Skip to main content

Ik krijg sinds kort melding dat mijn beveiliging van mijn modem Experia V9 met WPA2-PSK niet meer veilig is (van Ipad). Kan is mijn modem om laten wisselen voor modem met WPA3 beveiliging?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik krijg sinds kort melding dat mijn beveiliging van mijn modem Experia V9 met WPA2-PSK niet meer veilig is (van Ipad). Kan is mijn modem om laten wisselen voor modem met WPA3 beveiliging?

Nee dat kan niet want KPN heeft geen modem met WPA3 beveiliging. Het enige modem die het wel heeft is de Fritz!Box die je tegen € 7,49 per maand kunt huren. WPA3 is de nieuwe standaard die beveiligingsissues oplost. Apple meldt dat actief. Echter zal je ook diverse devices in huis hebben die helemaal geen WPA3 aan kunnen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een printer of een thermostaat. Het is dus nu nog geen ramp (alhoewel WPA3 beter is). 


KPN Experia V12 is wel WPA3 meldt KPN zelf op internet trots op internet en vermeld dat beveiliging veel beter is.


Hi @G V C , letterlijk staat er “Het nieuwe modem is onder andere geschikt voor WPA3”  (bron)

Technisch gezien kan de KPN Box12 dat wel, echter is dat nog niet softwarematig geïmplementeerd. Pas een toekomstige update gaat dat mogelijk maken.


Ik krijg sinds kort melding dat mijn beveiliging van mijn modem Experia V9 met WPA2-PSK niet meer veilig is (van Ipad). Kan is mijn modem om laten wisselen voor modem met WPA3 beveiliging?

Hallo @G V C , controleer in je modem of de beveiliging op WPA2 staat en niet op WPA/WPA2.

Is het WPA2/AES dan is je modem goed beveiligd. Zie ook onderstaande uitleg van Apple:

https://support.apple.com/nl-nl/HT202068


Met WPA2/AES is het opgelost, bedankt!


MV,

Al enige tijd de melding dat mijn router (Experiabox V9) niet veilig is. Heb de instellingen veranderd in WPA2/AES maar blijf deze melding houden. KPN pretendeert dat je met gebruik van hun apparatuur veilig kunt internetten maar niets is minder waar. Gisteravond gesproken met een KPN medewerker die de schuld van dit probleem bij Apple legt, dit is voor mij niet controleerbaar, evenmin is voor mij controleerbaar de bewering van KPN dat bij KPN internetten veilig is. 

Ben al jaren klant van KPN en verwacht van KPN dat deze router vervangen wordt door een veilige router.

 


WPA2 AES is gewoon goed. Beter ga je het voorlopig niet krijgen. Zoals hierboven ook al geschreven is: de nieuwste router van KPN ondersteund ook nog geen WPA3.

Even ter controle, u heeft het hier ingesteld? 

Waar hierboven "TKIP + AES" staat heeft u "AES" van gemaakt? En daarboven op "WPA2+PSK" zonder "WPA" ervoor?


Reageer