Skip to main content

Na jaren met plezier Spotify Premium te hebben gehad (voor slechts 1 gebruiker), wilde ik graag ‘upgrade’ naar Family.

Meer wilde ik niet.

In een chat-overleg werd mij becijferd dat ik als decennialange klant het abonnement kon wijzigen, en dat ik per (verdisconteerd voor de meerprijs van 'Family’) per saldo duurder uit was.

En verder wijzigde er niets.

Mijn vraag was waarom een korting van €10 (Spotify Premum ‘gratis’ t.w.v. €10,-) nu zelfs met nóg meer klantentrouw verviel naar een 'korting’van €1,-.

Daar ging de medewerker naar kijken.

Hij heeft me een voorstel gedaan (in de chat) waarin ik een extra korting kreeg, + 3 maanden lang €12,50 per maand korting, en aansluitend geen duurder abonnement.

Het voorstel dat mij werd toegezonden stond toch een vast maandbedrag dat hoger was dan voorheen. Dat was de afspraak niet.

Daarop nog 5 chats gehad, waaronder één met een medewerker die beweerde dat de oude chat niet kon worden teruggevonden.

Die vlieger gaat niet op KPN. Ik zit ineens aan een contract vast, waar andere voorwaarden in staan dan ik nu heb. Daar ben ik - en was ik in de chat ook! - niet mee akkoord.

Ik zie nu in mijn ‘contract’ staan dat mijn glasvezelinternet verandert in 100MB/10MB, terwijl ik 100MB/100MB had.

Daar heb ik niet mee ingestemd.

De enige wijziging die ik wenste was: Spotify Premium voor 1 account naar een Spotify Family account voor het hele gezin. Niets meer, niets minder.

Meerprijs geen bezwaar, maar als mij kortingen worden beloofd, dan wil ik die wél terugzien.

5 absurdistische chats later ben ik nog steeds niets wijzer geworden, afgezien dan van het gegeven dat je helemaal niets hebt aan de chat, omdat die op onnavolgbare wijze kunnen verdwijnen, wanneer dat opportuun is.

Dat is geen service.

En ik heb de chat wél bewaard!

Nu moet ik maar hopen dat 'hussel korting’ per saldo net zo gunstig is als KPN Compleet. En dat moet ik nog zelf gaan uitzoeken ook… daar koop ik toch niets voor?

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

Omdat ik dit bericht na verplaatsing niet meer kan editen, nadere info:

Ik heb dus KPN Compleet, Internet + TV + vaste telefonie + 4 mobiele abonnementen bij KPN.

Op geen enkele manier wordt duidelijk welke ‘voordelen’ of ‘kortingen’ mij nu ten deel valken en welke ik kwijt raak.

Maar de meeste ergernis wordt veroorzaakt door de chat-ongein.

Mij tegemoetkomen - althans zo lijkt het - en dan een compleet andere set voorwaarden introduceren waar ik niet mee akkoord ben.

En als klap op de vuurpijl, de chat eenzijdig beëindigen terwijl ik aangeef niet akkoord te zijn.

Een simpele vraag, onnodig gecompliceerd gemaakt en een trouwe klant (decennialang) afschepen.

 


@Ramsey.Jansen Welkom op ons Forum! Excuses dat een antwoord even is uitgebleven, je bent ondergesneeuwd. Top dat je alvast je gegevens hebt ingevuld op je profiel, want nu kon ik meteen met je meekijken. Als ik het goed begrijp zou de prijs netto niet hoger uitkomen, klopt dit? Ik zie dat je 3 maanden €12,50 korting ontvangt en natuurlijk de €5,00 Husselkorting. Daarnaast staat op je contract (pagina 3) dan je 100/100 MBps krijgt en hebt. Dit zie ik ook terug in ons systeem. Waar zie jij terug dat je uploadsnelheid met 90% is afgenomen? 

Spotify Premium werd standaard aangebonden in een aantal (oude) abonnementen. Dit was onderdeel van de oude propositie. Met Hussel is dit inderdaad niet zo.
Spotify Family is €13,99 en dus duurder dan Spotify Premium (€9,99). Daarnaast is/was Spotify Family niet mogelijk in je oude abonnement.
De €12,50 korting die jou is aangeboden dekt dus niet het gehele bedrag voor Spotify Family waardoor het uiteindelijke netto bedrag hoger kan liggen.

Lang verhaal kort: Ik zie dat je onderaan de streep (zonder de kortingen) €1,10 meer gaat betalen. Het abonnement is verder helemaal gelijk met de aanvulling van Spotify Family i.p.v. Premium. 

Jammer om te horen dat je zo hebt moeten vissen bij mijn collega's om het e.e.a. uitgelegd te krijgen. Ik hoop dat ik het een beetje helder heb kunnen beschrijven voor je, zonder al te veel bloot te geven hier op het Forum. Wil je het me laten weten als er nog onduidelijkheden zijn of als ik nog iets voor je kan betekenen? 

Ik hoor graag van je! 

 



@Ramsey.Jansen Welkom op ons Forum! Excuses dat een antwoord even is uitgebleven, je bent ondergesneeuwd. Top dat je alvast je gegevens hebt ingevuld op je profiel, want nu kon ik meteen met je meekijken. Als ik het goed begrijp zou de prijs netto niet hoger uitkomen, klopt dit? Ik zie dat je 3 maanden €12,50 korting ontvangt en natuurlijk de €5,00 Husselkorting. Daarnaast staat op je contract (pagina 3) dan je 100/100 MBps krijgt en hebt. Dit zie ik ook terug in ons systeem. Waar zie jij terug dat je uploadsnelheid met 90% is afgenomen? 

Spotify Premium werd standaard aangebonden in een aantal (oude) abonnementen. Dit was onderdeel van de oude propositie. Met Hussel is dit inderdaad niet zo.
Spotify Family is €13,99 en dus duurder dan Spotify Premium (€9,99). Daarnaast is/was Spotify Family niet mogelijk in je oude abonnement.
De €12,50 korting die jou is aangeboden dekt dus niet het gehele bedrag voor Spotify Family waardoor het uiteindelijke netto bedrag hoger kan liggen.

Lang verhaal kort: Ik zie dat je onderaan de streep (zonder de kortingen) €1,10 meer gaat betalen. Het abonnement is verder helemaal gelijk met de aanvulling van Spotify Family i.p.v. Premium. 

Jammer om te horen dat je zo hebt moeten vissen bij mijn collega's om het e.e.a. uitgelegd te krijgen. Ik hoop dat ik het een beetje helder heb kunnen beschrijven voor je, zonder al te veel bloot te geven hier op het Forum. Wil je het me laten weten als er nog onduidelijkheden zijn of als ik nog iets voor je kan betekenen? 

Ik hoor graag van je! 

 

Zie hierboven het screenshot.

Ik heb een hele ‘chat’ met een collega van je waarin uitgelegd wordt dat ik zelfs zonder die €12,50 korting gedurende 3 maanden goedkoper uit ben.

En toen kreeg ik de nieuwe ‘propositie’ per e-mail, waarin het bedrag alsnog hoger uitviel. Dat was de afspraak niet.

Andere collega van je (5 chats, waarvan er 3 allemaal voortijdig beëindigd werden zonder bevredigende afloop), gaf aan dat hij al die chats niet meer terug kon zien - erg handig, als je er afspraken in maakt met je klanten. En toen ik hem het bewijs toonde, had-ie ineens geen tijd meer en werd de chat gewoon botweg beëindigd omdat ‘hij weg moest’.

Klantvriendelijkheid 0,0.

Ik kan een dergelijke manier van klant te woord staan niet waarderen, en zelfs wanneer ik ‘zwart op wit’ de chat heb waarin mij iets anders is beloofd, dan word dit nog niet beaamd, maar in feite word ik dan impliciet voor leugenaar uitgemaakt.

Zie ook de voorgaande screenshot, waarin mijn internet-snelheid ineens 90% lager ligt.

Ik heb helemaal niet om een andere propositie van ‘alles’ gevraagd, het werd me in de maag gesplitst, terwijl ik alleen maar vroeg om een andere vorm van Spotify-abonnement. De bijbehorende voorwaarden zijn me nooit duidelijk gemaakt, alvorens deze ‘ineens’ van kracht werden. Slikken of stikken.

Mooie manier om iemand van zijn kennelijk veel te gunstige voorwaarden af te helpen.

Ik wil hier een voor mij heldere, bevredigende oplossing voor. En niet weer bijna een week wachten op antwoord.


@Ramsey.Jansen Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Mijn collega's kunnen de chats niet teruglezen, deze worden niet bewaard helaas. Desondanks is dit geen reden om het verhaal van jou niet te geloven. Mijn collega moet iets zijn vergeten aan te vinden qua prijs, aangezien iedereen met hetzelfde systeem werkt, met dezelfde prijzen. Wat ik je wil adviseren, is een klacht indienen betreft deze situatie. Het is namelijk belangrijk dat niet alleen jij het aangeboden aanbod krijgt, maar ook dat deze collega wordt geïnformeerd. We hebben in deze situatie alleen maar verliezers. 
Ik wil deze klacht voor je indienen. Zou je mij de kopie van het chatgesprek kunnen doorsturen? Dan maak ik het voor je in orde en word jij binnen 3 dagen teruggebeld door een van mijn collega's met een oplossing. Ik stuur je even een privébericht met mijn e-mailadres.


Reageer