Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds ca. één week ervaren wij thuis zeer wisselende wifi kwaliteit. De wifi valt dan weg en er is ofwel geen verbinding meer te maken, of er is wel verbinding met het netwerk, maar geen internet.
Er zijn al verschillende harde resets van de Experia V10 gedaan, maar dit biedt geen soelaas.
Ik heb ook al een paar keer geprobeerd het kanaal van de SSID te wijzigen. 
Ik heb ook al gekeken naar de firmwareversie, maar die schijnt automatisch geüpdate te worden.

 

Erg storend als je probeert thuis te werken, of er na 1,5 uur achter komt dat je via je smartphone geen berichten ontvangt omdat je wel met het netwerk verbonden bent, maar geen internetverbinding hebt.


Iemand ideeën? 

Heeft u de WiFi manager al gedaan?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Heeft u de WiFi manager al gedaan?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Eigenlijk is dit niet helemaal een goede oplossing, want het doen van de WiFi manager kan dus alleen als je een internetverbinding hebt, en dat is dus juist het probleem, dat die een aantal maal per dag wegvalt.

Maar om toch antwoord te geven op de vraag: hij is al een keer of 3 gebruikt, waarbij er dan op het moment dat er wel internet is wordt beweerd dat alles naar behoren zou functioneren…

In die zin is de snelheid van de WiFi ook niet het probleem, maar de connectie.


Als je wat verder bij de Experiabox vandaan gaat zitten, dan word de snelheid lager. En dan maakt u kans op gratis 2 wifi versterkers als u de WiFi manager doet.


Als je wat verder bij de Experiabox vandaan gaat zitten, dan word de snelheid lager. En dan maakt u kans op gratis 2 wifi versterkers als u de WiFi manager doet.

Die hebben we al.

En nogmaals, het probleem is niet de snelheid, maar de wegvallende connectie.


Als je wat verder bij de Experiabox vandaan gaat zitten, dan word de snelheid lager. En dan maakt u kans op gratis 2 wifi versterkers als u de WiFi manager doet.

Die hebben we al.

En nogmaals, het probleem is niet de snelheid, maar de wegvallende connectie.

Ok. Maar dan staat wifi op de Experiabox v10 dus uit. Als u wifi problemen heeft, dan heeft u bij de Experiabox dus niets te zoeken, want die doet dan niets met Wi-Fi.

U heeft 2 Experia WiFi's? Zwarte vierkante versterkers? Deze staan verspreid door het huis? Zijn bekabeld aangesloten rechtstreeks op de Experiabox?


Beste @christian91, welkom! Hoe gaat het nu met de wifi? Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vragen die Nick stelt. Zou je die willen beantwoorden? Ervaar je trouwens geen problemen als je de boel bekabeld aansluit? Of dan ook?


Beste @christian91, ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.