Skip to main content

hallo ik wil graag mij newsserver SABnzbd instellen lukt mij niet 

@tonversluis 

Wat lukt er niet aan? Wat heb je al geprobeerd? Wat zie je? Wat gebeurt er?


https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsgroepen.htm
https://www.binaries4all.nl/sabnzbd/


ik heb kpn server  news.kpn.nl  ingevuld bij server bij gebruiker en wachtwoord niks poort 563 maar krijg geen verbinden als ik test

ik ben een leek hierin had bij ziggo een payserver naar ik begrijp dat dit bij kpn niet hoeft


ik krijg deze melding dan  Kan verbindingsresultaat niet bepalen ()


Is het niet poort 119?


ik heb ook dat geprobeerd en 563+587+993+119  niks werkt


Die hele error vind ik niet op Google. Is die error wel juist?
Heb je de handleiding van SABnzbd al eens gelezen?
 

https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsgroepen.htm


ja ik heb zelf een nieuwere versie erop staan hier kan ik zelf geen poort invullen

 

 


Kan je niet achter de Servernaam een dubbele punt plaatsen met het poortnummer?

news.kpn.nl:119


@tonversluis Volgens de KPN handleiding:

Verander de volgende instellingen:

  • Port: 563
  • Vink 'SSL Secure connection to server' aan
  • Username: laat dit veld leeg
  • Password: laat dit veld leeg
  • Klik op: 'Save changes'

 

Vink dus eerst SSL eens aan, in je afbeelding staat die niet aangevinkt.


Ha @tonversluis, ben je er inmiddels uitgekomen? Lees anders dit topic eens door, wellicht haal je uit de reacties onder dat topic nog meer nuttige informatie: 

 


als ik  vpn nederland aanzet dan krijg deze melding server closed connection zet ik dit uit doet het de server maar zegd dan dat ik een vpn nodig hebt


Welke instellingen gebruik je nu, heb je SSL aangevinkt?

Plaats anders eens een afbeelding van de huidige instellingen en van die melding als je VPN uit hebt staan.


dit is als ik vpn uitzet  ik heb een nieuwe versie van sab kan ook geen poort instellen


Ik zie daar staan dat hij succesvol verbonden is, de poort moet dan ook goed zijn:

 

Wat gaat er daarna dan fout, welke melding zie je dan?


er wordt niks binnengehaald wil niet downloaden

 


Is er geen logboek in de software?


 

als ik  vpn nederland aanzet dan krijg deze melding server closed connection zet ik dit uit doet het de server maar zegd dan dat ik een vpn nodig hebt


De usenet server van KPN doet het alleen binnen het netwerk van KPN.
Bij het gebruik van een VPN word de verbinding met de KPN usenet server geweigerd/verbroken doordat je dan verbinding wilt maken via een ipnummer die niet van KPN is.

De usenet server van KPN kan je veilig gebruiken om te downloaden als SSL is ingeschakeld.
Voor dingen op usenet zetten kan je beter niet de KPN usenet server gebruiken als je anoniem wilt blijven omdat je ipnummer dan te achterhalen is.

Om te downloaden van usenet via een VPN kan een betaalde usenet server gebruikt worden.

Om de SSL poort te zien of in te stellen:
Ga in SABnzbd naar “servers”, klik rechtsboven op “Geavanceerd”, klik op “toon details” en het poortnummer is nu zichtbaar.
 


dank je wel is mij nu duidelijk