Skip to main content

Hallo, ik ben een nieuwe klant bij KPN sinds 8 februari. Ik heb een 500 / 500Mb-verbinding en ben tot nu toe tevreden. Daarvoor had ik Ziggo en hoewel toen ik een jaar geleden voor het eerst kwam de snelheid en betrouwbaarheid zijn afgenomen, is dat de reden om over te schakelen op glasvezel. Ik heb echter een vraag, toen ik KPN online aanvroeg heb ik ervoor gekozen om mijn contract met Ziggo zelf te beëindigen maar tijdens het bestelproces bleek dat het door KPN zou worden gestopt. Ik weet nu niet zeker of KPN dit gaat afhandelen of dat ik zelf contact moet opnemen met Ziggo en er lijkt nergens anders online te zijn waar ik dit zelf kan checken. Bovendien zit mijn contract bij Ziggo nog in het eerste jaar dat in mei afloopt, dus ik krijg te maken met eerder annuleringskosten. Heeft iemand ervaring? zullen ze waarschijnlijk de volledige resterende 3 maanden van het contract in rekening brengen?
Bedankt voor je reactie

Hallo @Lesw , je hebt waarschijnlijk niet van de overstapservice van KPN gebruik gemaakt, want anders had je pas in mei internet van KPN gehad na einde contract met Ziggo.

Het lijkt me het verstandigst Ziggo zelf op te zeggen, als dat inderdaad binnen contract is dien je de resterende nog niet-verstreken termijnen in 1 keer te betalen.

Moest er ook een vast telefoonnummer geporteerd worden naar KPN?

 


Hallo @Lesw ,  Ik vrees dat je te vroeg bent overgestapt en dat je daardoor de resterende maanden van het contract met Ziggo dient te betalen, of je moet een hele goeie reden hebben om eerder te beeindigen ?

In de bestelling van KPN Hussel kon je aangeven (vinkje) of je de opzegging bij Ziggo zelf verzorgd of dat KPN dat voor je moet doen.

Ik heb sinds vandaag ook KPN glasvezel Hussel aangevraagd, maar aangegeven dat ik de opzegging van Ziggo zelf verzorg, ik wil namelijk niet in de situatie komen dat ik op de dag supreme door wat dan ook voor oorzaak zonder internet en TV kom te zitten. Pas als alles werkt en draait bij KPN, zeg ik mijn abbo bij Ziggo op. IK weet dat me dat een maand extra abbo kost, maar gezien de vele verhalen/klachten hier omtrent misstanden met om/over schakelen, heb ik dat er graag voor over……  ,-)