Skip to main content

Hallo,
 

Sinds gisterenavond plotseling een aantal devices niet meer bereikbaar, o.a 3 camera's en 2 Google Hubs, de lampen reageerden heel traag of niet meer.

Het blijkt dat deze devices allen op 2.4 GHz zijn aangesloten rechtstreeks op de WiFi van de KPN router.


Alle devices die op de KPN oude witte versterker zijn aangesloten werkten nog wel goed.

Voor zover mogelijk heb ik de devices die niet meer werkten op de KPN router, op KPN oude witte versterker aangesloten, al deze devices werken weer goed.

De Google Hubs heb ik op de KPN Router via de 5Ghz aangesloten en werken ook weer.

 

Mijn conclusie:

Alle devices die rechtstreeks via de KPN router op 2.4 GHz zijn aangesloten hebben het 'instabiele' of niet werkende probleem. Op 5 GHz werken de devices goed.

Niet alle devices kunnen op 5 GHz worden aangesloten, anders had ik dat gedaan.

Alle adviezen zijn welkom!

Dank!
Pieter

 

Router:
Experiabox V10
 

Hallo @PietKei de Experia V10 modem is de beste modem, door KPN ooit geleverd.

Hebben de 2,4- en de 5.0-band wèl verschillende namen?

Want sommige apparaten kunnen moeilijk onderscheid maken tussen de 2,4- en de 5.0-band bij dezelfde wifinaam (SSID).

 


Hallo @PietKei de Experia V10 modem is de beste modem, door KPN ooit geleverd.

Hebben de 2,4- en de 5.0-band wèl verschillende namen?

Want sommige apparaten kunnen moeilijk onderscheid maken tussen de 2,4- en de 5.0-band bij dezelfde wifinaam (SSID).

 

Hallo @JanD 
 

Inderdaad beide SSID's hebben verschillende namen.
Tot gisterenavond geen problemen ondervonden, ook zijn er geen extra devices bijgekomen.


Hallo @PietKei zet de kanaalbreedte eens op AUTO of 20 en de kanalenkiezer ook op AUTO, of 1 of 6 of 11.

Proberen wat het beste resultaat heeft.

Succes.

 

 


Hallo @PietKei zet de kanaalbreedte eens op AUTO of 20 en de kanalenkiezer ook op AUTO, of 1 of 6 of 11.

Proberen wat het beste resultaat heeft.

Succes.

 

 

Hallo @JanD Daar heb ik al naar gekeken en geprobeerd, helaas geen resultaat.

 


Inderdaad beide SSID's hebben verschillende namen.

Heeft u gecontroleerd of dat nu nog steeds zo is op de Experiabox? 


Inderdaad beide SSID's hebben verschillende namen.

Heeft u gecontroleerd of dat nu nog steeds zo is op de Experiabox? 

Hallo @Nick83 Ja inderdaad staat nog steeds met 2 verschillende SSID's.


@PietKei Wat irritant dat het met sommige apparaten niet lukt om te verbinden met 2.4 Ghz. 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat je nog een oude witte vierkante wifi versterker hebt?

En dat juist als je apparaten verbinding maken met de Eperiabox de verbinding slecht wordt? 


@PietKei Wat irritant dat het met sommige apparaten niet lukt om te verbinden met 2.4 Ghz. 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat je nog een oude witte vierkante wifi versterker hebt?

En dat juist als je apparaten verbinding maken met de Eperiabox de verbinding slecht wordt? 

Klopt, de oude witte vierkante wifi versterker, het probleem is er alleen bij 2.4Ghz op de Experiabox, niet bij 5 GHz.


@PietKei Heel bijzonder dat juist het 2.4 Ghz signaal van de Experiabox zwak/instabiel is. 

Is dit iets van de laatste tijd of is het iets dat al langer speelt? 

En mocht het iets van de laatste tijd zijn, is er dan iets verandert in het netwerk in die periode?