Ik heb sinds lange tijd twee Arcadyan wifi versterkers staan. Een jaar geleden gaven deze problemen dat de ene na de andere apparaat wat met de wifi verbonden was uitviel en ook niet meer opnieuw wilde verbinden. Ik heb ze toen een tijdje in de kast gezet omdat ik geen tijd had om naar het probleem te kijken.
Â
Laatst heb ik ze weer tevoorschijn getoverd om de boel weer opnieuw in te richten. Gewoon met een schone lei begonnen. Alles terug gezet naar de fabrieksinstellingen en ingericht zoals gewenst. Eerste versterker zit aangesloten met korte kabel nabij de Expedia box V10. De tweede volledig bekabeld op de zolder. Signaal in huis is nu overal goed. Deze opstelling heeft nu denk een maand of twee gewerkt. Sinds afgelopen weekend beginnen er wederom problemen. Apparatuur raakt het wifi signaal kwijt en hersteld deze niet meer automatisch, met dat verschil dat het op telefoons en tablets wel goed lijkt te gaan en op andere apparaten niet (google home, wifi lampen, buiten camera). Nadeel is dat je hier het signaal niet van kan zien dus dat een apparaat ineens niet meer blijkt te functioneren bij een stemcommando.
Â
De Expedia en de wifi versterkers ook allemaal herstart. Probleem blijft terugkomen. Net via de wifi tool nieuwe meting uitgevoerd en settings laten optimaliseren. Hierdoor is de snelheid van de wifi alleen maar achteruit gegaan.
Â
In het forum heb ik ook een ander draadje gevonden waar mensen soortgelijke klachten ervaren. Alleen hierbij heeft de opener alleen aangegeven dat het is opgelost zonder hoe en wat. Andere mensen wordt verzocht om een nieuw draadje te openen. Dus bij deze. Iemand enig idee wat het kan zijn. Er is geen wijziging in het netwerk geweest in de tussentijd.
Â
Ik hoor graag andere ervaringen en of oplossing.
Â
Â