Skip to main content

Nou nou heb ik weer.

Al meer dan een jaar problemen met onze wifi.

2x Monteur geweest vorig jaar , de laatste had een circuit gemaakt met onze v10 modem in de meterkast met daar aan een experia wifi.

Bij de tv een witte wifi punt, in de slaapkamer begaande grond van mijn dochter ook een witte wifi punt, in kantoor ruimte experia wifi punt, in de keuken experia wifi punt en boven ook een experia wifi punt.

Dit zou goed moeten zijn volgens de monteur hij was er best lang mee bezig , reset en  nog veel meer.

Maar we hadden enkel wifi bij de tv en verder nergens.

Na meer dan 1 jaar tobben en constant gb verbruik heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met kpn.

Van kpn medewerkers naar technische dienst en niemand snapte niet waarom hdt niet werkte.

Uiteindelijk kwam er weer een monteur want de technixche fienst vertelde dat er maar 1 wifi punt werkte en dat het in de meter kast fout was aangesloten.

De monteur kwam hij verbond met ons internet/ wifi netwerk en zei hij doet het en kon niets voor ons doen omdat we kpn experia wifi versterkers hebben en die werken niet meer  terwijl hij daarvoor zei alles doet het want de lampjes branden.

Hij trok de voordeur open en stapte naar buiten.

Ik vroeg nog maar U heeft nog niets gedaan U moet toch het modem en de wifi versterkers goed aansluiten, ik moest kpn maar bellen en 8 super wifi kopen.

Nou na weer heel wat telefoontjes konden ze mij helpen door nieuw modem en kpn tv plus kastjes en andere internet snelheid.

Maar dan moest ik wel vdrlengen.

Nou dit uiteindelijk gedaan.

Komt het pakket aan mrt alleen de tv kastjes, geen modem geen extra's en dan ben je klant vanaf 1997 tv, internet, mobiel.

En laten ze je weer zitten.

Wat nu ?

Woon gelijkvloers maar internet doet het alleen bekabeld, wifi alleen bij de tv met witte wifiversterker en heb nu nog steeds oude modem v10 terwijl ik een nieuwe zou krijgen maar wel nieuw tv kastje.

Maar geen nieuw modem,

Geen nieuwe super wifi versterkers

En dus nog steeds geen wifi 

Maar zit wel vast aan nieuw contract.

WAARDELOOS VIND IK DIT, zit je uren aan de telefoon voor nog niets

BOOS.

Dat klinkt allemaal niet best ​@asmc. Zal ik je eens wat vertellen...met een v10 heb je negen van de tien keer helemaal geen wifiversterkers nodig. Waar staat het modem en wat is er zoal op aangesloten?

Dank voor uw bericht.

Het modem staat in de meterkast.

Er is op aangesloten een switch met alle kabels

Voor de deurbel,

De camera buiten

De tv 2x

1x computer

De hue

Tahoma

Alle versterkers.

Alles is bekabeld bij ons.

Maar geen wifi in huis alleen bij de tv in de woonkamer

Dat klinkt allemaal niet best ​@asmc. Zal ik je eens wat vertellen...met een v10 heb je negen van de tien keer helemaal geen wifiversterkers nodig. Waar staat het modem en wat is er zoal op aangesloten?

Ik denk in de meterkast met 4 Experiawifi’s en 2 wifi Superwifi’s. 

2x Monteur geweest vorig jaar , de laatste had een circuit gemaakt met onze v10 modem in de meterkast met daar aan een experia wifi.

Bij de tv een witte wifi punt, in de slaapkamer begaande grond van mijn dochter ook een witte wifi punt, in kantoor ruimte experia wifi punt, in de keuken experia wifi punt en boven ook een experia wifi punt.

​@asmc Vreemd dat een monteur zonder snel en met weinig inzet weer rechtsomkeert maakt 🫤

In theorie zouden die Experiawifi’s en Superwifi’s zo met elkaar moeten werken. Maar dan ga ik er van uit dat buiten de Experiawifi’s (want die moeten bekabeld), ook de 2 Superwifi’s bekabeld zijn aangesloten? Want anders werken die niet draadloos. 

De 1e 2 lampjes op de Experiawifi’s branden groen en blauw?

Zijn die Experiawifi’s als eens gereset? Met dat knopje achterop ingedrukt houden tot lampjes uit gaan. Dat bij alle 4 doen en rustig de tijd geven op zich weer in te stellen.

De tv ontvanger is ook bekabeld aangesloten of op die witte Superwifi? (Dradloos dus). Tv stoort nooit?

Alles bekabeld

En alles al keer gereset

Door monteurs vorig jaar

De 2lampjes branden

En nu deed de monteur niets dan de experia wifi versterkers af te kraken dat die nietmeer werken met het modem.

Maar hij sprak zich zelf tegen om te zeggen dat alles het deed want de lampjes brannden

Alles bekabeld

En alles al keer gereset

Door monteurs vorig jaar

De 2lampjes branden

En nu deed de monteur niets dan de experia wifi versterkers af te kraken dat die nietmeer werken met het modem.

Maar hij sprak zich zelf tegen om te zeggen dat alles het deed want de lampjes brannden

Beste ​@asmc vreemde reactie van de monteur, de Experia Wifipunten werken nog gewoon goed en worden binnenkort ge-updated naar de nieuwste firmwareversies, zodat ze mee kunnen doen met alle modems en andere wifipunten.

Ze zijn alleen niet meer nieuw te koop, maar verder dus nog gewoon goed inzetbaar.

Vind het erg vreemd dat als je kpn belt niemand de experia vierkante kastjes kent.

En de monteur ze afkraakt.

Wat is dan waar?

En waarom heb ik dan geen wifi

En moet ik maar nieuw abonnement met alles nieuw nemen en de zwarte super wifi's extra kopen anders werkt het niet???

Beste ​@asmc in jouw geval zijn er 2 dingen belangrijk: 1. de wifi op de V10 moet uit staan, buiten de Experia wifipunten, die alleen bekabeld aangesloten kunnen worden, dienen de witte ronde wifipunten ook bekabeld aangesloten te worden.

Verder hieronder een paar links voor mogelijke oplossingen:

en

Als straks de modem en alle wifi-punten een firmware-update hebben gehad, wordt het allemaal veel gemakkelijker, maar daar heb je nu nog niets aan.

Succes.

Dank voor uw bericht

Hoe zet ik de wifi uit op de v10?

Dank voor uw bericht

Hoe zet ik de wifi uit op de v10?

Beste ​@asmc , in de modem zelf of het wifiknopje op het modem ingedrukt houden tot het wifilampje dooft 

Succes.

Wat ik zo gek vind is dat ik nu via de linkjes van U lees dat kpn alles doet om te helpen .

Alles is bekabeld .

Maar de monteur doet niets en loopt zo weg 

De kpn medewerkers/ sters willen van alles verkopen maar sturen niet een nieuw modem terwijl dat wel de afspraak is en zit ik vast aan het nieuwe abbonement.

En ik heb nog steeds geen goede wifi!

Kortom waardeloos dat Kpn zo met zijn klanten omgaat ben al sinds 1997 kpn klant en had het liefste naar Ziggo gegaan maar dat kon lag er nog niet vorig jaar.

Dus denk dat ik van het nieuwe contract afzie en over ga op glasvezel van ziggo.

Vanavond geprobeerd via de wifimanager maar die liep ook weer vast.

Hij snapte op de witte ronde wifi versterker het ww van beheerder niet .

Reset van alles gedaan maar helaas geen wifi .

Reageer