Skip to main content

Tot mijn verbazing zie ik nu bij bekijken verlenging van mijn totaalpakket bij KPN (mobiel en thuis internet/tv), dat ik 2x 9,99 (op beide facturen dus elk 9,99!!) betaal, terwijl ik het alleen op mijn mobiel gebruik! Hoe kan dit gebeuren en hoe kan deze bij ‘thuis’ eraf??

ik betaal dus al 1 jaar dubbel ofwel €120 teveel!

Graag reactie.

Menno9

Welkom op ons forum, @Menno9.

Goed dat je even een berichtje stuurt, ik kan me namelijk voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wilt. Ik kijk graag even met je mee. Ik wil je vragen je profiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummers. Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik voor je op onderzoek uit.


Heb ik ingevuld. Omdat je reactie 6 dagen later kwam, heb ik vandaag zelf maar actie genomen: ik heb VANDAAG Spotify Premium van mijn internet/TV abonnement verwijderd en bij Mobiel gehandhaaft. 
Ik wil echter wel de kosten van ruim een jaar DUBBELE BETALING (Tenminste dus 12 x 9,99 = €120) graag terugbetaald hebben. Is veel geld voor mij.…

Hoor graag.

vriendelijke groet,

Menno9


Ik zie dat de wijziging goed is doorgekomen en dat je nu alleen Spotify Premium bij jouw mobiele abonnement hebt. Ik begrijp heel goed dat je graag de dubbele kosten terug wilt. Nu is het alleen zo dat het ook jouw verantwoordelijkheid is om te controleren of jouw abonnement en jouw facturen kloppen. Daarom sturen we je ook een bevestiging bij iedere wijziging. Om je toch enigszins tegemoet te komen, wil ik je aanbieden om drie maanden te vergoeden. Dit komt neer op een vergoeding van € 30,00. Zal ik dit voor je in orde maken?


Nee, het is jullie fout om mij DUBBEL te factureren, ik heb daar niet om gevraagd! Hoe kan het, dat jullie geen controlesysteem hebben, dat een dubbele facturering voorkomt?? Als ikzelf een foute aanvraag had gedaan, dan zou ik fout zijn. Nu niet. Dus graag het hele bedrag retour, Denise.


Ik begrijp jouw gedachtegang, @Menno9. Echter betreft dit geen fout van onze kant. Met Spotify Premium van KPN kan je slechts één account omzetten naar Premium. Wil je meer accounts koppelen, dan heb je dus twee keer Spotify Premium nodig. Aangezien je maar één keer Spotify Premium per abonnement kunt aanvragen, is het in zo'n situatie niet geheel ondenkelijk dat men bij twee abonnementen Spotify Premium afsluit. We kunnen er dan ook niet van uit gaan dat het hebben van twee Spotify Premium abonnementen een fout betreft, zoals bij jou nu is gebleken. Hier is dus ook geen controle op. Wij vertrouwen erop dat klanten zelf de bevestiging van een bestelling controleren en indien nodig aan de bel trekken om dit te corrigeren. Ik blijf daarom bij mijn vorige aanbod van een vergoeding van maximaal drie maanden. Meer kan ik je niet bieden, sorry. Ik hoor graag alsnog of je hiermee akkoord gaat.


Nee, Denise, ik woon alleen, dus het kan niet dat ik 2 abonnementen heb! Dus je redenering is helemaal fout. Jullie systeem moet dat zien, anders is het een waardeloos systeem! En daarvoor ben ik niet aansprakelijk, jullie wel! Je kunt zelf constateren dat BEIDE ABONNEMENTEN OP DEZELFDE NAAM STAAN: van mijn bedrijfje De Tania Associatie!! Dus ik ben niet according met een fooitje


Het is een 1 persoonsbedrijfje, staat op de KVK


Ik begrijp jouw gedachtegang absoluut. Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat wij niet controleren uit hoeveel mensen jouw huishouden bestaat. Op het moment dat er twee premium accounts aangevraagd worden, dan leveren wij dit. Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie, maar ik kan het niet anders maken.


Ik heb naar mijn mening niet dubbel aangevraagd, wat jij beweert. Maar goed, onder protest laat ik het erbij, dus stort die €30 maar


Jammer dat je er zo over denkt. Ik heb in ieder geval de coulance van € 30,00 in het systeem gezet. Deze ontvang je als eenmalige korting op de volgende factuur van jouw Thuis abonnement. Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze gerust. We helpen je graag verder.