Skip to main content

Hi, 

Ik heb alles geprobeerd om de wifi stabieler te krijgen maar ik heb een minimale up- en download snelheid en vaak valt hij helemaal weg. Ik heb alle stappen in het stappenplan gevolgd zonder enig resultaat. ik heb nu devolo's ertussen gezet om in mijn appartement nog enigszins wifi te hebben in alle ruimtes. 
Ik heb een experia v8. 

Via het telfort forum heb ik ook getracht een oplossing te krijgen (https://forum.telfort.nl/wifi-269/wifi-werkt-nauwelijks-slechte-verbinding-88799?postid=748628#post748628) maar ik hoorde daar dat ik inmiddels overgezet ben naar KPN. Graag hoor ik wat ik nog kan doen voor ik op zoek ga naar een andere provider. 

 

Mvg. Willa

Beste Willa,

 

Ik heb dezelfde problemen gehad als jij nu hebt. In eerste instantie bleek de aansluiting in mijn huis van de KPN kabel naar de Experiabox V10 niet goed was. In het aansluitcontact van de KPN bleek een een electronica plaatje af en toe te werken. Na verwisseling door de KPN-monteur, was de Wifi wel constant maar nog steeds van een laag niveau. Hiervoor is opnieuw een monteur van de KPN langs gekomen. Het bleek dat de Wifi sterkte het beste werkte met de Wifi Plus adapters. Ik liet er twee aansluiten doch ik had alleen goede Wifi op de etage waar de Experiabox V10 stond. Toen is op advies van de monteur een derde Wifi op een lagere etage geplaatst. Sedertdien heb ik op de etage van de Experiabox mijn maximale connctiesnelehid 200 Mbs en op de etage daaronder 100 Mbs. Sedertdien is het Wifi probleem opgelost.


Willa,

Ik schreef Wifi Plus maar het moet zijn SuperWifi punt.

 


Hoi @Willa1, welkom. 

De WiFi is niet wat je er van hoopt dat het zou zijn. Nu heb je al veel doorlopen, zo ook de tips voor trage en wegvallende WiFi? Hier vind je ook onze WiFi manager namelijk. Kan die de WiFi verbeteren? Of ervaar je ook problemen met het internet bekabeld?


Hi @Bart_Z , dank voor je reactie. Ik heb al veel geprobeerd en niks helpt. Ook de wifi manager heeft geen oplossing geboden. Ik heb er al devolo’s tussengezet om nog enigszins wifi te hebben. Van telfort hoorde ik dat mijn router/modem (experia v8) verouderd is en zou ik een nieuwe krijgen. Maar omdat ik al omgezet was naar kpn konden zij dat niet meer doen. Kan ik bij kpn ook een nieuwe modem krijgen? Hoor graag, mvg Willa


Als nou iets funest is voor wifi dan zijn het Devolo's wel. Zet op 2 plaatsen bekabelde wifi versterkers neer en je hebt prima wifi


@Willa1, mag ik nog eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Hi @Bart_Z , ik heb mijn forumprofiel aangepast! Ik hoor graag van je! 
Willa


Ik heb even gekeken. Volgens mijn gegevens heb je echter de WiFi manager nog niet doorlopen. Dus mogelijk dat het niet helemaal goed is gegaan. Zou je deze daarom nogmaals willen doorlopen? Doe dat op de plek waar de WiFi het slechtste is. Ik ben benieuwd.