Skip to main content

hallo allemaal is het mogelijk bij kpn domein te huur of kopen per jaar,

ik heb nodig voor mijn project met cloudflare dus is het mogelijk ik hoor het graag.

 

met vriendelijk mandoras

Hallo @mandoras niet beschikbaar voor particulieren c.q. consumenten.

 

 


Nee. Dat kan niet.


Nee, KPN doet niet aan webhosting of domein registratie. Ik raad je daarom aan een goed hostingbedrijf te zoeken.

Domeinen koop je overigens, en huur je niet 


Nee, KPN doet niet aan webhosting of domein registratie. Ik raad je daarom aan een goed hostingbedrijf te zoeken.

Domeinen koop je overigens, en huur je niet 

Je betaald jaarlijks een bedrag. Zodra je daar mee stopt is de domeinnaam weg. Dus dat lijkt toch wel heel erg op huren 😉


Als je iets huurt, dan bestaat het al. Daar is geen sprake van als je een domein aanschaft.


Als je iets huurt, dan bestaat het al. 

En als je iets koopt, dan bestaat het ook al. Anders kun je het niet kopen. Dus uw vergelijking/bewering klopt niet.


Als ik een stuk grond koop om een huis te bouwen, dan staat het huis er nog niet. Ikzelf blijf van mening dat je niks huurt maar gewoon koopt.


Als ik een stuk grond koop om een huis te bouwen

Dan betaalt u daar 1malig een (flink) bedrag voor. Wat u daarna niet meer betaald. Daar is bij een domeinnaam geen sprake van. Helemaal niet. 


Mja, je kan er een hoop bij verzinnen. Maar ik vind het echt iets dat je koopt, omdat het jouw eigendom is. Maar of de topicstarter wat aan deze discussie heeft? 😉


Strato ?? 😉

http://strato.nl .


oke 

ik heb een vraag is er iemand bekend met jellyfin en dat

wil ik domain voor gebruiken in plaats van mijn isp ik hoor het graag

met vriendelijke mandoras


oke 

ik heb een vraag is er iemand bekend met jellyfin 

Die doen toch niets met domeinnamen? Ik heb zelf een domeinnaam geregistreerd bij mijndomein.nl.


Maar dan heb je toch ook nog hostingruimte nodig, Nick83?

Of heb je dat er dan bij via mijndomein.nl?


Maar dan heb je toch ook nog hostingruimte nodig, Nick83?

Als je thuis een webserver hebt staan dan is dat niet nodig, dan host je gewoon zelf die website en laat je het domein naar jouw publieke IP adres wijzen.


ow goed om te weten

want ik was zelf in de war maar goed dat ik voor advies gevraagd, ik ga die site proberen en als het lukt lat ik jullie zeker weten alvast bedankt voor helpen


Zelf heb ik ook meerdere domeinen bij mijndomein.nl ondergebracht.


Maar dan heb je toch ook nog hostingruimte nodig, Nick83?

Of heb je dat er dan bij via mijndomein.nl?

Dat zou kunnen. Ze lopen daar wel steeds mee te "spammen" 😁

Maar nee, ik heb alleen een domeinnaam. Dat kost iets van 12 euro in een jaar ofzo. Zoals @wjb zegt kun je die dus gebruiken voor een thuis server. En je kunt er ook een emailaccount mee aanmaken bij KPN geloof ik. 

https://forum.kpn.com/e-mail-10/kpn-webmail-update-2021-externe-en-eigen-domein-e-mailaccounts-toevoegen-555238

Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. 


Maar dan heb je toch ook nog hostingruimte nodig, Nick83?

Als je thuis een webserver hebt staan dan is dat niet nodig, dan host je gewoon zelf die website en laat je het domein naar jouw publieke IP adres wijzen.

Ik raad alleen erg af voor beginners een eigen server thuis te hosten. Er komt een hoop bij kijken om het veilig te houden.


Maar dan heb je toch ook nog hostingruimte nodig, Nick83?

Als je thuis een webserver hebt staan dan is dat niet nodig, dan host je gewoon zelf die website en laat je het domein naar jouw publieke IP adres wijzen.

Ik raad alleen erg af voor beginners een eigen server thuis te hosten. Er komt een hoop bij kijken om het veilig te houden.

Het is allemaal niet zo spannend hoor.

Zelf host ik wat privé sites op mijn Synology NAS en dat is ook voor een "beginner" prima veilig te houden.

Ik weet niet wat @mandoras voor een project met CloudFlare voor ogen heeft.


Een NAS zou kunnen, maar het geeft niet mijn voorkeur, want het is niet iets om het op te zetten om er vervolgens niet meer naar om te kijken. Plus dat je ook geen lekke sites moet hebben met exploits.

Vooral NAS'sen staan bekend om vele aanvallen waar je je tegen moet wapenen. En laat een NAS nou juist vaak belangrijke persoonlijke data hebben.

Een hostingbedrijf heeft alles voor elkaar, en heeft redundante lijnen, goede ondersteuning en contracten met leveranciers. bedrijfskritische servers zou ik zeker niet op een eigen lijntje binnenshuis zetten.


Een hostingbedrijf heeft alles voor elkaar, en heeft redundante lijnen, goede ondersteuning en contracten met leveranciers. bedrijfskritische servers zou ik zeker niet op een eigen lijntje binnenshuis zetten.

Voor zakelijke sites zijn dat natuurlijk valide criteria maar voor privé sites zijn dat natuurlijk minder belangrijke zaken.

 

Vooral NAS'sen staan bekend om vele aanvallen waar je je tegen moet wapenen. En laat een NAS nou juist vaak belangrijke persoonlijke data hebben.

Een NAS moet je sowieso al goed beschermen maar ook dat is geen rocket science.


Een hostingbedrijf heeft alles voor elkaar, en heeft redundante lijnen, goede ondersteuning en contracten met leveranciers. bedrijfskritische servers zou ik zeker niet op een eigen lijntje binnenshuis zetten.

Voor zakelijke sites zijn dat natuurlijk valide criteria maar voor privé sites zijn dat natuurlijk minder belangrijke zaken.

Vooral NAS'sen staan bekend om vele aanvallen waar je je tegen moet wapenen. En laat een NAS nou juist vaak belangrijke persoonlijke data hebben.

Een NAS moet je sowieso al goed beschermen maar ook dat is geen rocket science.

Het is geen rocket-sience, maar je moet wel weten wat je juiste handelingen zijn. Ook voor wat betreft port-forwarding.