Skip to main content

ik heb een email ontvangen van het abuse team en ik wil graag weten waarom. Als mijn modem gehacked is wil ik dit heel graag weten.

 

Ik hoor het graag

Wat staat er precies in de email? Lijkt me toch niet dat er niets in staat?


Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding en dan iets over ddos vermoed ik, iets met veel data: 

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?
Vanaf uw internetverbinding kan in korte tijd veel data naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Kwaadwillenden kunnen deze vloedgolf aan informatie misbruiken en daarmee een internetverbinding vrijwel geheel platleggen.


Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding en dan iets over ddos vermoed ik, iets met veel data: 

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?
Vanaf uw internetverbinding kan in korte tijd veel data naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Kwaadwillenden kunnen deze vloedgolf aan informatie misbruiken en daarmee een internetverbinding vrijwel geheel platleggen.

Nou... dan weet je genoeg denk ik toch? 1 of enkele van uw apparaten is geïnfecteerd met een virus / malware. Of zoiets dergelijks. Virusscanners laten draaien dus. Bestanden backuppen en systeem terug zetten naar fabrieksinstellingen. Aan het werk zou ik zeggen.


@RolandK  Als het goed is, staat er nog meer in de mail van Abuse. Meestal wordt aangegeven wat je moet doen. Virusscannen, Malwarebytes, reset van de Experia Box. Staat er apparatuur in DMZ of heb je poorten opengezet?


ja ik moet resetten maar ik wil weten waarom


ja ik moet resetten maar ik wil weten waarom

Staat er apparatuur in DMZ of heb je poorten opengezet?

Dat laatste komt vaker voor. Mogelijk staan er “gevaarlijke” poorten open….


ik heb al een antwoord gehad van het abuse team, top, blij mee alles is duidelijk en het probleem is verholpen.