunten zijn niet fysiek verbonden dus alles via wifi


Hoi @CJM Gillis ,

Heb je iets gewijzigd aan je thuisnetwerk sinds de overstap?

Je hebt vast de witte superwifi's, klopt dat?Heb je de mogelijkheid Ă©Ă©n of beide superwifi's bekabeld met het modem te verbinden?

 


Beste Martijn heb inderdaad de witte, maar die staan te ver van het modem om ze bekabeld te gebruiken en ik was blij dat ik ze niet aan het modem hoefde te koppelen dan kom ik een aansluiting te kort met een redelijk ingewikkeld netwerk en randapparatuur die ook op het modem bekabeld moeten worden en ik heb gelezen dat de Experia V12 dan nog steeds als master fungeert. Dus is het niet mogelijk om die uit te zetten maar zou hem inderdaad nog kunnen bekabeld kunnen neerzetten

Gr Johan


Hallo Johan,

Ok, dat is duidelijk.

Zou je iets meer kunnen vertellen over hoe je netwerk in elkaar zit?Welke apparatuur is allemaal aangesloten?


Omvormer zonnepanelen, rolluiken,  tplink stecker voor uitlezen zappi laadpaal, tv decoder en als ik iets meet wil moet er iets gaan wijken of extra switch aansluiten. Was net zo blij dat ik dat niet hoef te doen

Gr Johan


Welk merk omvormer is dat?

De problemen ervaar je ook als de switch afgesloten is?


Solaredge maar die kan alleen rechtstreeks worden aangesloten zit geen wifimodule in 


En daar ben ik blij om anders zou iedere keer verbinding wegvallen

 


Dit soort problemen zijn altijd lastig.

Ik weet niet of dit mogelijk is om uit te voeren voor jou, maar mijn advies is als volgt;

Sluit de omvormer zonnepanelen, rolluiken en de TP link stekker voor uitlezen zappi laadpaal tijdelijk af van het modem.Geef het modem dan ook even een reset via het resetgaatje.

Als het dan wel goed gaat, sluit een voor een alle apparatuur weer aan en je weet welke het probleem veroorzaakt.Daarna kan er verder naar dat specifieke apparaat gekeken worden.

Denk je dat dat lukt?


Beste Martijn heb inderdaad de witte, maar die staan te ver van het modem om ze bekabeld te gebruiken en ik was blij dat ik ze niet aan het modem hoefde te koppelen dan kom ik een aansluiting te kort met een redelijk ingewikkeld netwerk en randapparatuur die ook op het modem bekabeld moeten worden en ik heb gelezen dat de Experia V12 dan nog steeds als master fungeert. Dus is het niet mogelijk om die uit te zetten maar zou hem inderdaad nog kunnen bekabeld kunnen neerzetten

Gr Johan

 

Deze draadloze versterkers moeten dichtbij het modem staan. Ze moeten nog goede ontvangst hebben vanuit het modem, om het daarna versterkt door te kunnen sturen. Als je hem te ver van het modem plaatst, dan versterk je een slecht signaal wat je uitval kan veroorzaken.


Heb dat probleem nooit gehad met de Experia v10. En ze staan max 5 meter van het modem dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Maar wil alles proberen want op deze manier verlies ik te vaak verbinding


Dit soort problemen zijn altijd lastig.

Ik weet niet of dit mogelijk is om uit te voeren voor jou, maar mijn advies is als volgt;

Sluit de omvormer zonnepanelen, rolluiken en de TP link stekker voor uitlezen zappi laadpaal tijdelijk af van het modem.Geef het modem dan ook even een reset via het resetgaatje.

Als het dan wel goed gaat, sluit een voor een alle apparatuur weer aan en je weet welke het probleem veroorzaakt.Daarna kan er verder naar dat specifieke apparaat gekeken worden.

Denk je dat dat lukt?

Dat lukt zeker wel maar zie niet in dat een vaste verbinding die voorheen ook op een Experiabox V10 was gekoppeld nu in eens het wifi signaal zou storen en dan op regelmatige basis


Hallo @CJM Gillis je zou wifi6 op de modem eens uit kunnen schakelen en alleen met wifi5 werken.

De versterkers zijn bekabeld aangesloten neem ik aan?

 

Beste JanD, Hoe zet je wifi6 aan?


Hoi Johan,

De V10 is wat stabieler , dus het zou goed kunnen wat je ervaart.Ik zou het toch gewoon even proberen.

Wifi 6 valt naar mijn weten niet aan te zetten als SuperWiFi 1(die jij hebt) aangesloten zijn.