Skip to main content

Ik heb een glasvezelaansluiting met een Experiabox V10. regelmatig krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt of er zelfs geen internetverbinding is. De vaste pc heeft nergens last van. Met regelmaat maak ik gebruik van de WiFi manager met wisselend succes. Vanochtend kwam ik met de speedtest niet verder dan 10 Mb/s en ook vlak voor de Experiabox was dit niet hoger. na een reset van het modem haalde de speedtest 12Mb/s. Terwijl de test nogmaals werd uitgevoerd had ik voor de Experiabox plotseling 80 Mb/s en verder in huis minimaal 70Mb/s.

Mijn vraag is nu: is dit een probleem van de Experiabox en kan ik dit oplossen met een ander modem, of is er iets anders aan de hand.

P.B.

 

Dat gaat dus niet goed. Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

 


Niet deze, wel een Fritz 2400.

Maar als het op 10 cm van het modem al fout gaat, hoe moet dan het netwerk goed functioneren?


een DVS lijkt mij geen oplossing voor mijn probleem. Mijn tv is bekabeld aangesloten en de problemen doen zich met de WiFi voor


Haal die Fritz eens weg en gebruik dan de wifi van het modem even. Eerst op de herstelknop drukken. 


Daarom vraag ik ook of je een dvs in huis hebt om uit te sluiten dat die het probleem,  zoals vaak gebeurt, de oorzaak is.


Zal ik proberen zodra de WiFi weer slecht is. Momenteel heb ik op de hele benedenverdieping 84 Mb/s


DAt maakt het ook zo lastig om er goed de vinger op te leggen


Laat het maar weten.  Ik denk graag met je mee. Begin al een vermoeden te krijgen😉


Vanochtend de 2400 uitgeschakeld en de modem op herstel gedrukt.

Ik merk niet echt een verschil. Wel was de snelheid continue boven de 80 Mb/s. Heel goed dus, maar sinds gisteren nog niet merkbaar teruggevallen.

ik ben wel benieuwd naar je vermoeden?


De 2400 is ook vooral bedoeld om voldoende WIFi in het tuinhuis te hebben


De repeater zou een ander WiFi netwerk uit moeten zenden dan de Experiabox. Is dat het geval? 


Ik heb geen idee, hoe kan ik dat nagaan en wat is dan het probleem, behalve dat het niets zou toevoegen?


Wat jij waarschijnlijk wil is dat je het hele huis door kan lopen en overal een goed wifi signaal hebt. Dat heb je nu niet. Het modem werkt niet samen met de Fritz. Je moet in principe handmatig verbinding maken met of het modem of de Fritz.  Bij een systeem zoals de kpn super wifi's hoeft dat niet. Dan ga je naadloos van het ene wifipunt naar het andere. Is dat wat je wil bereiken? Wat er nu gebeurt is dat je boven verbinding blijft houden met het modem beneden en andersom.  En dat gaat ten koste van de snelheid.


Nee, in huis heb ik zonder de 2400 best een behoorlijk signaal. De 2400 is alleen voor de WiFi in het tuinhuis, voor zover ik kan nagaan werkt dat ook, tenminste ik heb een behoorlijk signaal, waar het eerst veel wegviel. OF kan dit niet?


Je doet er verstandig aan om de Fritz een ander ssid te geven dan die van het modem.  Dan kan je bewust verbinding maken met de Fritz of het midem. Ik denk dat je nu buiten verbinding hebt met de verkeerde.


Ok, dat ga ik dan proberen.

bedankt zover


@Peter7039 : Dat wisselvallig zou ook kunnen komen door een storingsbron. Staat er misschien een elektrisch apparaat in de buurt van de v10?


Nee, er staat geen enkele storingsbron in de buurt