Skip to main content

Ik heb nu ongeveer 9 maanden internet van KPN. Ik zie heel vaak dat de verbinding tussen mijn apparaten (laptop, iMac en mobiel) en de modem wegvalt (en dit duurt ongeveer 10 seconden). Dat is duidelijk een probleem bij de modem. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice maar ze willen de modem niet wisselen. 

Voor de duidelijkheid is er geen sprake van zwakke singaal ofzo. Ik kan namelijk normaal gesproken films kijken met een hoge kwaliteit, maar af en toe, wordt de verbinding met de modem dus voor enkele seconden verbroken. Echt irritant.

Gisteren was ik in een online interview en binnen een uur viel ik 4 keer uit. Genant.

De enige oplossing is blijkbaar van provider wisselen maar mijn contract is tot eind maart. Is er een mogelijkheid om van de boete af te komen? Of KPN dwingen om mij een nieuwe modem te sturen?

Of kijken hoe het opgelost kan worden? 😉

Bedankt voor jouw bericht, @M Mahdi
Ik wil graag helder hebben wat er precies aan de hand is en hoe jouw netwerk er precies uit ziet, daarom de volgende vragen:

  • Hoe zie je dat de verbinding wegvalt: verschijnt er een melding in beeld en zie je bijvoorbeeld het lampje op het modem anders branden (zo ja, welke kleur?)?
  • Wat is heel vaak? En heb je dat al vanaf dag 1?
  • Van welk type modem maak je gebruik?
  • Is het modem al eens herstart en/of gereset?
  • Ik begrijp dat er verbinding is tussen een laptop, iMac en een mobiel: zijn er nog meer apparaten aangesloten op het modem?
    Maak je gebruik van versterkers of een switch?
  • Heb je ook KPN iTV? Zo ja, hoe is de tv ontvanger aangesloten op het modem en ervaar je dit probleem ook met tv kijken?

Veel vragen, je antwoorden en bevindingen helpen ons verder om mee te denken richting een oplossing!

Ik vind het ook fijn als jij jouw klantgegevens invult in jouw forum profiel. Ik kan op basis van je klantgegevens dan jouw lijn eens doormeten.
Jouw volledige naam, klantnummer en postcode + huisnummer is voldoende.

Alvast bedankt!


Bedankt Shyrin,

 

Hier mijn antwoorden:

 

  • als de verbinding wegvalt zie ik op mijn laptop dat ik geen wifi verbinding heb en de laptop probeert opnieuw verbinding te maken met de modem (hetzelfde op andere apparaten). Op het modem ziet het normaal uit. Het wifi lampje knippert groen op de normale manier. 
  • het is moeilijk om te zeggen. het duurt niet heel lang. ik merk het alleen als ik in een online vergadering zit of een film aan het kijken ben. dus ik merk niks soms voor enkele dagen. andere keer heb ik ook ooit meegemaakt dat binnen een vergadering van een uur viel ik 4 keer uit. Was dat vanaf dag 1? ook moeilijk om te zeggen. ik had toen ook minder online meetings. maar ik heb dit probleem nu zeker 3 maanden, misschien ook al eerder.
  • Op het modem staat Kpn Box 12. Manufactured by Sagemcom for KPN.
  • Het modem is twee weken geleden gereset door een KPN medewerker toen ik had gebeld. Het probleem is daarmee niet opgelost.
  • twee mobieltjes, twee laptops, een iMac. Ook andere apparaten zoals chromecast, google home, smart lamp
    Ik heb geen switch of versterker. (voor de duidelijkheid weer, ik heb sterk signaal zolang de verbinding volstaat)
  • ik heb geen TV van KPN. Ik heb alleen chromecast en af en toe zie ik ook dat de chromecast ook voor een minuut of zo geen verbinding heeft.

 

Ik vul mijn profiel ook zo in.

 

Met vriendelijke groet

Mahdi


Als u uw pc of laptop tijdens meetings bekabeld aansluit op de KPN Box, valt dan ook de verbinding weg?

Als u geen netwerkpoort op uw laptop heeft:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-3-Poort-Hub-Gigabit-Ethernet-Adapter-2-in-1-USB-Adapter-UE330-usb-hub/html/product/1665451


Bedankt Nick voor je bericht. Maar dat is niet een praktische vraag en doet er ook niet toe.

Het antwoord maakt sowieso helemaal niet uit, want het gaat niet om de verbinding met internet. het gaat om wifi verbinding met het modem zelf.


Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen.

Ik snap de vraag van Nick83 wel. We kunnen een werkende bekabelde verbinding garanderen en ook op afstand uitmeten. 
Wifi maakt gebruik van radiogolven die toegankelijk zijn voor alle providers. Wij hebben dat niet zelf in beheer en kunnen dus ook niet garant staan voor een vlekkeloze werking. Daarbij is wifi gevoelig voor externe factoren: denk aan betonnen muren, buren die op hetzelfde wifi kanaal zitten of bepaalde apparatuur die effect heeft op jouw wifi verbinding etc etc etc. 

Stel dat je via een bekabelde verbinding ook een wegvallende verbinding zou hebben, dan moesten we dubbel zo hard aan het werk, want zoals gezegd: vanuit onze kant staan wij daarvoor garant. 

Ik heb een lijnmeting gedaan en zie geen bijzonderheden op de verbinding, dus wat je aangaf lijkt te kloppen: het lijkt wel echt iets met de wifi te zijn.
Ik zie dat wifi6 aanstaat in de KPN Box 12, wil je deze eens uitschakelen en monitoren of je dan nog steeds dit probleem ervaart? Wifi6 aan in het modem kan soms issues veroorzaken als je bijvoorbeeld verder geen apparaten hebt die dat ondersteunen. 

Medeforummer @RBxx legt in het onderstaande topic uit hoe je dit kunt uitschakelen:
 


Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!​​​​​​​


Hi Shyrin,

 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. 

Maar het lukt niet om in te loggen op mijnmodem.kpn. Ik krijg steeds: Wrong login information.

 

Ik heb de volgende geprobeerd:

  • wachtwoord via QR code gekopieerd.
  • het modem gereset door langer dan 15 seconden op de reset knop te drukken met een paperclip

 

Heb je een ander advies misschien waarom het wachtwoord niet werkt?


Wachtwoord via QR code gekopieerd… Even een dubbelcheck: gebruik je wel het Admin password en niet het wachtwoord van je wifi netwerk?

We hebben een stappenplan die helpt bij het inloggen in het modem:
 




 


Hoi Shyrin,

Inderdaad het Admin Password. Kan niet inloggen. Resetten helpt ook niet. 


Als je de melding “Wrong login information” krijgt, dan wordt er toch iets niet goed ingevoerd.

Heb je al geprobeerd om in te loggen via een andere browser? Cookies en geschiedenis van de browser ook even legen/wissen?
Check de tekens op de sticker ook extra goed: het is niet altijd even duidelijk (bijvoorbeeld een 0 = een o. Er kan ook een | tussen zitten, dat is een staand streepje en niet de hoofdletter i).
 


Daarom heb ik copy/paste gedaan van de qr code.


Daarom heb ik copy/paste gedaan van de qr code.

Zo simpel werkt het niet. Die QR code bevat nog veel meer dan alleen het wachtwoord. Dat wachtwoord moet uit de QR code gehaald worden. Dus niet de hele QR code plakken.


Ja dat kan ik zien. Ik zie ook wat op de achterkant van het modem staat .


Heeft u WiFi versterkers van KPN? Ooit de thuis app gebruikt?


Ik heb geen versterkers want ik heb ze niet nodig. Signaal sterkte is supergoed.

Ik weet niet van de thuis app.