Skip to main content

Hi, 

De snelheid van ons internet varieerde nogal eens, maar verder weinig problemen. 
Na kapotte powerline adapter 1,5 week geleden overgegaan van Experiabox V9 naar de V12 (SGEJ10000528) en 2 super WiFi punten. Ook snelheid abonnement verhoogd naar 1 GB 
Leek goed te gaan, tot vandaag: Mijn werk laptop kreeg opeens in de loop van de dag nog wel verbinding met de Wifi, maar had dan geen internet verbinding. Op hotspot via telefoon deed hij het wel. 
Op een gegeven moment ook op andere apparaten geen WiFi meer. Router en wifiputen opnieuw gestart. Alles deed het weer, behalve op de laptop. 
Wifi op de router staat uit overigens. 
Op telefoons en MacBook doet de WiFi het nu het ene moment snel en het andere moment valt hij weg. (Wel verbonden, geen internet). Even later doet hij het weer. Lampjes branden netjes groen… 

Nu laptop bedraad verbonden, dat werkt. Maar moet daarvoor in een rare hoek van het huis werken. Geen permanente oplossing. Wat kan ik eraan doen?

Aanvullend: 

Ping 8.8.8.8 geeft op laptop ‘generaal failure’ 

Cash flushen heeft niet geholpen. 

Ik heb geen admin rechten. 


 

@yone In dit topic  KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community vind u alle ins- en outs m.b.t. de superwifi's.


@yone In dit topic  KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community vind u alle ins- en outs m.b.t. de superwifi's.

Dat is een mooie instructie, maar ik zie daar weinig staan over wegvallende dataverbinding via WiFi? 

De laptop vanmiddag bedraad gehad want moest toch werken. Dat gaf geen problemen. Toen ik de kabel eraf haalde deed WiFi het weer op de laptop. 
Maar ook op de laptop van mijn dochter en telefoons zijn er steeds problemen. WiFi werkt super snel, of is dood (wel verbinding, geen dataverkeer). Had op telefoon bellen via WiFi aanstaan omdat het mobiele bereik in huis niet geweldig is, maar halverwege telefoon gesprek hoor je niets meer. 
Dit is begonnen nadat ik zaterdag de Superwifi punten geïnstalleerd heb… 


@yone "Wifi op de router staat uit overigens."

Ik had er overheen gelezen maar de wifi van uw Box 12 moet wel aan staan i.v.m. onderstaande:

SuperWifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene SuperWifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de SuperWifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.


@yone "Wifi op de router staat uit overigens."

Ik had er overheen gelezen maar de wifi van uw Box 12 moet wel aan staan i.v.m. onderstaande:

SuperWifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene SuperWifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de SuperWifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.

@HansaanZet Ik heb de TV ontvanger bedraad in 1 van de superwifi punten zitten. Als ik de wifi op de router aanzet dan doet de TV ontvanger het niet meer. Zet ik hem uit, dan is dat opgelost… 


@yone En er is geen mogelijkheid om de TV ontvanger rechtstreeks met utp aan te sluiten op de Box 12?

Controleer de verbinding tussen de Experia Box en tv-ontvanger

De verbinding tussen je Experia Box en de tv-ontvanger(s) is van grote invloed op de kwaliteit van je tv signaal. Daarom is het belangrijk om dit goed te controleren. De verbinding kan heel kort zijn als ze door middel van een rechtstreekse kabel met elkaar verbonden zijn. Of juist erg lang als je gebruik maakt van extra apparaten en/of bekabeling. 

Bij extra apparaten kan je denken aan:

  • Draadloze Verbindingsset
  • Switch
  • Switch & Draadloze Verbindingsset
  • WiFi Versterker
  • Coax adapter (MoCa / Teleste)
  • Externe router

 

Gebruik je één of meerdere van deze apparaten? Dan kan een storing ontstaan doordat één van deze apparaten niet goed werkt, óf niet goed samenwerkt met de rest van je netwerk.

  • Om dit te controleren, koppel je alles los
  • Dan sluit je alleen de tv-ontvanger met een rechtstreekse kabel aan op de Experia Box. Als je dan geen problemen meer ervaart, zit inderdaad een ‘stoorzender’ in je thuisnetwerk. Je kunt daarna een voor een de andere apparaten weer aansluiten, om te testen bij welk apparaat het mis gaat.
  • Controleer ook de kabels waarmee de apparaten aangesloten zijn. Zitten ze er wel stevig in geklikt? Het kan ook mis gaan doordat een stekkertje niet goed aangesloten is.

@yone En er is geen mogelijkheid om de TV ontvanger rechtstreeks met utp aan te sluiten op de Box 12?

Controleer de verbinding tussen de Experia Box en tv-ontvanger

De verbinding tussen je Experia Box en de tv-ontvanger(s) is van grote invloed op de kwaliteit van je tv signaal. Daarom is het belangrijk om dit goed te controleren. De verbinding kan heel kort zijn als ze door middel van een rechtstreekse kabel met elkaar verbonden zijn. Of juist erg lang als je gebruik maakt van extra apparaten en/of bekabeling. 

Bij extra apparaten kan je denken aan:

  • Draadloze Verbindingsset
  • Switch
  • Switch & Draadloze Verbindingsset
  • WiFi Versterker
  • Coax adapter (MoCa / Teleste)
  • Externe router

 

Gebruik je één of meerdere van deze apparaten? Dan kan een storing ontstaan doordat één van deze apparaten niet goed werkt, óf niet goed samenwerkt met de rest van je netwerk.

  • Om dit te controleren, koppel je alles los
  • Dan sluit je alleen de tv-ontvanger met een rechtstreekse kabel aan op de Experia Box. Als je dan geen problemen meer ervaart, zit inderdaad een ‘stoorzender’ in je thuisnetwerk. Je kunt daarna een voor een de andere apparaten weer aansluiten, om te testen bij welk apparaat het mis gaat.
  • Controleer ook de kabels waarmee de apparaten aangesloten zijn. Zitten ze er wel stevig in geklikt? Het kan ook mis gaan doordat een stekkertje niet goed aangesloten is.

Rechtsteeks aansluiten zou kunnen. Als ik fysiek in staat zou zijn om via mijn meter kast een kabel de kruipkelder te leggen en gaten te boren in de vloer om die er op de juiste plaats uit te laten komen. Of een kabel dwars door mijn huis te leggen. Allebei niet echt een optie helaas…

Tot voor kort liep het via een experiabox V9 en een powerline adapter. Dat was geen probleem. Maar nadat die Powerline adapter het in 1,5 jaar tijd drie keer begaf wilde ik een andere optie… volgens de telefonische klantenservice van KPN kon ik de superwifi punten gebruiken. Heb ook mijn internet snelheid omhoog gezet. Als het werkt is het allemaal supersnel. Maar de dagelijkse onderbrekingen zorgen ervoor dat ik tot nu toe ben ik geen fan ben. 

 


Sinds kort geen V9 meer met Devolo powerline adapters, maar Box 12 met 2 super wifi.
Sta op het punt om de superwifi terug te sturen. Heb al 2 onderwerpen geopend in de hoop op dé tip… maar zonder succes.

Wifi op Experiabox staat uit: Als ik die aanzet dan doet de iTV ontvanger, bekabeld verbonden met draadloos SuperWifi 2 punt het niet meer. 

Maar in de huidige configuratie paar keer per uur wel Wifi/ geen internet. Modem is dan niet via laptop bereikbaar.

Heb gelezen en in andere topics is me verteld dat Wifi op de EB 12 aan moet.  Maar dan doet de TV het niet. TV bedraadaansluiten is geen optie. 

Wie kan me vertellen waarom de iTV het niet meer doet als ik de Wifi op de Ecperiabox aanzet? (software versie box = SGEJ10000528

Als het met IGMP snooping te maken heeft… kan ik een switch met het draadloze Superwifi punt verbinden? Dus tussen de Switch en de iTV Of zeg ik dan wat heel doms? (waarschijnlijk wel)

 

Admin: dubbel topic samengevoegd met je bestaande topic


Heb alles uitgezet, gereset en opnieuw aangesloten.  Experiabox weigerde opnieuw op te starten. 

Had nog een andere box liggen, die ik terug moet sturen (teveel opgestuurd). Die aangesloten. En… nu lijkt alles het te doen. Wel even afwachten of het stabiel blijft, maar iTV draait bijvoorbeeld met Wifi op de Experiabox aan…  Ben benieuwd. 

Dat betekent dat de eerste box dus retour gaat wat mij betreft...


Te vroeg gejuicht. Terug bij af. Ik denk dat ik het hele zooitje maar in de Kliko mik, mijn anno bij KPN opzeg en alles op mijn 5G van T‑Mobile doe. 


Hoi @yone, je dacht de opstelling gevonden te hebben, maar nu toch weer wegvallende wifi begrijp ik? 

Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering? 

En waar staan verder de Superwifi's?

Hoe zijn ze aangesloten?  Met een kabel of draadloos?


Hoi @yone, je dacht de opstelling gevonden te hebben, maar nu toch weer wegvallende wifi begrijp ik? 

Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering? 

En waar staan verder de Superwifi's?

Hoe zijn ze aangesloten?  Met een kabel of draadloos?

Hi @Bart_Z 

Onderstaand een afbeelding. De superwifi staan in de metwerkast, bedraad, naast ecperiabox. In de woonkamer, bedraad, met daarop bedraad de TV ontvanger en op de overloop eerste verdieping, bijna loodrecht boven de meterkast. Draadloos. 

Het werkt beter dan na de eerste keer aansluiten, maar de internetverbinding valt nog steeds met regelmaat weg. (aantal keer per dag) Niet alleen draadloos overigens, ook een bedrade ansluiting tussen experiabox en laptop doet het op die momnten niet. 

 

 


Oh ja, de tips al doorlopen inderdaad…. En de superwifi's bedraad aansliten is geen optie helaas.


Ook bedraad valt het weg dus. Heb je het glasvezelkastje al stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Helpt dat?

Zo niet, wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er verder in. Want als de hele verbinding wegvalt lijkt er toch meer aan de hand.


Ook bedraad valt het weg dus. Heb je het glasvezelkastje al stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Helpt dat?

Zo niet, wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er verder in. Want als de hele verbinding wegvalt lijkt er toch meer aan de hand.

Ja, voor ik alles opnieuw aansloot heb ik alles, ook het glasvezelkastje, een kwartier van het stroom gehad. Ik zal mijn profiel vanmiddag aanvullen.

 


ik heb nu even meegekeken. Ik zag wat verbrekingen. Niet heel veel, ik zie echter sinds de 27e van vorige maand geen meer. Je ervaart de verbrekingen dus nog wel? Ik vermoed enkel dan nog via de wifi. En niet meer via een kabel?

En ervaar je de wegvallende wifi dan op 1 of meerdere apparaten?

En wat is de snelheid die je haalt?


ik heb nu even meegekeken. Ik zag wat verbrekingen. Niet heel veel, ik zie echter sinds de 27e van vorige maand geen meer. Je ervaart de verbrekingen dus nog wel? Ik vermoed enkel dan nog via de wifi. En niet meer via een kabel?

En ervaar je de wegvallende wifi dan op 1 of meerdere apparaten?

En wat is de snelheid die je haalt?

Gisteren nog. Op telefoons, TV etc. Maar tegelijkertijd toen ook boven op een PC die toch echt alleen bedraad is aangesloten.

Als ik nu op mijn telefoon een Speedtest doe (Wifi) is download 342 en upload 429. Lijkt me prima. 


Viel de wifi op de tv weg? Of kreeg je een foutmelding bij het kijken van tv via de ontvanger? Want als dat het geval is denk ik dat het de Experia Box is die het probleem veroorzaakt. Anders is het toch wegvallende wifi. 

Snelheid is in ieder geval prima. 

En hoe zijn de SuperWifi punten aangesloten? Draadloos of met een kabel? Waar staan ze precies? En wat is de afstand onderling? Ze branden allemaal groen?


Viel de wifi op de tv weg? Of kreeg je een foutmelding bij het kijken van tv via de ontvanger? Want als dat het geval is denk ik dat het de Experia Box is die het probleem veroorzaakt. Anders is het toch wegvallende wifi. 

Snelheid is in ieder geval prima. 

En hoe zijn de SuperWifi punten aangesloten? Draadloos of met een kabel? Waar staan ze precies? En wat is de afstand onderling? Ze branden allemaal groen?

Nee een foutmelding bij het kijken van TV via de ontvanger. Superwifi 1 bedraad op router in meterkast,  2 (huiskamer) en 3 (overloop eerste verdieping) draadloos. (Bedraad geen optie). 2  staat ca 5 meter van 1. Tussen 1 en 3 ongeveer 4 meter. Tussen 2 en 3 ca. 7. (Schatting, niet opegmeten). Alle lampjes branden groen. 
 


1 SuperWifi staat dus bij het modem? Die mag daar weg, dat kan wel een storen. Het modem werkt namelijk ook als wifi punt en doet mee in het netwerk. 

Als je dan nog problemen ervaart wil ik je aanraden zowel box 12 te resetten als de SuperWifi's en dan als nieuw te installeren.


1 SuperWifi staat dus bij het modem? Die mag daar weg, dat kan wel een storen. Het modem werkt namelijk ook als wifi punt en doet mee in het netwerk. 

Als je dan nog problemen ervaart wil ik je aanraden zowel box 12 te resetten als de SuperWifi's en dan als nieuw te installeren.

Dat ga ik proberen, dank! Ik was in de veronderstelling Dat er altijd 1 punt bedraad met de experiabox aangesloten moest zijn, maar dat is dus niet het geval? 


Ik was in de veronderstelling Dat er altijd 1 punt bedraad met de experiabox aangesloten moest zijn, maar dat is dus niet het geval? 

Dat is wel het geval. Bij de Experiabox v10 en ouder. Maar u heeft geen Experiabox. U heeft nu de KPN Box. 


 

 

Ik zie "WIFI-AP-24427A" staan. Wat is dat?

En normaal staat rechtsboven de snelheid. Onder het ip. Waarom ontbreekt die hier? Het ip hoort weggepoetst te zijn. Misschien kan @Bart_Z dat nog doen.


 

 

Ik zie "WIFI-AP-24427A" staan. Wat is dat?

En normaal staat rechtsboven de snelheid. Onder het ip. Waarom ontbreekt die hier? Het ip hoort weggepoetst te zijn. Misschien kan @Bart_Z dat nog doen.

@Bart_Z kun je misschien de afbeelding helemaal (laten) verwijderen? Ik zie dat ik dat zelf niet kan. 

 

dat is een versterker waarop de WiFi uitstaat; wordt als switch gebruikt op zolder. 


Ik heb nu overal de afbeeldingen verwijderd. :) 

Verder ben ik benieuwd hoe het werkt als je de punten meer verspreid door het huis.


Ik heb nu overal de afbeeldingen verwijderd. :) 

Verder ben ik benieuwd hoe het werkt als je de punten meer verspreid door het huis.

Als ik vanavond thuis ben ga ik ze verplaatsen. Ik laat het weten!