Skip to main content

Hallo,

 

Ik gebruik KPN veilig op mijn laptop. Nu heeft dit programma een bestand van een programma op mijn laptop in quarantaine gezet. Ik wil dit ongedaan maken omdat dit voor mij een z.g. false-positive is.

 

Ik kan nergens een optie vinden waarmee ik dat kan doen….., weet iemand raad??

 

groeten,

 

Ridema

Hallo @Ridema ,

Geïsoleerde items herstellen

U kunt in quarantaine geplaatste items herstellen wanneer u ze weer nodig hebt.

U kunt in quarantaine geplaatste applicaties of bestanden herstellen als u ze weer nodig hebt. Herstel geen in quarantaine geplaatste items tenzij u zeker weet dat ze veilig zijn. Herstelde items worden op hun oorspronkelijke locatie op de computer teruggezet.

Geïsoleerde items herstellen:

  1. Open het product vanuit het Windows-startmenu.
  2. Selecteer Virussen en bedreigingen op de hoofdpagina.
  3. Selecteer App- en bestandsbeheer in de weergave Virussen en bedreigingen.

    Opmerking: U moet beschikken over beheerdersrechten om deze instellingen te openen.

  4. Selecteer het tabblad In quarantaine.
  5. Selecteer het item in quarantaine dat u wilt herstellen.
  6. Klik op Toestaan.
  7. Klik op Ja om te bevestigen dat u het item in quarantaine wilt herstellen.

Het geselecteerde item wordt automatisch hersteld naar de oorspronkelijk locatie. Afhankelijk van het type infectie, wordt het item mogelijk uitgesloten van toekomstige scans.

Opmerking: Als u de bestanden en applicaties wilt weergeven die momenteel worden uitgesloten, selecteert u het tabblad Uitgesloten in de weergave App- en bestandsbeheer.

 

Groet Bart


Heej Bart,

 

Da's wel een héle snelle reactie en die ook nog DE oplossing voor mijn probleem. Ik had toch best wel even zitten zoeken alvorens mijn helpvraag te lanceren hier. 

Zo zie je maar je kijkt zomaar ergens overheen maar heel blij met je reactie.

 

groeten,

Harry

 

 


Hallo @Ridema ,

Ik wist dit ook niet, maar het is een knagende vraag. Bij versie 18 zit alles anders.

Open KPN veilig, klik op het cirkeltje met het vraagteken. Selecteer “Help”, dan wat plusjes openen en “Items in quarantaine weergeven” verschijnt. Knip en plak en je hebt een oplossing:grinning: .

Groet Bart