Skip to main content

Afgelopen maand heb ik een nieuw telefoon abonnement besteld bij KPN met een e-simkaart. Hierbij een nieuw nummer gekregen. Als extra optie heb ik spotify, Netflix, HBO en Disney toegevoegd. Wanneer ik deze wil activeren krijg ik mijn nieuwe telefoonnummer te zien met het bericht dat er niks besteld is, terwijl in Mijn KPN wel staat dat ik deze opties heb. 

 

Ik denk dat dit komt omdat ik eerst mijn KPN abonnement besteld heb met mijn oude nummer (waar ik nu geen beschikking meer over heb) en daarmee ook mijn KPN ID aan heb gemaakt. 

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik betaal nu namelijk een best bedrag voor niks. De winkel begrijpt het ook niet..

Hmm, ik kijk graag even met je mee hoe dit precies zit @Kevin Nijman 🤔

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag naast je naam- en adresgegevens ook het nieuwe nummer invullen in het vakje voor je mobiele nummer, en de oude in het opmerkingenveld onderaan 🙂


@Maja_  als het goed is heb ik alles ingevuld.


Bedankt @Kevin Nijman, ik zie de opties inderdaad ook keurig aan staan onder je abonnement, dus je hoort er gebruik van te kunnen maken.

Als je inlogt in je KPN ID, zie je dan je oude nummer staan? Of de nieuwe? Als de nieuwe daar nog niet staat, zou je die dan willen koppelen? 

Als de nieuwe daar al wel staat, zou je dan je account willen verwijderen zodat je hem daarna opnieuw aan kunt maken? Je doet dit als volgt: Profiel → inloggegevens → verwijder je account


@Maja_  ga ik proberen!


@Maja_  ik kan ze nog steeds niet activeren..


Even ter controle: bij álle 4 de diensten, krijg je bij het activeren te zien dat er niks besteld is? 

Waar gaat het bijvoorbeeld mis als je de volgende stappen volgt?

  1. Ga naar kpn.com/spotifyactiveren
  2. Log in met je KPN account
  3. Je wordt nu doorgestuurd naar Spotify
  4. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord
  5. Activeer je account

Heb je nog geen Spotify account? Kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Kies een e-mailadres en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.


@Maja_  Spotify heb ik nu eerst moeten opzeggen voordat ik hem kan activeren, ik kreeg nu niet de melding dat ik deze niet besteld had. Dus spotify werkt. 


@Maja_  Disney, Netflix en hbo werken echter nog niet. Zou je mij via deze weg opnieuw een activatiemail kunnen sturen zoals je bij spotify hebt gedaan?


Ik heb je niets gestuurd, als je iets ontvangen hebt waarmee je verder kwam, dan heb ik het vermoeden dat die mail automatisch is verzonden door de stappen die je hebt gevolgd 🙂

Wat gebeurt er als je HBO probeert te activeren nu? En als je de stappen volgt voor Disney+?

 


@Maja_  er staat nog steeds dat er niks besteld is…


Hmm, heel vreemd hoor dit 🤔

Zou je bij 1 van deze pakketten kunnen testen of je hem al kunt uitzetten? Je abonnement is een maand geleden ingegaan maar ik ben er niet helemaal zeker van of de 1e maand vandaag eindigt, of morgen. Een extra optie uitzetten kan ná de eerste maand, vandaar dat ik er niet 100% zeker van ben dat dit nu al gaat lukken 😉

Als het uitzetten lukt, zou je direct na het verwerken daarvan ook weer een nieuwe aanvraag moeten kunnen doen. Als het daarna wél goed gaat, kan dat voor de andere 2 opties ook geprobeerd worden. Pas als je van alle 4 gebruik kunt maken, weten we hoelang je precies betaald hebt voor iets dat je niet kan gebruiken en op basis daarvan zal ik de rekensom maken hoeveel vergoeding je hiervoor gaat ontvangen van me!


@Maja_  Dat kan ik geloof ik pas over een aantal dagen


Het zou vandaag sowieso moeten lukken @Kevin Nijman, zou je het nu kunnen proberen? 🙂


@Maja_  ik kom er via de kpn app niet meer in, wanneer ik bijvoorbeeld op disney klik moet ik opnieuw inloggen, wanneer ik dat doe word ik weer terug gezet naar het inlogscherm..


Je gaat dan opnieuw naar het inlogscherm van de MijnKPN app? Dat is wel een beetje vreemd. Zou je de MijnKPN app eens helemaal willen verwijderen en daarna opnieuw installeren?


@Maja_  zojuist gedaan, werkt helaas niet


@Maja_  zojuist alles opnieuw geprobeerd, het is eindelijk gelukt! Helaas moet ik voor spotify nog wel een maand wachten ivm het opzegtermijn… echter heb ik nu dus wel een maand voor niks betaald..


Ah heel fijn dat het gelukt is @Kevin Nijman!

Je hebt nu dus een maand betaald voor álle extra's zonder dat je er gebruik van hebt kunnen maken, ik ga deze kosten voor je vergoeden 🙂


@Maja_  super! Bedankt


Graag gedaan en als alles straks werkt, heel veel plezier gewenst met je abonnement en de extra's 😊