Skip to main content

Hallo allemaal, mijn vraag heb ooit een abbo afgesloten met gratis Spotify Premium.

Ben nu voornemens een 2 jarig abbo af te sluiten voor een iPhone 11. Gaat mijn KPN Spotify kosteloos mee naar nieuwe abbo????

Nee. Niet kostenloos.


Oké Nick, dus met andere woorden zolang mijn huidige abonnement blijft lopen kan ik gebruik blijven maken van gratis Spotify bij elk nieuw af te sluiten abonnement welke vorm dan ook vervalt die optie en moet ik gaan betalen voor deze dienst. 


Oké Nick, dus met andere woorden zolang mijn huidige abonnement blijft lopen kan ik gebruik blijven maken van gratis Spotify bij elk nieuw af te sluiten abonnement welke vorm dan ook vervalt die optie en moet ik gaan betalen voor deze dienst. 

Ja klopt. Je Spotify account valt terug naar FREE. Wat inhoud dat je reclame krijgt. Bij het nieuwe abonnement wat je afsluit bij KPN kies je Spotify erbij als optie. Dan kun je het Spotify account weer activeren, zodat de reclame weer weg is. 


Helemaal gratis is Spotify niet in jouw abonnement. Het was (is) natuurlijk wel een duurder abonnement dan eentje zonder Spotify. Namelijk indertijd € 6,99 meer. Inmiddels betaal je ook in jouw abonnement de volledige prijs van € 9,99 voor spotify.

Gratis betekent vrijwel overal “inbegrepen bij het abonnement met korting”. Alleen is er nu geen korting meer, want KPN moet aan Spotify per afname gewoon het volledige bedrag betalen nu. En rekent dat uiteraard gewoon door.

Je nieuwe abo zal daardoor niet eens veel duurder zijn denk ik zo als je de GB bundel ongeveer gelijk houdt.


Bedankt voor je reactie Peter.