Skip to main content

Dag allen.. interessant vraagstuk :

Kan en Mag , Kpn zelfstandig klanten benaderen op het moment dat bv Ziggo de prijzen omgooid?

Ja , uiteraard.. vorm van klantenbinding en nieuwe handel.

MAAR.. als Kpn claimed ; Zorgeloos over te kunnen stappen door de telefoon , moet dan de klant niet geinformeerd worden over de mogelijke gevolgen van het ontbinden van het contract met de oude provider?

Case:

Vriendin , wilde begin dit jaar in haar nieuwe woning een Kpn aansluiting aanvragen. Dit bleek na diverse telefoontjes verpreid over een paar weken nogal een uitdaging. Kon niet / ging niet / geen monteur etc.

Uiteindelijk overstag gegaan en helaas voor Ziggo moeten kiezen. Een 3 jarige kijkt immers graag Brandweer man Sam .

Al met al helemaal prima en eigenlijk best tevreden over Ziggo. Totdat , Kpn belde met het heugelijke nieuws , dat de tarieven verhoogd werden en er dus overgestapt kon worden. Bijzonder, dat het dan ineens wel kan, terwijl een eigen verzoek in de prullenbak beland.

Eind goed, al goed… de Kpn doos , kwam zoals afgesproken en alle apparatuur was binnen 2 uurtjes werkend in goede orde. Internet , Tv , wifi … helemaal prima!

Vervolgens, land er binnen een maand , een eindafrekening van Ziggo.. ter waarde van EUR700,00

Nogal een deceptie moet ik zeggen. De Kpn klantenservice had immers vermeld dat er ZONDER ZORGEN en tussenkomst van mijn vriendin een nieuwe wereld open zou gaan.

Onder aan de streep, staat Ziggo in hun recht de factuur te sturen, immers sluiten we een kabel abbo af en gaan we door over de telefoonkopertjes.

De echte vraag is nu wel , of Kpn niet beter even had kunnen WAARSCHUWEN , in de trend van : Mevrouw, wij verzoeken u even goed uw contract door te lezen, ivm mogelijke contractbreuk. Of ; stuur zelf even een mailtje naar ziggo , om dat u het niet eens bent met de prijswijziging!

Vervolgens , hebben we de situatie nogmaals tegen het licht gehouden bij de Kpn klantenservice. Deze ging helemaal mee in onze situatie en benadrukte de noodzaak van het indienen van een KLACHT.

Waarvan akte. Dwz, de klacht kon ik nergens heen mailen (heel bijzonder!) en chatbox medewerker eric heeft de zaak doorgezet.

Na een telefoontje van kpn vanmorgen en een doorgekookte vriendin, doe ik hier nog 1 poging herderheid te scheppen alvorens toch maar die aangetekende brief te versturen. (PER POST?!?!)

Die 700 euro is betaald, maar het zorgeloze is er van af Kpn … Bedankt!:rage:

 

Bij voorbaat dank, aan iedereen die de moeite neemt , dit te lezen. Nuttige antwoorden worden erg op prijs gesteld.

 

Mvg , Reinier Lambers…

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Hoi @Reinier1980. Welkom bij KPN en op het KPN Forum. Wat een verhaal, dit is zeker geen goede start geweest. Onze excuses daarvoor. Ik zal voor jou uitzoeken wat ik hierover kan terug vinden in onze systemen. Zou je daarvoor jouw gegevens achter willen laten in het KPN Forum profiel? Verder lees ik in jouw bericht dat je zelf geen klacht kon indienen. Mocht je dit alsnog zelf willen doen, dan kan dat op deze pagina. 


Hoi @Reinier1980. Welkom bij KPN en op het KPN Forum. Wat een verhaal, dit is zeker geen goede start geweest. Onze excuses daarvoor. Ik zal voor jou uitzoeken wat ik hierover kan terug vinden in onze systemen. Zou je daarvoor jouw gegevens achter willen laten in het KPN Forum profiel? Verder lees ik in jouw bericht dat je zelf geen klacht kon indienen. Mocht je dit alsnog zelf willen doen, dan kan dat op deze pagina. 


Beste Vikash, dank voor je reactie. Net op tijd , we zijn immers al weer een werkweerk verder. ik heb haar klantnummer en adres gegevens  aan mijn profiel toegevoegd. Of ik alsnog een klacht in ga dienen , hangt nu van jou af. Ik mag toch aannemen dat dit niet de normale gang van zaken is en dat Kpn dit incident recht gaat zetten.

Mvg Reinier Lambers.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat er een aantal dagen geleden al een klacht is aangemaakt en is doorgezet naar onze klachtenafdeling. In jouw dossier staat dat mijn collega van deze klachtenafdeling het heeft uitgezocht en dat hij/zij jou heeft verteld dat wanneer Ziggo een prijsverhoging doorvoert de klant dan daarop kan reageren door (kosteloos) op te zeggen. Verder gaf je aan in het gesprek dat je contact op ging nemen met Ziggo hiervoor. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop jij hoopte, maar helaas kan ik er ook niets anders van maken. :disappointed_relieved:


Beste @Vikash . Ik dank je voor je response, je bent dan ook de enige. Echter heb ik weinig vertrouwen in deze manier van politiek correcte forum communicatie. Ik zou toch heel graag een mail adres ontvangen , waar ik mijn klacht neer kan leggen. 

De uitleg bij het stukje : “ In jouw dossier staat dat mijn collega van deze klachtenafdeling het heeft uitgezocht en dat hij/zij jou heeft verteld dat wanneer Ziggo een prijsverhoging doorvoert de klant dan daarop kan reageren door (kosteloos) op te zeggen. “ zou ik graag aangevuld zien met een tijdstip en datum van notatie. Uiteraard van het moment van vermelden. 

Het gaat niet om een doos koekjes… 700 euro is belachelijk veel geld voor een dienst die je maar 20% van de dag benut.

Mvg Reinier Lambers


Ik zou eens bij ACM / Cunsuwijzer je licht opsteken, welke rechten je wel / niet hebt?
https://www.consuwijzer.nl/


Ik begrijp dat het om veel geld gaat en dat je hier een klacht voor wilt indienen. Dit kan op de onderstaande pagina. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Ik begrijp dat het om veel geld gaat en dat je hier een klacht voor wilt indienen. Dit kan op de onderstaande pagina. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Gezien de doodse stilte op dit forum , omtrent echte probleem gevallen , heb ik je advies ter harte genomen @Vikash . Waarvoor dank.

 

In afwachting op een reactie met onderbouwing , heb ik inmiddels ook contact gezocht met de consuwijzer.. Bedankt voor de tip @BabyloniaÂ