Skip to main content

ik heb al een paar jaar een V10 experia box waar 3 experia wifiversterkers bedraad op aangesloten zijn.

recent is er een monteur langs geweest omdat de versterkers het nieuwe signaal van de v10 niet goed pakten. toen leek alles goed te zijn.

nu staat er 1 versterker in de woonkamer, maar alle apparaten in de woonkamer verbinden toch met die boven of in de kelder (ook als je even de wifi uit en aan zet op je apparaat).

het lukt mij alleen om in de ‘primaire versterker’ in te loggen (wat die in de kelder blijkt te zijn). als ik het ip adres van een van die andere in type dan verspringt het adres meteen naar die van de primaire versterker. ook na meerdere malen die andere versterkers gereset te hebben.

hierin zag ik dat de andere 2 versterkers gekoppeld zijn aan die primaire versterker en nier rechtstreeks aan het modem, waar ik wel van uit ging.

het lukt mij dan ook niet om de drie versterkers allemaal een andere naam te geven zodat je ziet met welke je verbonden bent. als ik de naam van de primaire versterker wijzig, dan veranderd alle wifi in huis in die nieuwe naam.

vraag :

  1. kunnen de drie versterkers niet alledrie afzonderlijk direct gekoppeld worden aan de modem v10?
  2. hoe kan ik in de versterkers afzonderlijk inloggen zodat ik de netwerknaam kan veranderen?

ik hoor het graag, ben u al 2 weken uren bezig om de wifi weer goed te krijgen in huis

Hallo @FVERE , je kunt alle versterkers (de zwarte?) afzonderlijk op het modem aansluiten als je genoeg LAN-poorten hebt, anders een switch kopen.

De versterkers kunnen niet (meer) afzonderlijk ingesteld worden, 1 voor allen, allen voor 1, sinds de laatste software-update.

 


ja ze zitten allemaal afzonderlijk aan het modem vast.

oh dat kan dus niet meer? de monteur van afgelopen zaterdag dacht nog van wel……

probleem is dat de apparaten die letterlijk naast de experia versterker in de woonkamer met wifi verbonden zijn (waar dus ook het rechter groene lampje niet meer brand) , nooit hiermee verbinden maar met die in een van de andere verdiepingen, waardoor we juist in de woonkamer de traagste verbinding hebben….. zal die versterker gewoon stuk zijn oud?


Heb je degene die niet werkt al een keer gereset?


Wissel de versterkers eens om. En als ze er letterlijk naast staan, kun je ze beter bekabeld aansluiten.


Phet lukt mij alleen om in de ‘primaire versterker’ in te loggen (wat die in de kelder blijkt te zijn). als ik het ip adres van een van die andere in type dan verspringt het adres meteen naar die van de primaire versterker. ook na meerdere malen die andere versterkers gereset te hebben.

hierin zag ik dat de andere 2 versterkers gekoppeld zijn aan die primaire versterker en nier rechtstreeks aan het modem, waar ik wel van uit ging.

het lukt mij dan ook niet om de drie versterkers allemaal een andere naam te geven zodat je ziet met welke je verbonden bent. als ik de naam van de primaire versterker wijzig, dan veranderd alle wifi in huis in die nieuwe naam.

Wat u hier beschrijft klopt helemaal. Zo hoort het te werken.


alles al aantal keren gereset. 

ik bedoel als ik met mn telefoon naast de versterker zit dan pakt hij nog steeds de wifi van een versterker op een andere verdieping….


Hoe zijn de versterkers aangesloten? Toch niet via een draadloze verbindingset? 


ze zijn alledrie afzonderlijk bedraad aangesloten rechtstreeks aan de modem, dit heeft de monteur zelf afgelopen zaterdag gedaan. toen gaf de versterker in de woonkamer een goed signaal en kon ik er met mn telefoon mee verbinden. helaas een dag later zag ik in mijn app dat geen apparaat hiermee verbind meer.


Ok. Zet de versterker in de woonkamer dan eens wat meer in de open ruimte. Niet net naast de tv of ander elektrisch apparaat. Dat kan storen op de WiFi.


hij snood niet bij apparaten maar heb hem nu in de gang gezet boven het modem.

zelfde verhaal: gene enkel apparaat verbind ermee, wifi lampje brand wel blauw.

overigens telkens als ik deze gereset heb dan verbind hij even met mn telefoon, maar na tijdje niet meer.


Waarschijnlijk omdat de verbinding naar de andere toch sneller is / signaal sterker is. Want daar word uiteraard naar gekeken. De afstand, die ziet hij niet. Je kunt nog kijken of de kabel goed is. Misschien is dat de beperkende factor. Daarom vroeg ik ook of hij misschien via een draadloze verbindingset aangesloten is. Dat is altijd langzamer.


ok kan de kabel nog wisselen! tanks


Reactie verwijderd.

 


Speelt het probleem nog altijd na het wisselen van de kabel? Kun je wellicht anders je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik de bon van de monteur nakijken om te voorkomen dat we dingen dubbel doen.Â