Skip to main content

Ik heb al enige jaren een XS4All Pack account (behoud van emailadres en andere functionaliteiten bij Xs4all) wat me iedere maand een xx aantal euros kost. Nu KPN binnenkort ook de diensten/facturatie gaat overnemen neem ik aan dat mijn XS4All Pack gewoon geïntegreerd wordt met mijn huidige KPN abbo en dat ik daar dus niet meer extra voor hoef te betalen?

 

Hallo @Patrick_1337 , wacht daartoe de persoonlijke info van zowel XS4ALL en KPN af die de komende tijd gaat komen aangaande de migratie.

 


Hi @Patrick_1337, hele goede vraag. Excuses voor de late reactie vanuit ons. Ik heb op dit moment alleen nog geen concreet antwoord, dus het is verstandig om JanD z'n advies op te volgen. Nog even afwachten tot we hierover gaan communiceren. Wel heb ik jouw specifieke situatie voor de zekerheid neergelegd bij de collega's die over dit traject gaan. Dus sowieso goed dat je het aangeeft! Wordt vervolgd.


De meeste dingen heeft KPN ook gewoon. Maar een wachtwoord beheerder bijvoorbeeld niet. En een eigen website ook niet. Ik denk dat die dingen gewoon vervallen op den duur. Bestaande abonnementen zullen nog door blijven lopen, maar er zal geen of weinig onderhoud meer plaatsen vinden. Vermoed ik.


Ik heb een hieraan gerelateerde vraag.

Vandaag zat bij de post informatie over het omzetten van XS4All Pack naar KPN. En de conclusie is dat een heleboel diensten vervallen, maar je nog steeds EUR 15,25 per maand mag betalen.

Is het mogelijk om mijn XS4All Pack abonnement om te zetten naar een KPN e-mail only abonnement, voor de helft van de XS4All Pack prijs? En zo gebruik te blijven maken van mijn XS4All e-mail adressen.

En als dat mogelijk is, want zijn dan precies de verschillen (qua e-mail). Bij XS4All Pack is dit: 6 mailboxen van 25GB, per mailbox kunnen er 10 aliassen aangemaakt worden. Ik denk dat het bij KPN 5 mailboxen met 10 aliassen zijn, maar de maximale grootte kan ik niet zo snel ergens terugvinden.


Hallo @S e M alles over de migratie van xs4all naar KPN kun je lezen binnen de xs4all-website.

Zie onderstaande link:

https://www.xs4all.nl/overzicht/

 


Dank je wel JanD voor het snelle antwoord.

Helaas zie ik op de gelinkte pagina's geen antwoord op mijn vraag of ik mijn “XS4All Pack” abonnement kan omzetten naar “KPN e-mail only”, waardoor mijn XS4All e-mail adressen aanhouden nog maar de helft zou kosten.

Maar misschien kan ik beter even wachten tot ik echt overgezet ben.


Halo @S e M , zoals je ook hebt kunnen lezen worden je huidige mailaccounts gewoon meegenomen.

 


Halo @S e M , zoals je ook hebt kunnen lezen worden je huidige mailaccounts gewoon meegenomen.

 

@JanD , ja, dat klopt, bij een internet abonnement en de hierbij horenden mail adressen. Maar hier gaat het om een Pack abonnement, dat is iets totaal anders. Ik heb dan ook het idee, dat jij niet weet, wat een XS4ALL Pack abonnement is. Zou dat kunnen?


Ik heb de vraag wat er met het PACK abo gebeurt bij technische overgang naar KPN al een keer gesteld aan de XS4ALL klantenservice.

Hun reactie :

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u wilt weten wat er gaat veranderen aan uw pack abonnement bij XS4ALL door de overstap naar KPN.

Er worden geen veranderingen verwacht in het pack abonnement. De @xs4all.nl e-mail adressen zullen blijven bestaan.

Ik begrijp dat u een KPN abonnement afneemt voor Internet en TV.

Ik raad u aan om wanneer uw pack abonnement is overgezet naar KPN, contact met de helpdesk op te nemen zodat we deze samen kunnen voegen met uw KPN abonnement.

Hiermee vervallen de kosten van het pack abonnement en blijft u dezelfde diensten behouden.

 

Dus wil je je XS4ALL email adressen behouden , dan is het afwachten totdat je technisch en administratief bent over gezet naar KPN.


Ik heb een hieraan gerelateerde vraag.

Vandaag zat bij de post informatie over het omzetten van XS4All Pack naar KPN. En de conclusie is dat een heleboel diensten vervallen, maar je nog steeds EUR 15,25 per maand mag betalen.

Is het mogelijk om mijn XS4All Pack abonnement om te zetten naar een KPN e-mail only abonnement, voor de helft van de XS4All Pack prijs? En zo gebruik te blijven maken van mijn XS4All e-mail adressen.

En als dat mogelijk is, want zijn dan precies de verschillen (qua e-mail). Bij XS4All Pack is dit: 6 mailboxen van 25GB, per mailbox kunnen er 10 aliassen aangemaakt worden. Ik denk dat het bij KPN 5 mailboxen met 10 aliassen zijn, maar de maximale grootte kan ik niet zo snel ergens terugvinden.

Welkom hier @S e M! Eerst even wat info over de KPN mailboxen:

  • In totaal 6 mailboxen (sinds april 2021) met onder elke mailbox de mogelijkheid voor 10 aliassen. Hetzelfde dus inmiddels en dat is niet toevallig. :slight_smile:
  • Per mailbox 15GB opslag

Verder is het advies wat hier eerder wordt gegeven inderdaad aan te raden. Wacht tot je bent overgezet naar de techniek van KPN, en maak dan de balans op. Dan zal ook helemaal duidelijk worden wat er wel en niet mogelijk gaat zijn in dit geval. Ik durf nu nog niet te zeggen over een XS4ALL Pack om te zetten is naar een E-mail Only pakket. Recent zijn er nog veranderingen geweest m.b.t. e-mail bij KPN. Het zou zomaar kunnen dat er de komende tijd nog wat gaat veranderen (in positieve zin). En er zitten nogal wat verschillen tussen E-mail Only en de XS4ALL Packs. Dus mijn advies blijft gelden: wacht het nog even af. 


Ok, dank voor de uitleg. Dat biedt perspectief. Dan wacht ik nog even de ontwikkelingen af.


Mijn pack abbo wordt op 10 maart overgezet van XS4all naar KPN. Ik ben benieuwd of ik dan de extra kosten (15,25 pm) ook nog moet blijven betalen.

 

Zijn er al mensen overgezet en wat zijn hun ervaringen?


Mijn pack abbo wordt op 10 maart overgezet van XS4all naar KPN. Ik ben benieuwd of ik dan de extra kosten (15,25 pm) ook nog moet blijven betalen.

 

Zijn er al mensen overgezet en wat zijn hun ervaringen?

Even de 1e factuur van KPN afwachten.

 


@Neefkens 

Ik neem aan dat je ook een persoonlijk overzicht hebt gehad van XS4ALL. Hierin staat duidelijk aangegeven dat de kosten van nu gelijk zijn aan wat je na de overzetting moet betalen. Verwacht hierin dus geen wonderen!


Ik heb geen persoonlijk overzicht gehad. Ik ga van Ziggo + Pack naar KPN.

Ik wacht wel af.


@Neefkens Mijn XS4ALL Pack is 7 maart 2022 overgezet. De email adressen doen het nog, en de xs4all webmail schakelt door naar een KPN webmail site die er verder ongewijzigd uit ziet. Tot zover het goede nieuws. Ik heb overigens ook KPN Internet en TV.

Ik kan nu alleen op geen enkele manier mijn email adressen of aliassen beheren/wijzigen. Dat zou moeten door je xs4all abonnement te koppelen aan je KPN ID. Alleen die optie staat er niet bij. Ik heb ook geprobeerd of het lukt met een geheel nieuwe KPN ID, maar daarmee kan het ook niet. Ik heb wel een email gehad waarin staat dat je moet koppelen. Verschrikkelijk slecht dus dat ik wel een mail krijg over het koppelen, maar dat het niet mogelijk is. En nog erger: je kan je email adressen/aliassen niet beheren/wijzigen.

Volgens de KPN site kan je voor xs4all-overzet-vragen bellen tot 22:00 uur, zo juist gedaan, maar na het indrukken van de juiste toetskeuzes krijg je de mededeling dat men gesloten is.

Al eerder had ik gevraagd over de kosten: die 15 euro blijf je gewoon betalen.


Poeh, daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van. De reden dat ik xs4all mail adressen wil houden, is dat ik ze ook zakelijk gebruik.


Poeh, daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van. De reden dat ik xs4all mail adressen wil houden, is dat ik ze ook zakelijk gebruik.

Dat geldt voor mij precies hetzelfde. Ook zakelijk en ook voor speciale tijdelijk doelen in relatie met zakelijk. Ik wil dus echt mijn xs4all adressen behouden.


Bij mij wordt het vannacht overgezet, ben benieuwd.


Bij mij wordt het vannacht overgezet, ben benieuwd.

Succes en sterkte. Laat graag hier weten of je ook over een paar dagen een mail krijgt over koppelen en of het bij jou wel werkt. Ik hou je hier ook op de hoogte als ik verder ben.


@Neefkens Vervolg: ik kan nu xs4all email adressen wijzigen, maar geen nieuwe aanmaken.

KPN: Let op: u kunt tijdelijk nog geen nieuwe e-mailadressen aanmaken die eindigen op @xs4all.nl of @cistron.nl. Naar verwachting kan dit in juli weer. Tot die tijd kunt u wel nieuwe e-mailadressen aanmaken die eindigen op @kpnmail.nl.


De overzetting lijkt goed gegaan te zijn. Ik heb al even gecheckt en de functionaliteit lijkt op het eerste gezicht op die van xs4all.

Of de kosten eraf kunnen weet ik nog niet.


Ik heb de vraag wat er met het PACK abo gebeurt bij technische overgang naar KPN al een keer gesteld aan de XS4ALL klantenservice.

Hun reactie :

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u wilt weten wat er gaat veranderen aan uw pack abonnement bij XS4ALL door de overstap naar KPN.

Er worden geen veranderingen verwacht in het pack abonnement. De @xs4all.nl e-mail adressen zullen blijven bestaan.

Ik begrijp dat u een KPN abonnement afneemt voor Internet en TV.

Ik raad u aan om wanneer uw pack abonnement is overgezet naar KPN, contact met de helpdesk op te nemen zodat we deze samen kunnen voegen met uw KPN abonnement.

Hiermee vervallen de kosten van het pack abonnement en blijft u dezelfde diensten behouden.

 

Dus wil je je XS4ALL email adressen behouden , dan is het afwachten totdat je technisch en administratief bent over gezet naar KPN.

@Radioman Is jou Xs4all Pack abbo (of die van iemand anders) al technisch en administratief omgezet naar KPN waarna de integratie gedaan kan worden met het huidige KPN abbo (voor internet en tv)?


Vandaag heb ik de brief gehad waarbij ik tussen half april/juni wordt omgezet dus daarna hoop ik ook het Xs4all Pack te kunnen samenvoegen met mijn huidige KPN abbo zodat de extra kosten vervallen. Belangrijk is dus dat men vanuit de klantenservice heeft aangegeven in jou bericht dat het kennelijk mogelijk is en dit is dus een belangrijk zinnetje:

"

Ik raad u aan om wanneer uw pack abonnement is overgezet naar KPN, contact met de helpdesk op te nemen zodat we deze samen kunnen voegen met uw KPN abonnement.

Hiermee vervallen de kosten van het pack abonnement en blijft u dezelfde diensten behouden.

@Paul_  Heb jij al wat meer info? Neem aan dat bovenstaande gewoon mogelijk is inmiddels zodra je bent omgezet naar de techniek van KPN ?


“Ik raad u aan om wanneer uw pack abonnement is overgezet naar KPN, contact met de helpdesk op te nemen zodat we deze samen kunnen voegen met uw KPN abonnement.

Hiermee vervallen de kosten van het pack abonnement en blijft u dezelfde diensten behouden.”

 

Dit heb ik net gedaan, nadat mijn xs4all was overgezet. Er is mij verzekerd dat beide klantnummers worden samengevoegd, dat de kosten wegvallen en dat het binnenkort geregeld is.


“Ik raad u aan om wanneer uw pack abonnement is overgezet naar KPN, contact met de helpdesk op te nemen zodat we deze samen kunnen voegen met uw KPN abonnement.

Hiermee vervallen de kosten van het pack abonnement en blijft u dezelfde diensten behouden.”

 

Dit heb ik net gedaan, nadat mijn xs4all was overgezet. Er is mij verzekerd dat beide klantnummers worden samengevoegd, dat de kosten wegvallen en dat het binnenkort geregeld is.

Ik ben nieuwsgierig of dat u inmiddels gelukt is. Ik zit in dezelfde situatie:  een pack abonnement bij xs4all (omdat ik graag die mailadressen wilde houden), maar al 8 jaar voor internet en tv en mobiel bij KPN. Zou ook aannemen dat die 15,25 nu gaan vervallen, maar als ik de helpdesk bel, snapt men er steeds gewoon niks van en beweert dat ik ik die 15,25 moet blijven betalen...