Skip to main content

Beste, ik zie allerlei aanbiedingen voor nieuwe klanten. Graag verneem ik wat de korting is voor een trouwe vaste klant. MVG Jan

Bij alle providers krijg je als nieuwe klant een welkomstcadeau of korting. Bestaande klanten krijgen nooit iets. Behalve dan bij Kpn.  De ene keer gratis films of dan weer gratis Mb's. Je krijgt daar regelmatig een mailtje van. Leuke kleine presentjes het hele jaar door. Kortingen krijg je dan weer niet. Als je het goedkoopste uit wil zijn dan zal je over moeten stappen.


Bij alle providers krijg je als nieuwe klant een welkomstcadeau of korting. Bestaande klanten krijgen nooit iets. Behalve dan bij Kpn.  De ene keer gratis films of dan weer gratis Mb's. Je krijgt daar regelmatig een mailtje van. Leuke kleine presentjes het hele jaar door. Kortingen krijg je dan weer niet. Als je het goedkoopste uit wil zijn dan zal je over moeten stappen.

toch snap ik providers in het algemeen niet.

Nu zijn er hele hordes die elk jaar overstappen en zo weer een bonus krijgen.

Je zou toch denken dat als verkoper/provider je liever trouwe klanten hebt.

 

Voor mij speelt echt niet “gaan voor de goedkoopste” mee maar ook service en stabiliteit.

En gratis MB's en films heb ik niet heel veel aan ;)

 

Beter zou een systeem zijn dat ja na 1 jaar 5% korting krijgt, jaar erop weer paar procent, tot bepaald maximum.

Zelfde geld trouwens bij energieboeren, daar is het helemaal extreem.


Bij alle providers krijg je als nieuwe klant een welkomstcadeau of korting. Bestaande klanten krijgen nooit iets. Behalve dan bij Kpn.  De ene keer gratis films of dan weer gratis Mb's. Je krijgt daar regelmatig een mailtje van. Leuke kleine presentjes het hele jaar door. Kortingen krijg je dan weer niet. Als je het goedkoopste uit wil zijn dan zal je over moeten stappen.

toch snap ik providers in het algemeen niet.

Nu zijn er hele hordes die elk jaar overstappen en zo weer een bonus krijgen.

Dat valt wel mee. Procentueel gezien is het aantal overstappers redelijk beperkt.

Je zou toch denken dat als verkoper/provider je liever trouwe klanten hebt.

Een provider wil maximale winst. Trouwe klanten interesseert geen ene provider wat. Ik snap niet waarom klanten dat steeds denken. Dat ze belangrijk zijn omdat ze al 20 jaar klant zijn ofzo. Joh gaat toch fietsen...


Bij alle providers krijg je als nieuwe klant een welkomstcadeau of korting. Bestaande klanten krijgen nooit iets. Behalve dan bij Kpn.  De ene keer gratis films of dan weer gratis Mb's. Je krijgt daar regelmatig een mailtje van. Leuke kleine presentjes het hele jaar door. Kortingen krijg je dan weer niet. Als je het goedkoopste uit wil zijn dan zal je over moeten stappen.

toch snap ik providers in het algemeen niet.

Nu zijn er hele hordes die elk jaar overstappen en zo weer een bonus krijgen.

Dat valt wel mee. Procentueel gezien is het aantal overstappers redelijk beperkt.

Je zou toch denken dat als verkoper/provider je liever trouwe klanten hebt.

Een provider wil maximale winst. Trouwe klanten interesseert geen ene provider wat. Ik snap niet waarom klanten dat steeds denken. Dat ze belangrijk zijn omdat ze al 20 jaar klant zijn ofzo. Joh gaat toch fietsen...

klanten die ieder jaar overstappen en die je weer moet lokken met bonussen kosten ook veel geld.

Ik vraag mij af waar het omslagpunt ligt.

 

Btw, wij doen al jaren zaken met vaste andere partijen.

Dat biedt voor zowel aanbieder als afnemer echt wel voordelen om een trouwe band te hebben.

Je zult niet altijd de hoogste prijs krijgen maar wel een zeer constante omzet en groei.


klanten die ieder jaar overstappen en die je weer moet lokken met bonussen kosten ook veel geld.

Ik vraag mij af waar het omslagpunt ligt.

Dat zullen bij KPN wel precies weten. 

Btw, wij doen al jaren zaken met vaste andere partijen.

Dat biedt voor zowel aanbieder als afnemer echt wel voordelen om een trouwe band te hebben.

Je zult niet altijd de hoogste prijs krijgen maar wel een zeer constante omzet en groei.

Dat is precies wat je krijgt als je gewoon klant bij KPN blijft. Niet de laagste abonnementsprijs, maar wel een betrouwbare verbinding. 


Nou Nou @Joep1965 , dat bedrijven trouwe klanten niet belangrijk vinden gaat toch wel wat ver, bedrijven willen juist het liefst die lange trouwe hondjes hebben, de meesten kijken nergen naar en betalen netjes hun maandelijkse kosten zonder dat er iets aan gedaan moet worden.

Overstappers kosten geld, of ze nu komen of gaan, er moeten werkzaamheden gedaan worden om de boel aan of af te werken, maar dat zijn er idd zo weinig dat het uit kan.

En nu de energie boeren die zoveel korting geven @fubje  , dat klopt dat die strooien met aanmeld bonussen en er is er 1 die korting geeft als je langer klant bent, alleen als jij gaat vergelijken wat je betaald bij degen die korting geeft, (ook alleen maar over de kale energie prijs) en wat je in eerste instantie betaald hebt krijg je geen korting maar betaal je minder toeslag dan als je bij een goedkopere aanbieder zit, en dan heb ik het niet over de cowboys in de markt waar er pas nog een paar van zijn omgevallen.

Alles moet betaald worden, en geloof mij maar, er is geen enkel bedrijf die jou iets gratis geeft, ze laten hooguit een heel klein beetje winst vallen over het totaal in de hoop dat jij het volgend jaar dubbel terug betaald door te blijven, en ik heb ooit eens gelezen dat het aantal vertrekkers na 1 jaar te verwaarlozen is, hooguit een paar procent die de overstap opnieuw aangaat, ja ik ben ook redelijk van het overstappen, maar de communicatie overstap is een beetje een lastige, energie is zo gebeurt, er wrd namelijk alleen in de administratie wat gedaan, gaat dat fout, jammer maar je zit niet in de kou of donker te koekeloeren, bij communicatie kan er zoveel mis gaan dat je soms weken zonder zit.