Skip to main content

Ik heb een experia Box v 10A en een Wifi versterker, ook experia (van KPN). Ik wil graag de wifi op vaste momenten uitzetten in huis, dus niet per apparaat.  Als ik inlog, kom ik onder het tabje WLAN een optie ‘scheduler’ tegen. Dit klinkt perfect, maar lijkt niet te werken. Ik zet het schuifje bij WLAN aan, deselecteer de tijden die ik wil, maar desonanks blijft WIFI werken. Blijkbaar dus niet wat ik zoek. Waar is ‘scheduler’ dan wel voor bedoeld? 

Ik heb ook geprobreerd met MAC Filter losse apparaten volgens een schema toegang tot de wifi te onzeggen. Dat lijkt gedeeltelijk te werken, een aantal sites is dan niet meer bereikbaar op het apparaat, maar het meeste wel.  Ook niet echt een oplossing.

Welke versterker heeft u?


ExperiaWIFI-232CB9 (staat in mn app, heb je daar wat aan?)


@Paulien333  Waarom niet gewoon de stroom onderbreken op de tijdstippen dat u dat wil ?

 


@Paulien333  Waarom niet gewoon de stroom onderbreken op de tijdstippen dat u dat wil ?

 

 Omdat dan ook de telefoon eruit gaat, denk ik. 


Goedemorgen @Paulien333, heb je het tijdschema in de webinterface van de KPN ExperiaBox ingesteld of in de interface van de Experia Wifi?


Goedemorgen @Paulien333, heb je het tijdschema in de webinterface van de KPN ExperiaBox ingesteld of in de interface van de Experia Wifi?

 

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt :blush: Ik heb nu de WLAN scheduler van het modem aangezet. Daar ga ik naar toe door via de app ‘thuis’ in te loggen op het modem. Ik heb nu ook de scheduler van de wifi versterker van KPN (experia wifi) aangezet. Daar ga ik naar toe door het ip adres in mn webbrowser te tikken en dan in te loggen op de wifiversterker. Ik hoopte dat dat de oplosisng zou zijn, maar helaas niet. 


Je moet niet alleen aanzetten, maar ook instellen. Doet u dat toch wel? Tijden instellen?


En het werkt alleen voor WiFi hè... draadloos aangesloten apparaten dus. Niet voor bekabeld aangesloten apparaten. Want dat is geen WiFi. WiFi gaat door de lucht en niet over een kabeltje. 


Ja, uiteraard, ik maak de uren grijs/wit waarop ik wil dat de wifi uit is en de uren waarop de wifi actief moet zijn maak ik groen.  En dan druk op ‘opslaan’. 


En het werkt alleen voor WiFi hè... draadloos aangesloten apparaten dus. Niet voor bekabeld aangesloten apparaten. Want dat is geen WiFi. WiFi gaat door de lucht en niet over een kabeltje. 

Ja, ook die snap ik. Maar mijn telefoon heeft geen internetkabeltjes en ook de mobile data staat uit. 

Maar als ik het goed begrijp, het zou moeten werken? Want in oudere posts op dit forum las ik dat er problemen vauit kpn waren met die functie, dus dat het gewoon niet werkte. Maar dat speelt dus niet meer? 


Het probleem was dat de Experia WiFi's / SuperWiFi's geen scheduler hadden. Die hebben ze nu wel, nog maar sinds een maand ofzo. 


Aha, okay, ik snap em! Zou het dan (theoretisch) kunnen dat het nog niet helemaal optimaal werkt?

Ik ga het binnekort wel even proberen door gewoon de wifi versterker uit te zetten, kijken of het dan voor het modem wel werkt. Anders wordt het toch maar een tijdschakelaar voor de wifi versterker. Dat zou geen invloed moeten hebben op de vaste telefoonlijn toch?   


Je zou de stekker van de Experia WiFi even uit het stopcontact kunnen halen. Als je dan nog WiFi hebt, dan weet je dat da uit de Experiabox komt, en dan kun je je daar op focussen. 

In de Experiabox moet je misschien doormiddel van MAC adressen en een Acces Control List instellen voor welke apparaten de scheduler actief is. Kan dat? Vind je zoiets bij de instellingen? 


 

In de Experiabox moet je misschien doormiddel van MAC adressen en een Acces Control List instellen voor welke apparaten de scheduler actief is. Kan dat? Vind je zoiets bij de instellingen? 

Dat zie ik wel staan. Maar daar haak ik dus een beetje af, ik zie van alles aan MAC filters, Access Control etc. Maar ik heb geen idee wat ik daar moet invullen. Het lukt me wel om een apparaat te selecteren voor de MAC filter. Maar dan is de helft van de websites nog steeds bereikbaar , dus dat werkt ook niet helemaal. Bovendien wil ik ook niet specifieke apparaten blokkeren. Ik wil gewoon dat niks meer de wifi op kan 🙂 En als ik dan van alle apparaten die MAC adressen moet invullen ben ik 16 uur bezig 😉 Maar goed, eerst maar eens kijken wat er gebeurt als de wifi versterker gewoon uit staat

 


Het zit em echt in de wifi versterker. Als ik die uit het stopcontact haal, dan lukt het. De scheduler van het modem wel.