Skip to main content

Ik heb sinds het werd aangeboden KPN-veilig geïnstalleerd. Nu heb ik gisteren waarschijnlijk een phishingmail van mijn verzekering gekregen. Het verschil zat hem in een liggend streepje (_) en géén liggend streepje, voor het emailadres van de afzender. Ik zag later pas dat het een no reply adres was, anders had ik niet op de link geklikt. Ohra vermoedt dat het idd phishing is en heeft me doorverwezen, heb een maill gestuurd. Heeft KPN - veilig kunnen voorkomen dat het gevolgen heeft? Ik maak me flink zorgen en plaats dit topic ook om te horen of hier iemand iets dergelijks heeft gehad met of zonder KPN - veilig. Alvast dank. 

Hallo @Ecaj ,

Heb je al in KPN Veilig een virusscan uitgevoerd? Dat kan nu geen kwaad.


Dat zou ik wel willen, maar ja... Ik vind het vrij logisch dat er in een menu een keuze 'virusscan' moet staan. Bij mij niet

 


Bij mij wel. Even op zoek naar het menu dus...

Bij mij staat er bovenin het scherm een klein groen icoontje van KPN Veilig. Een groen vinkje in een wapen. Ik kies dan KPN Veilig openen. Daarna klik ik links op "Hulpmiddelen". Vervolgens kun je kiezen uit "Viruscan"of "Selecteren wat moet worden gescand". 

Misschien staat die keuze bij jou in het "hamburgermenu" rechts bovenin? 
 

Succes met de scan! 


Gelukt! Het stond bij mij in het menu aan de linkerkant, hij is nu aan het scannen 👍


Mooi zo👍