Skip to main content

Bij overstap naar KPN adviseerde de monteur om de oude Experia box v10 te laten hangen en wifi via 1e Experia wifi in te schakelen i.p.v. op de Experia box v10. Wi-Fi heeft een lange tijd goed gewerkt maar geeft nu problemen. Helaas werkt de wifi- hulp app nu niet goed en geeft steeds melding " er is helaas iets mis gegaan".

Ik zou graag de wifi via oorspronkelijke Experia box v10 instellen om te testen maar weet niet hoe.

 

Is er maar 1 Experiawifi of meerdere?

Als je de Experiawifi niet meer wil gebruiken trek je hem los van de utp kabel.

Vervolgens onderstaand knopje ingedrukt houden tot het wifilampje (wireless) weer aan gaat. 

 

 

Als je meerdere Experiawifi’s hebt, boven bijvoorbeeld,  dan werkt dit niet. De v10 zal in dat geval de wifi blijven uitgooien zolang er Experiawifi’s zijn aangesloten. 


Hoi Dennis, het werkt nu weer via de Experia box V10. Dus bedankt daarvoor !

Er zijn er inderdaad 2ExperiaWifi kastjes .  Ik zag dat de naar ExperiaboxV10 via UTP  met ExperiaWifi nummer 1 verbonden was en denk vanuit (via UTP) daar naar ExperiaWifi 2 op zolder verdieping. ( die kabel is er) Dat lijkt logisch. Maar omdat nu nr. 1 onderbroken is en dus ook nr. 2 brandt keurig het groene lampje van WIFI op ExperiaboxV10

Helaas krijg ik weer de melding "Er gaat iets mis ". En dat er dan een bericht naar collega's wordt gestuurd. Die gaan het dan zo snel mogelijk oplossen. Ik probeer het zoals de melding aangeeft over een paar uurtjes nog wel een keer.

Als ik maar verder kom!

 

Groet,

Bauke


Je bedoelt de Wifimanager? "Er gaat iets mis" kan ook aan de Wifimanager kant zitten ipv jouw wifi kant.

Of gaat er meer niet goed?


Hoi @Wifiuser . Welkom op het forum.

Er waren op de datum dat jij dit post issues met de wifi manager.  Hoe gaat het nu? 

De EW's dienen inderdaad bekabeld op de experiabox aangesloten te worden. Als dit plotseling niet goed meer werkt en je wilt troubleshooten is het verstandig om alles te resetten.  Dat wil zeggen: Loop eerst naar de eerste EW en druk het resetknopje 10 seconden in. Herhaal dit bij het tweede kastje.  Verzeker jezelf er wel van dat ze beide bekabeld op de experiabox zijn aangesloten. 


Hoi Erwin, wifimanager geeft nog steeds aan dat er iets mis gaat. Ik probeer nu jouw tip over  van de 10 seconden en kom er op terug. Ik drukte maar een seconde of twee/drie. Ben benieuwd!

 

Groet,

BaukeÂ