Skip to main content

Ik zit op de Mac en heb onlangs Big Sur 11.4 geinstalleerd en sindsdien klaagt hij op mijn iMac en Macbook mijn computer niet meer beveiligd is, dat ik volledige schijftoegang moet verlenen. Dat is allemaal al gedaan en in orde maar hij herkent het niet. Op advies van KPN heb ik KPN veilig eraf gehaald, alle restjes in het systeem eraf gesloopt en een re-install gedaan, toegang goed gezet maar de foutmelding blijft komen. Ondertussen is het icoontje boven in beeld gewoon actief en als ik daarop klik krijg ik een groen vinkje en de mededeling ‘uw computer is beveligd’. Suggestie van KPN was dat ik dit op het forum zou posten 😉 Als ik klik op KPN veilig openen, krijg ik de melding niet beveiligd te zijn; als ik dan instellingen open en volledige schijftoegang wil toestaan, staat dat al goed ingesteld. Lijkt erop alsof ie dat niet herkent? 

Vraag: is de beveliging nou wel of niet actief en zijn er suggesties hoe dit op te lossen? 

 

Dankjewel

Anneke 

 

 

Hallo @AVE65 ,

Ik heb precies hetzelfde als jij. Van de week de update naar Big Sur 11.4 uitgevoerd. En wat ik ook probeer, de melding "Uw computer is niet beveiligd"krijg je niet weg. 

Wel inderdaad gewoon een groen vinkje bovenin en de melding dat de browsebeveiliging actief is.

 

Nu weet ik wel dat we bij onze Apple-computers deze KPN Beveiliging eigenlijk niet nodig hebben, maar toch heb ik het er al jaren op zitten. Beter dubbel beveiligd, dan van één beveiliging uitgaan…. 

Een paar jaar terug was er ook zo'n issue. Toen heeft KPN achter de schermen een update uitgevoerd van KPN Veilig en toen was alles weer OK. 

Op het forum van F-Secure geven de ontwikkelaars aan dat dit “cosmetisch” is en niet van toepassing. Het probleem is opgelost met versie 17.10 MR2 (build 37976) echter KPN Veilig rolt deze nog niet uit en blijft steken op build 36673.

Een verzoek aan KPN dus om de update toch nu snel uit te rollen. 


Volgende week wordt de update van KPN Vellig uitgerold. @Roelandkpn schreef net:

Ik heb overleg gevoerd met de leverancier zojuist. Komende week zal de laatste update beschikbaar komen en uitgerold worden voor bestaande en nieuwe installaties. Daarmee wordt bovenstaande situatie verholpen.


Fijn! Dan wacht ik dat rustig af en veel dank voor het navragen. 

Fijne dag iedereen