Skip to main content

Wij hebben 4 maanden geleden gebeld met KPN over het instellen van zenders en tijdens dit telefoongesprek werd ons geadviseerd om over te stappen naar het husselabonnement. Dit zou voor ons stukken goedkoper zijn en het onbeperkt bellen naar het buitenland zou komen te vervallen,  dat was volgens de medewerkster voor ons het enige nadeel. Mijn man heeft nog 2 x gevraagd of dit echt het enige nadeel zou zijn, dit werd bevestigd en daarop heeft mijn man zijn akkoord gegeven. Inderdaad lagen de kosten van ons abonnement lager, tot vanmorgen, ik kreeg tot mijn schrik een factuur die stukken hoger was, zelfs een stuk hoger dan ons oude abonnement.  We hebben diverse malen contact opgenomen,  maar zitten nu vast aan een 1 jarig contract,  het prijsverschil zat namelijk in een tijdelijke korting van 4 maanden, maar dat was de medewerkster even vergeten te vertellen. Nu wordt ons gezegd dat wij de bevestiging maar beter hadden moeten lezen. Ik heb geprobeerd om ons oude contract terug te krijgen,  maar ben genoodzaakt te wachten tot dit jaar voorbij is, waarbij wij dus extra per maand moeten betalen ten opzichte van ons oude abonnement.  Ik moest online een klacht indienen maar na lang zoeken blijkt dit dus helemaal niet mogelijk te zijn. Ik voel me zo verdrietig door deze manier van behandelen. Wij zijn bijna 30 jaar klant van jullie. Waarom is het niet mogelijk om tot een oplossing te komen? Moet ik echt zover gaan om de klacht neer te leggen bij de geschillencommissie?

Dat klinkt inderdaad niet best maar goed dat u uw verhaal hier verteld. Een medewerker gaat hier binnenkort op reageren. Het is druk dus dat kan best 3 dagen duren. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc. Dus niet hier invullen maar in uw profiel. Dan kan de medewerker meteen met u meekijken. De gegevens waar prive bij staat zijn alleen te zien voor u en de medewerker.


Begrijp ik,  maar ben al blij als er iemand is die met ons meedenkt in plaats van verwijten maakt dat we beter de bevestiging hadden moeten lezen. Bedankt voor uw antwoord. 


Hi @whl, welkom op het Forum! Goed dat je jouw verhaal met ons deelt en dat je ook al jouw gegevens al ingevuld hebt in jouw profiel. Hierdoor kon ik direct aan de slag.

Wat ik zie is dat er inderdaad een klacht is ingediend en dat mijn collega vanochtend (een klein half uur geleden) en gistermiddag heeft geprobeerd jou hierover te bellen. Het kan zijn dat zij bellen met een anoniem of 088-nummer. Je kunt dit het beste telefonisch bespreken, zodat daarlangs gekeken kan worden of we iets kunnen betekenen. Laat je me weten hoe het is afgelopen zodra je mijn collega hebt gesproken?


Beste Robyn, dank voor je bericht. Ik heb geen gemiste oproepen. Profiel gecheckt en mijn telefoonnummer staat juist geregistreerd.  Hoe kan ik in contact komen met jouw collega?


Wat apart dat er geen gemiste oproepen zijn, @whl. Kun je via jouw profiel in de ‘Persoonlijke opmerkingen’ aangeven op welk mobiele nummer jij doorgaans het beste bereikbaar bent? Dan ga ik dit aangeven bij het lopende ticket. Ik hoop dat we jullie zo alsnog in contact kunnen brengen!


Ik heb nu mijn vaste nummer in mijn profiel vermeld. Hopen dat het zo wel gaat lukken.


Bedankt voor het toevoegen van het nummer, @whl! Ik heb beide nummers die in het profiel staan voor de zekerheid doorgegeven. Wanneer ze een derde belpoging gaan doen kan ik helaas niet inzien, maar ik doe een voorzichtige gok op volgende week. Laat je me weten hoe dit afloopt?


Zal ik doen 👍


Mijn man is gebeld door een medewerker van KPN, erg vreemd want hij is gebeld op zijn zakelijk nummer die bij KPN niet bekend zou moeten zijn en ook niet in de contactgegevens onder het persoonlijke profiel. Wij zijn zeer teleurgesteld, want er is geen oplossing geboden. Wel wordt ons constant verweten dat wij de bevestiging beter hadden moeten lezen. Een alternatief wordt ons niet aangeboden. We moeten dus genoegen nemen met een duurder abonnement.  Wij hebben nooit gevraagd om een ander abonnement.  We waren tevreden met wat we hadden. Nu heeft een medewerker ons dit aanbevolen  en heeft ons totaal verkeerd voorgelicht.  Van transparantie is hier geen sprake en wij dachten altijd dat KPN een betrouwbaar bedrijf zou zijn. Wij zijn dus de dupe in het hele verhaal en zitten dus een jaar vast aan het dure abonnement 😔


Wat jammer om te lezen dat we er samen niet uitgekomen zijn, @whl! Ik zie inderdaad dat mijn collega's niets voor je kunnen betekenen. Ik kan er helaas niets anders van maken, heel erg vervelend dat het zo gelopen is! Het enige wat je kunt doen, is toch kijken of je zelf de kosten kunt verlagen. Wellicht door het uitzetten van Fox Sports óf misschien kan je gebruik maken van de smarttv app of itv online app, waardoor je een ontvanger minder kunt gebruiken. Mijn excuses voor de hele gang van zaken! 


Als ik het dus goed begrijp zijn wij met verkeerde voorlichting geadviseerd om naar een duurder abonnement over te stappen en nu het niet meer mogelijk is om terug te gaan naar ons oude abonnement (wat mijn vermoeden is dat deze niet meer bestaat en dat er op een slinkse wijze een overstap is geforceerd) moeten wij nu de extra opties laten vervallen om terug te gaan naar de prijs van ons oude abonnement.  Of moeten we een smart tv aanschaffen om op die manier de kosten te drukken? Ik ben erg geraakt door deze gang van zaken en laat het er maar bij zitten, want een andere optie is er niet. 


Je moet niets, maar ik probeer met jullie mee te denken. Ik kan heel goed begrijpen dat je zeer ontevreden bent met deze hele gang van zaken. Op het moment dat de klachtenafdeling aangeeft niets voor je te kunnen doen, dan moeten wij, de klantenservice, ons daar ook bij neerleggen. Vandaar dat ik toch probeer om opties te geven, waar je wellicht iets mee kunt. 


Reageer