Skip to main content

Afgezien van het feit dat ik, net als velen, niet op de hoogte was van de cadeau actie van dit jaar tot het kaartje te laat op de mat plofte (en ja, ik heb alle vinkjes qua communicatie gewoon aan staan), wil ik toch even kritiek leveren op het cadeau van vandaag (20 december).

Om mee te doen aan de loterij moet ik mijn gegevens afstaan aan Seaters? Een marketing bureau dat actief AI gebruikt om een profiel op te stellen? Wat is dit voor bizarre sigaar uit eigen doos? Een gratis cadeau van KPN blijk ik met m'n eigen privacy te mogen kopen, fijn, zonder garantie op een wederprestatie. Wat een wanvertoning weer zeg, tot nu toe zit er niks bij die hele kalender wat ook maar in de buurt komt van interessant terwijl ik dit toch wel zie als een goedmakertje voor de constante prijsverhogingen zonder verbetering van dienstverlening. Schaam jullie, KPN! Jullie enige pluspunt is dat Ziggo als provider nog slechter is...

Het hoeft ook niet zo te zijn dat álle cadeautjes voor álle klanten boeiend zijn.

Ik laat die 3 van vandaag ook maar lekker gaan.


Je HOEFT niet alles te nemen omdat het gratis of of wat voor vage reden ook.


Maar het mag wel, en zoals het spreekwoord zegt, “Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken”

maar je hoeft hem ook niet aan te nemen.:wink:


Het hoeft inderdaad niet. Wat denk je overigens dat Google doet met je gebruik van je @gmail.com adres? Ik zie toevallig dat je dat gebruikt. 


Mja….het allereerste moment dat je online ging, was de privacy long gone.

Als je bij een (grote) pizza-keten een pizza besteld, loopt je spamfilter daarna ook over, valt ook wat voor te zeggen  

Neemt niet weg dat het fijn is dat er een AVG wet is aangesteld. 
Je hebt een (kleine) keuze om wel/niet mee te doen. 


Fijn dat iedereen weer totaal door schiet, maar goed. Feit blijft dat ik het raar vind dat KPN mij een aantal dingen cadeau lijkt te doen, waarvan 1 van de cadeaus is dat ik mijn data mag verkopen. Dat is wat ik raar en beschamend vind. Ik ben heus wel helder genoeg om dan inderdaad niet mijn gegevens achter te laten.

Wat betreft die Gmail, klopt, daarvoor geldt: als het gratis is, ben je zelf het product. Google biedt mij functionaliteit waarvoor ik een bepaald deel van mijn privacy op geef, en zonder op een dergelijke manier data te delen met bedrijven is er tegenwoordig bar weinig functionaliteit meer te vinden. Maps, Android, Gmail, YouTube, heel fijne producten waarbij ik telkens weer de afweging maak of het mij de privacyschending waard is. Fijn dat je echter ook aantoont dat het oneigenlijk gebruik van data direct op de loer ligt, want die data staat in mijn profiel beschikbaar voor KPN medewerkers om service te verlenen - niet om in te koekeloeren om een ad-hominem in een discussie te gooien zonder terug te komen op mijn punt. Als je een cadeautje weg geeft, geef dan een cadeau weg (gratis voetbal waar ik niet naar kijk, maar dat maakt me niet uit: dat is tenminste echt een cadeautje voor de abonnees) en geen verkapte data-grab, want daar gaan heel veel mensen gewoon blind in trappen zonder er kritisch over na te denken.