Skip to main content

Goedemiddag,

30 oktober heb ik vanuit KPN een "gratis” entertainment bundel toegevoegd aan mijn abonnement van HBO Max. Vandaag 16 november wil ik graag mijn volledige internet abonnement opzeggen, maar kennelijk is mijn internet abonnement met een volledig jaar verlend zonder dat ik daarover geinformeerd ben. 

Mijn oorspronkelijke abonnement was maandelijks opzegbaar aangezien ik al ruim 2 jaar klant ben bij KPN. 

Vandaag telefonisch contact gehad met KPN en zij kunnen hier niks aan doen. Dit vind ik belachelijk dat ik voor een gratis service ook voor 1 jaar aan een normaal internet abonnement vast zit. Dit werd nergens vermeld tijden het afsluiten van de extra dienst en verwacht daarom ook dat KPN hier actie in onderneemt. Voel mij persoonlijk erg buiten spel gezet door iets wat niet vermeld werd tijdens het afsluiten. 

Ik vind het dus onterecht dat mijn abonnement met 1 jaar is verlengd doordat ik een “gratis” dienst heb toegevoegd en dit wil ik ongedaan maken.

Ik verwacht een positieve reactie hierop tegemoet.

Welkom op het forum van KPN @KRio 

HBO Max is een maandelijks opzegbare streamingsdient bij je KPN Thuis abonnement, en staat ook los van de einddatum van je contract bij KPN.
HBO Max kun je inderdaad, als KPN voor jou (kadootje van de maand), 3 maanden gratis uitproberen bij je KPN Thuis abonnement, inclusief 5,- euro entertainment korting als je ook KPN Mobiel hebt.

Dus als je HBO Max hebt geactiveerd en ook toegevoegd hebt via Mijn KPN, wordt je contract niet automatisch verlengd met een nieuw jaarcontract, maar wordt het als een losse optie toegevoegd aan je bestaande/huidige KPN Thuis abonnement.

Dus vandaar de vraag aan jouw, op welke wijze heb je HBO Max toegevoegd aan je abonnement?
Via Mijn KPN (bij entertainment toevoegen)?
Of telefonisch via de klantenservice?

Daarnaast verlengd KPN nooit jouw KPN Thuis abonnement zonder jouw nadrukkelijk toestemming en akkoord, zowel telefonisch als via de website zelf.

Van een verlenging krijg je altijd een uitgebreide bevestiging via de e-mail, tezamen met de prijsopgave en je nieuwe jaarcontract.

Heb je zo’n e-mail ontvangen in je mailbox? (kijk ook in je spambox)
En welke einddatum van je Thuis abonnement staat er op dit moment in jouw Mijn KPN?

Mocht er ergens iets fout zijn gegaan, dan moet dat vanzelfsprekend weer recht gezet worden, dat lijkt mij ook meer dan logisch.

Graag zie ik je antwoorden op mijn vragen tegemoet.
 

Als slot:
Zorg er alvast voor, dat je forum profiel volledig is ingevuld, denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer, postcode & huisnummer, en in het veld van persoonlijke opmerkingen zet je de laatste vier cijfers van je IBAN rekeningnummer in.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een KPN moderator inzichtelijk.

 


Goedemorgen Michel,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Om antwoord te geven op jouw vragen, ik heb inderdaad HBO Max toegevoegd via de Mijn KPN app, voor deze wijziging had ik van KPN een ‘wijziging’ mail ontvangen van mijn abonnement. In de mail is er vermeld dat ik de dienst HBO Max heb toegevoegd aan mijn pakket. Alleen zit er wel een bijlage bij waarin een overzicht van mijn maandelijkse kosten worden weergegeven. 

In MijnKPN app staat momenteel dus ook dat de einddatum van mijn contract 29-11-2024 is. Ik heb hiermee nooit de intentie gehad om een abonnement van 12 maanden af te sluiten om HBO Max uit te proberen. Mocht dit het geval zijn geweest, stond dit er verre van duidelijk vermeld. 

Via de telefonische klantenservice reageerde ze erg direct dat er niks mogelijk was in dit opzicht, omdat dit buiten de 14 dagen bedenktijd viel. Als ik vooraf had geweten dat er een jaarcontract aan vast zit had ik HBO Max vanzelfsprekend niet toegevoegd. Zeker omdat mijn abonnement verder qua snelheid etc. ongewijzigd is gebleven.

P.s. bedankt voor de tip om mijn forumprofiel compleet te maken. Ga ik direct doen!


Goedemiddag @KRio 

Ik blijft jouw situatie vreemd vinden, aangezien dit niet had kunnen/mogen gebeuren.
Met het toevoegen van een streamingdienst (welke dan ook) via je Mijn KPN account, kun je nooit zomaar je contract verlengen, aangezien het een losse dienst is die toegevoegd wordt bij je bestaande abonnement.

Ik heb het zelf ook wel eens een streamingdienst toegevoegd aan mijn KPN Thuis abonnement, maar daarmee werd mijn contract nooit verlegd, omdat het een losse dienst is die je ook maandelijks weer uit kunt zetten.

Maar het wordt mij al iets duidelijker, omdat jij nu schrijft dat je huidige contract op 24 november 2024 eindigt, terwijl het nog 24 november 2023 moet worden.
Je hebt HBO Max op 30 oktober 2023 toegevoegd aan je abonnement, en als je daar een jaar bij optelt had daar nu 29 oktober 2024 (29-10-2024) moeten staan als einddatum.

Kan het zijn, dat je op 24 of 25 november 2022 klant bent geworden bij KPN??
Of dat je rond die datum je contract hebt verlengd met een korting?

Duik nog eens even in de e-mails die je de afgelopen jaar van KPN hebt ontvangen, waaronder ook de e-mails met daarin een bevestiging van een wijziging.
Want ik ben bang, dat je iets over het hoofd hebt gezien of niet goed hebt gelezen.

Ik hoor wederom weer graag van je.


Hi Michel, excuus ik zie dat ik een typfout heb gemaakt en mijn vorige bericht wat voor verwarring zorgt. Einddatum abonnement is 29 oktober i.p.v. de vermelde “11” als in november. Dit is oftewel 1 dag vóór ingang dienst. Dit komt ook overeen met de emails die ik van KPN heb ontvangen. Eerst een mail over de wijziging op 29 oktober, met de dag daarop volgend (30e) de bevestiging. 

Ik ben daarom dus bang dat het voor mij niet duidelijk was dat deze dienst inbegrepen was bij een jaar contract. Vandaar wellicht de verwarring ook. Heb nooit de intentie gehad om een vast contract af te sluiten van het abonnement dat ik al had om gebruik te maken van deze gratis dienst. 

 


Hoi @KRio 

Oké, je hebt per ongeluk een type fout gemaakt, dat kan de beste overkomen.
Maar dat maakt het probleem nu wel duidelijk en compleet.

Wacht nu tot een KPN moderator jouw topic gaat behandelen, aangezien die in jouw klant gegevens kan kijken, om te zien waar het nu (eventueel) fout is gegaan.
En mocht die fout onterecht zijn, dan kan een moderator dat weer rechtzetten, eventueel met hulp van een collega van een andere afdeling.

De moderator reageert, net zoals ik, binnen jouw eigen topic.

Ik verwacht dat je begin volgende week wel een antwoord krijgt van een moderator.


@KRio Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je profiel al ingevuld had en ik heb ook je bevestiging er bij gepakt. 

Hierin wordt aangegeven dat de actie voor 12 maanden is. 

Maar zoals @Michel.uit.Arnhem ook aangeeft is het bij een streamingdienst niet gebruikelijk dat je abonnement verlengd wordt. 

Helaas heb ik in deze situatie zelf geen mogelijkheid om het recht te zetten. Ook kan ik geen collega inschakelen die dit wel kan. 

Eigenlijk kan ik deze situatie alleen adviseren opnieuw contact op te nemen met 0800-0402. En daar aan te geven dat het verlengen van het abonnement niet de bedoeling is geweest.