Skip to main content

Ik heb sinds gisteravond last van 60% tot 80% packet loss. Internet snelheden zijn prima maar via PingPlotter zie ik dat er ergens iets niet goed zit. (Zie foto hieronder. De meeste kpn adressen zijn afgesloten voor ping verzoeken dus die gevenĀ 100% packet loss) Hierdoor is via teamspeak niemand te verstaan, en mislukken veel downloads vanaf die en andere Britse servers.

Ā 

Ik heb de standaard KPN Xperia Box V10. Heb meerdere ping tests gedaan naar meerdere locaties (Duitsland, Frankrijk en VS) en die zijn allemaal goed. Zodra ik tests doe naar Britse adressen krijg ik deze problemen. Andere die vanuit Engeland naar de server willen verbinden hebben geen problemen, maar zodra ze mijn adresĀ proberen te pingen krijgen ze dezelfde resultaten.

Ā 

Ik heb 2 keer een hard resetĀ gedaan op mijn modem op advies van de chat,Ā maar dat deed niets. (Niet raar aangezien het probleem niet bij mij in de buurt ligt volgensmij.) Heeft iemand enig idee of ditĀ een probleem is dat ik zelf kan verhelpen of ligt dit buiten mijn macht?

Ā 

.

Ā (Voor degene die een leuk klantenservice verhaal willen lezen zie hieronder.)

De persoon van de online KPN chat gaf alsĀ antwoord 'ā€™Wat is packetloss, heb daar nog nooit van gehoord?'ā€™, en nadat ik het kort had uitgelegd kreeg ik 'ā€™Ik zal het even opzoeken op google'ā€™. Best wel fijn omĀ met iemand van de klantenservice te spreken die hier blijkbaar niet veel van weet,Ā maar goed.

Degene die ik aan de telefoon had nadat ikĀ de chat had gesloten wist wel wat het is, maar zei dat het opgelost zou worden door een hogere internet snelheid te nemen.

Ja, dit is zeer treurig!!

Ik ben bij T-Mobile weggegaan om de reden dat de packet loss daar veel te hoog was.

Bij KPN ervaar ik nu ook packet loss op mijn verbindingen richting InfoPact waar mijn werkgever verbindingen heeft lopen qua VOIP. Echt waardeloos!!

Ā 

Toevoeging 18:03 > het oplossen ervan ligt absoluut buiten jouw macht. Dit moet KPN i.s.m. hun peering providers (direct peering of transit) oplossen. Maar het moet wel bij de jusite persoon binnen KPN terechtkomen om dit door te zetten. Bij de grote roze Duitse telecomreus heeft dit ook even geduurd voordat op hun forum dit aan het rollen ging.


ASN and ISP for IP address 4.69.203.98

General traits like organisation, autonomous system number (ASN) and ISP associated with the IP address 4.69.203.98.

ISPLevel 3 Communications
OrganizationLevel 3 Communications
User typebusiness
Autonomous system number (ASN)3356
Autonomous system organizationLevel 3 Communications, Inc.

Anonymous proxy?No
Satellite provider?No

Waarom routeert KPN mij door de VS richting Amsterdam???????


Hoi @GlennGordon, welkom op het forum!
Ik vrees dat ik hier zo snel geen verklaring of oplossing voor heb. Ervaar je dit alleen met deze teamspeak server?
Heb je dit vanaf verschillende apparaten getest?

Wel kan ik natuurlijk even kijken of de lijn verder stabiel meet.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


HoiĀ @GlennGordon, welkom op het forum!
Ik vrees dat ik hier zo snel geen verklaring of oplossing voor heb. Ervaar je dit alleen met deze teamspeak server?
Heb je dit vanaf verschillende apparaten getest?

Wel kan ik natuurlijk even kijken of de lijn verder stabiel meet.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Thomas kunnen jullie alleen een lijnmeting (glasvezel) doen als de Experiabox is aangesloten, of lukt dit ook met een eigen router?


Hoi @soundwork, als je je eigen router gebruikt kunnen we de lijn aanzienlijk minder goed uitlezen. Daar een conclusie uit trekken wordt lastig en vervolgstappen kunnen we zonder test met het eigen modem niet ondernemen.