Skip to main content

Hi Allemaal, 

 

Ik zou graag wat opheldering willen in deze kwestie.

Sinds kort heb ik KPN met iTV. Ook had ik al een losse Netflix account die via paypal word betaald.

Nu kreeg ik de optie om via KPN Netflix te kijken en mijn bestaande Netflix account te koppelen.

Na activatie moest ik in netflix weer nieuwe profielen opzetten ?  Na dit gedaan te hebben ben ik via mijn PC > browser naar netflix gegaan en tot mijn verbazing stonden hier mijn oude profielen in, en de betaalgegevens nog aan mijn paypal gelinked. 

Als ik via mijn afstandbesdiening voor de decoder op netflix druk krijg ik wel de nieuwe profielen te zien.

Dit lijkt dus een andere account dan ik al had.

Nu vroeg ik mij af of dit allemaal wel juist is verlopen en ga ik nu dubbel betalen?

Hallo @JJWDox, welkom op het KPN forum! Het klinkt inderdaad alsof je nu twee Netflix abonnementen hebt. Maar als je inlogt met dezelfde gegevens, dan is het toch één en hetzelfde account. Je kunt namelijk maar één account per e-mailadres hebben. Je kunt op de tv-ontvanger natuurlijk controleren of je hetzelfde e-mailadres voor beide accounts gebruikt. Je kunt ook via de factuur controleren of je per ongeluk Netflix via KPN aangezet hebt.

Hieronder lees je hoe het betalen van Netflix bij KPN werkt.

1. Wat is het verschil tussen Netflix betalen via KPN factuur en Netflix als Entertainmentdienst?

Als je Netflix voor augustus 2021 hebt besteld via de tv-ontvanger van KPN, dan betaal je Netflix via de KPN factuur. Voor alle overige zaken moet je bij Netflix zelf zijn.

Met Netflix als Entertainmentdienst kun je Netflix via KPN betalen, maar ook je Netflix abonnement aanpassen of zelfs opzeggen. Het is dus helemaal geregeld bij KPN.

Hoe kan ik zien of ik ‘Netflix – betalen via de KPN factuur’ of de ‘Netflix Entertainmentdienst heb?

1) Open de factuur in MijnKPN.

2) Kijk waar Netflix terugkomt op de factuur. Hier zijn 2 mogelijkheden:

a. ‘Netflix – Basic’ / ‘Netflix – Standaard’ / ‘Netflix – Premium’ staat onder ‘abonnementen’ op de factuur. Je hebt Netflix als Entertainmentdienst.

b. Netflix staat onder ‘Aankopen derde partijen’ op de factuur. Je hebt ‘Netflix – betalen via de KPN factuur’.


Bedankt voor de uitleg @Denise_ . Ik heb even op mijn tv ontvanger gekeken en hier stond hetzelfde e-mail adres in maar dan .n ipv .nl . Wat mij vreemd lijkt gezien dit geen correct mail adres is. Uitgeloged op netflix op de tv ontvanger en opnieuw ingelogged met de juiste e-mail en toen kwam mijn bestaande profiel ook weer naar voren.

Ik heb netflix via KPN aangezet toen ik mijn abo afsloot maar deze kan ik nu niet meer koppelen.(want dit had ik dus al een keer geprobeerd). Ik Gebruik dus mijn huidige netflix account en betaal via paypal maar heb nu ook een neflix abo via KPN lopen waar ik niets mee kan?

Is er een mogelijkheid om opnieuw de account te koppelen maar dan nu met het juiste mail adres zodat de betaling via de KPN factuur verloopt ipv mijn paypal?


@Denise_  Zojuist Neflix even gebelt om te kijken of ze het email adress konden veranderen maar hiervoor moest ik bij jullie zijn. Gezien het foutive account van netflix gekoppeled is aan KPN.

Is dit iets wat jij kan (laten) aanpassen of moet ik toch even bellen naar KPN om dit op te lossen?

Ik hoor het graag, bedankt!


Na meerdere telfoontjes naar Netflix en KPN is het probleem uiteindelijk opgelost. Netflix heeft de e-mail adressen omgewisseld en de foutieve(dus mijn oude account) stop gezet. NIet helemaal hoe de bedoeling was maar in elkgeval geen 2 accounts meer. En de juiste e-mail aan de KPN/Netflix gekoppelt.


Fijn dat je het inmiddels zelf op hebt kunnen lossen. Nu heb je weer één account. :blush: