Skip to main content

Ik heb kantoor aan huis (wel onder een dak) maar doordat het een soort bijgebouw (met geluiddempende deuren) heb ik last van lage WIFI snelheden. Komt bij dat ik een reserveprinter op zolder heb staan die ik bij grote hoeveelheden inzet om te printen. Tot op heden lukt dat allen door met de laptop naar zolder te gaan en daar met kabel verder te gaan. 

Gisteren 3 x super wifi=punten (Mesh) geplaatst.  Onvoorstelbaar wat een snelheid! Ik heb een abonnement tot 100 maar gaat er (ook zonder kabel) regelmatig overheen. Verbinding vanuit kantoor beneden en zolder verloopt uitstekend. Makkelijk printen zo!

Op zich dus dik tevreden. Maar toch een vraag: ondanks dat het apparaat in mijn kantoor op groen brandt (optimaal) zie ik bij meting vanaf hetzelfde punt behoorlijke verschillen. Binnen een paar minuten heb ik de ene keer een download-snelheid van 116 Mbps en even later bijvoorbeeld 85 Mbps.  Nog steeds lekker snel, maar toch…?  Is dit normaal?  Ik ben al aan het wisselen geweest met de wifi-punten maar dat maakt geen verschil.  Benieuwd naar andere ervaringen!

Worden de wifipunten allemaal via een draad aangestuurd? Of staat beneden 1 wifi punt bedraad aan de router en is de rest draadloos aangesloten. Wifi blijft een momentopname. Spreekwoordelijk kan er elk moment file ontstaan.


@Jeroen Ruiter 1 Wifi punt is bedraad aan de router. Rest draadloos.


Het signaal moet toch door muren/deuren en wordt beïnvloed door externe factoren. Elke meting ook dicht bij de oorspronkelijke router kan wisselend zijn. 85 mbit is een snelheid waar ik mij geen zorgen om zou maken. Vooral lekker van genieten nu.


@Jeroen Ruiter Bedankt voor je snelle reactie! Ga er van genieten :-)

 


Mocht je een kabel kunnen trekken, dan zou je de 2e ook bedraad kunnen aansluiten. Maakt het nog stabieler. Alles bedraad is het beste maar niet altijd even praktisch.


@Jeroen Ruiter Die bedrading is inderdaad een probleem. Maar zo gaat het prima! Nogmaals dank.

 


Hi @CorG, dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @Jeroen Ruiter al antwoord heeft gegeven op jouw vraag, heel erg bedankt hiervoor. :relaxed: De kwaliteit van wifi is inderdaad afhankelijk van een aantal externe factoren, waar we niet altijd invloed op uit kunnen oefenen. Denk hierbij, zoals Jeroen ook aangeeft, bijvoorbeeld aan muren, plafonds en isolatiemateriaal. Hierdoor kan de snelheid soms wat wisselen. Desondanks is de snelheid van 85Mbit een keurige snelheid op jouw kantoor! Mocht het van belang zijn dat de snelheid stabiel is, of als de snelheid te laag wordt, dan zou je inderdaad kunnen overwegen om de versterker bekabeld aan te sluiten (indien dit tot de mogelijkheden behoort uiteraard). Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Hoi @Ron   In mijn kantoor verviel het wifipunt af en toe terug vanuit groen naar oranje. Ik heb het wifipunt nu met draad verbonden aan een draadloze verbindingsadapter (van KPN). Even los van de snelheid is het met de stabiliteit nu uitstekend! Dus wellicht een mooie tip.  En nog steeds geen nachtelijke alarm gehad na installatie van een nieuwe vlasgezelkastje 🙂 en nu maar hopen dat het zo blijft. 


Top, fijn om te lezen dat de stabiliteit nu goed is. 🙂 Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!


Reageer