Skip to main content

Ik wordt elke dag gebeld door telefoonnummer +31887751258 ik nam afgelopen vrijdag op en zegt de persoon aan de lijn dat hij voor kpn werkt en een tevredenheid onderzoek doet over ons als klant van kpn. Ik zeg dat ik het niet gelooft en hij zegt dan hoe kan ik het bewijzen dat ik kpn ben en hangt dan op. Kreeg 2x een voicemail en zodra ik ga luisteren hoor ik een halve seconde niks. Wordt elke werkdag gebeld en als ik zelf belt naar dit nummer krijg je gelijk het vertrouwde kpn bandje, maar schijn bedriegt, zegt dat alle medewerkers in gesprek zijn. Heb het nummer geblokkeerd maar toch kunnen ze bellen. Heb ook de voicemail nu uit gezet plus het uitzetten van de sms keuze. Is het van kpn zelf of zijn het scammers, het vertrouwde kpn bandje is net echt van jullie. Heb een opname van dit nummer met de vertrouwde kpn bandje....

 

Mvg Peter Groenendaal.

Ja, die behoort toe aan een nummerreeks van kpn. En er loopt momenteel inderdaad een tevredenheids onderzoek. Deels telefonisch, deels via e-mail.

Bellen náár dit nummer kan niet.

Op mijn vaste telefoonnummer kunnen ze niet bellen. Daarop heb ik nummers beginnend met +3188 geblokkeerd. Dit kan je doen via MijnKPN.

Op je mobiel: maar een contact aan met alleen +3188 en vervolgens dit contact blokkeren.


Hoe blokkeer ik dit via mijn kpn dan. Wordt elke dag gebeld en elke dag zeggen  ze hetzelfde, waarop ik reageer geen interesse te hebben. Ik wordt erg lastig gebeld. Bel je naar de voicemail hoor je niks. Ik vindt dit niet leuk meer. 


Makkelijkst via de MijnKPN-app (in je mobiel): Vast bellen - extra opties.

Webversie: MijnKPN - Producten - Thuis - linkerkolom: Informatie & Instellingen - vast nummer, wijst m.i. zichzelf verder.


Ik wordt gebeld op mijn mobiel en niet naar de vaste lijn. En dat nummer heb ik al geblokkeerd. Ik zal +3188 in mijn contactgegevens zetten en blokkeren.


Kunt u het doorgeven dat ik geen interesse heb in een enquête van kpn. 

 


Dat kan ik niet. Mischien de moderator die hier nog komt. Staan je gegevens al in je PROFIEL?


Alleen mijn vader gegevens. Staat op zijn naam. Mijn mobiele nummer staat er nog niet op.


Het gaat om het nummer waarop gebeld wordt en degene op wiens naam dát abonnement staat. Dan hebben ze de gegevens waarmee ze het door kunnen geven. Kan allemaal in het PROFIEL. (niet hier in het topic, dat is volledige openbaar).


De nummer waarop gebeld wordt is op mijn mobiele abonnement. Ik zal daarop kpn gaan bellen en aangeven niet mee te willen doen aan de tevredenheid onderzoek. Bellen ze vandaag weer, geef ik weer aan niet mee te willen doen. Bellen ze de volgende dag weer dan ga ik een klacht bij kpn indienen. Ik weet hierbij genoeg, ik laat u meer weten later deze dag of de volgende dag. Bedankt.


Zoals uitgelegd kun je ook op je mobiel binnenkomende nummers van 088 nummers volledig blokkeren. Op mobiel dan contact maken met alleen +3188. En dat contact blokkeren. Kan geen enkel 88 nummer je nog bellen. Ook andere bedrijven niet.


Waarom direct alle 088* nummers blokkeren ?
De 088 nummers worden vaak gebruikt door bedrijven en instanties.
Het gaat hier om een specifiek nummer van een “op hol geslagen” kpn bel computer, kpn doe er wat aan denk ik dan, zo maak je geen vrienden.


Update.... ik heb afgelopen donderdag gebeld naar kpn, heb een klacht ingediend betreft dat ene nummer die mij elke dag belt en dat ik daar niet meer van gediend ben en dat ik liever per mail dat wil doen ipv telefonisch. Ook gezegt dat als ze bellen ik aan het werk ben. Zij heeft daar een melding van gemaakt maar dat zij daar lak aan hebben en mij alsnog vrijdag weer gebeld hebben. Ik nam dat telefoonnummer op maar zij vebrokte de verbinding, erg onbeschoft. Ik ben klaar met kpn en zal dat gaan zeggen. De volgende keer dat ze bellen en ik neem op zal ik zeggen niet meer van gediend te zijn en mij met rust laten. En gebruik maak van recht van bezwaar. Maar weet wel dat als mijn abonnement af loopt ik niet meer bij kpn blijf..

 


Blokkeer dan in ieder geval dat éne nummer. Als het steeds hetzelfde nummer is.

Kreeg je met opnemen niet eens de kans om aan te geven dat je niet meer gebeld wilt worden? “Recht van verzet” heet dat. Dan móeten ze je ook uit de bellijst halen.

Maar is zou het als ik jou was sowieso ook blokkeren.

Dat kan voor de vaste lijn via MijnKPN.

Mobiel: maak contact aan met dat nummer en blokkeer het contact.


Ik kreeg vrijdag geen kans. Werd gelijk opgehangen. 


Das niet tof. Overigens denk ik dat @KeesYagi gelijk heeft w.b. het 'hangen’ van de belcomputer.