Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag 10 juni of donderdag 11 juni, zijn de problemen gestart.

 

Erg onregelmatig (soms 6 keer per uur, maar ook soms weer een hele poos niet) lijkt het erop dat mijn KPN WIFI versterker “herstart”:

  • De 2 blauwe lampjes gaan uit (en daarmee ben ik direct mijn verbinding met de wereld kwijt)
  • Vervolgens begint het bovenste lampje te knipperen totdat het weer continue brandt,
  • Daarna doet het onderste lampje hetzelfde (eerste knipperen en dan continue)

De configuratie is als volgt:

  • Ik heb een experia box (V10) met UTP kabels naar:
    • mijn tv
    • naar de KPN tuner en naar
    • een switch
  • Vanaf de switch gaan kabels naar:
    • mijn file server (welke al een hele poos uitstaat)
    • naar een WIFI versterker op de eerste verdieping en
    • naar een WIFI versterker op de tweede verdieping
  • De WIFI versterker op de eerste verdieping heeft bekabelde aansluiting naar:
    • Mijn HP dockingstation
    • een KPN tuner
    • naar een HP network printer
  • De WIFI versterker op de tweede verdieping heeft geen bekabelde aansluitingen

 

Tot vorige week werkte alles prima. Ik heb vorige week geen apparaten toegevoegd of verplaatst, de issues begonnen uit het niets.

Wat ik al gedaan heb om te proberen het problem te verhelpen:

  • WIFI versterker naar fabrieks instellingen, geen effect
  • WIFI versterkers van eerste en tweede verdieping omgeruild, geen effect
  • Gekeken of beide WIFI versterkers tegelijk dit issue hebben, dit is niet het geval
  • De kabels in de switch gewisseld, geen effect.

Mijn vermoeden is/was dat er een software update op de experia box of wifi versterker geweest is waardoor dit gehannes is begonnen. Maar ik moet zeggen, dit is enkel een vermoeden.

Voor mijn werk ben ik ingelogd via VPN verbinding, welke ook elke keer na de “herstart” verdwenen is… erg vervelend allemaal.

KPN gebeld, maar een monteur kan nog niet langskomen.

Forum gecheckt: ik heb iets mbt LAN signal en V10 experia box teruggevonden, waarbij werd geadviseerd om een V10A box te vragen en dat heeft geholpen, maar zoals ik het lees, heb ik een (iets) ander problem.

Wie zou me verder kunnen helpen? Zoals het ernaar uit ziet, werk ik voorlopig nog wel vanuit huis, dus zou het erg fijn vinden wanneer dit weer allemaal met een “fatsoenlijke” verbinding kon.

Alvast bedankt,

 

Olaf van der Eijk

Hoi Olaf, welkom op het forum! Vervelend dat je wifi zo uitvalt. Even voor de volledigheid, dit zijn de witte, vierkante Wifi versterkers? Het wegvallen gebeurt op beide? Als de lampjes gaan knipperen en de wifi valt uit, werken de bekabeld aangesloten dingen dan nog wel?


Je hebt nog niet weer gereageerd, @ovdeijk, is het probleem opgelost? Zo niet, reageer alsnog en beantwoord de eerder gestelde vragen :)