Skip to main content

Hi,

 

Sinds 1,5 week zijn wij klant van KPN en hebben we de modem en glasvezelkastje geïnstalleerd welke we hebben gekregen van KPN.

Echter valt de wifi regelmatig uit. Het duurt 2 minuten en dan is de verbinding weer herstelt. Gisteren was hij uitgevallen en na het opnieuw opstarten was deze weer hersteld. Erg vervelend dat het telkens uitvalt vooral tijdens het thuiswerken. Hier hebben we eerder geen last van gehad.

 

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om de wifi te verbeteren.

 

Gr. Hanneke

Hallo @HStrik welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Gebruik de wifimanager eens voor een mogelijke oplossing, zie onderstaande llink:

en

 


@JanD 

Wij hebben KPN box 12 van Sagemcom in bruikleen.

De wifi manager heb ik al diverse keren geprobeerd. Hij geeft dan aan dat hij opnieuw moet worden opgestart om de beste frequentie te selecteren en vervolgens krijg ik de tip om op het forum te kijken. 
 

Echter stopt de verbinding alsnog regelmatig en heeft de wifi manager dus niet geholpen. Het lijkt erop alsof de modem uitschakelt of opnieuw naar verbinding aan het zoeken is. Wanneer de wifi uitvalt zie ik het groene lampje onder wifi snel knipperen.

 

Gr. Hanneke

 


Hallo @HStrik haal ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart, herstart ook de modem/router eens.

Wordt het dan nog niet beter even bellen met 0800 0402.

 


@HStrik Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi verbinding elke keer wegvalt. 

Is dit overal in de woning en heb je dit met ieder apparaat? 

Ook geef je aan de wifi manager te hebben doorlopen, daar kwam dus niet anders uit dan de beste frequentie te selecteren? 

Maak je ook al gebruik van wifi versterkers of gebruik je enkel het modem? 


@Rutger_ 

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met KPN en wordt ik teruggebeld door een expert om te kijken wat er nodig is om de wifi verbinding te repareren.

 

Gr Hanneke


@HStrik Fijn om te lezen dat er actie ondernomen wordt! 

Kun je laten weten of, en zo ja, hoe het telefonisch gelukt is om er uit te komen? 


@Rutger_ 

Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met een expert. Hij heeft een nieuwe modem opgestuurd. Deze heb ik zojuist geïnstalleerd.

 

Morgen werk ik de gehele dag thuis, dus mocht dit niet de juiste oplossing zijn dan merk ik dit morgen gelijk. Hopelijk geen storingen meer….

Mocht ik nog wel uitval hebben, dan kan ik telefonisch contact opnemen met de expert om te kijken naar een andere oplossing.

 

Ik zal het hier sowieso nog even laten weten als deze oplossing heeft geholpen of niet.