Skip to main content

Ik heb een nieuwe laptop en ik krijg het icoon van KPN veilig er niet op. Ik heb ook geen icoon in de Taakbalk.

Als ik inlog krijg ik wel dat mijn laptop veilig is.

Maar ik wil graag af en toe even scannen of alles nog goed gaat

Misschien kan u mij helpen

bvd

Met vr gr Cootje

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Cootjevangee Welk besturingssysteem gebruik je? Windows 10?

Piet.


@Cootjevangee

Lukt het wel vanuit menu start-rechtermuisklik op de KPN veilig-meer- aan taakbalk vastmaken en of ook aan start vastmaken


Ik heb inderdaad Windows 10

 

Ik heb geprobeerd op start rechtermuisklik maar daar komt geen KPN Veilig in te staan.

Ik heb begrepen dat veel mensen het probleem hebben,

Ik snap alleen niet dat KPN daar niks aan doet.

Al zou je ze maar een mailtje kunnen sturen om het te vragen, maar je kunt alleen bellen en dan lang in de wacht staan.

Maar bedankt voor de moeite.


Ik weet niet of KPN veilig echt een programma is zoals je andere programma's ook opstart in Windows. Anders kan je dit proberen.

In het zoekvak op de taakbalk typt u de naam van de app of het programma of drukt u op de Windows-logotoets op uw toetsenbord en begint u met typen.

Als u deze heeft gevonden, opent u het programma. In de taakbalk ziet u dan het icoon van KPN veilig. U kunt deze dan met de rechter muisknop koppelen aan het menu.

 


Ik ga het proberen, Het stond op mijn oude Laptop wel, en op mijn telefoon ook. maar komt er nu niet op.

Bedankt


Anders heb je rechts in de taakbalk indeling ook icoontjes staan. Één van die iconen is mogelijk van KPN veilig. Daar kan je ook op dubbel klikken.


Ik heb daar inderdaad ook icoontjes staan, maar geen KPN Veilig

maar nogmaals bedankt


@Cootjevangee Verwijder KPN veilig via het configuratiescherm, zoek het onderdeel Programma's—>programma verwijderen, daar moet KPN veilig tussen staan, verwijder het en herstart de laptop nadat het is verwijderd en herinstalleer KPN Veilig weer. 

Zorg ook dat alle updates van Windows up-to-date zijn. 


Heb ik ook al geprobeerd, maar het staat niet in mijn configuratiescherm.

het zit in mijn abonnement bij KPN.

Als ik bij mijn KPN kijk staat er dat ik beveiligd ben, maar ik wil af en toe scannen of er wat bijzonders is

en dat kan alleen als het icoon daar mee op mijn scherm staat.zo was het bij mijn vorige laptop en ook op mijn telefoon.


Heb ik ook al geprobeerd, maar het staat niet in mijn configuratiescherm.

het zit in mijn abonnement bij KPN.

Als ik bij mijn KPN kijk staat er dat ik beveiligd ben, maar ik wil af en toe scannen of er wat bijzonders is

en dat kan alleen als het icoon daar mee op mijn scherm staat.zo was het bij mijn vorige laptop en ook op mijn telefoon.


@Cootjevangee Als het nergens staat, dan heb je het niet geïnstalleerd. Het komt niet automatisch op je computer te staan. 

Je moet het wel downloaden en uitvoeren. Installeer KPN veilig


Ja dat snap ik, maar als ik naar installeer KPN veilig ga. dan krijg ik dat mijn laptop en mijn telefoon beveiligd zijn, en kom ik niet verder.

En dan kan ik er licenties voor meer apparaten bij kopen.

Maar daar in  kan ik nog steeds niet scannen.

En dat kon voorheen wel.

ik heb het op mijn telefoon ook dat werkt wel.


In dit topic staat een link om de licentie van KPN veilig te verwijderen van oude apparaten.

https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/licenties-kpnveilig-verwijderen-427075

Daarna kunt u kosteloos een licentie gebruiken voor een nieuwe laptop.


Ja dat snap ik, maar als ik naar installeer KPN veilig ga. dan krijg ik dat mijn laptop en mijn telefoon beveiligd zijn, en kom ik niet verder.

En dan kan ik er licenties voor meer apparaten bij kopen.

Maar daar in  kan ik nog steeds niet scannen.

En dat kon voorheen wel.

ik heb het op mijn telefoon ook dat werkt wel.


@Cootjevangee Ok, dan zul je de licentie van de oude laptop  moeten verwijderen. 
 

Hier staat beschreven hoe je dat moet doen. ‘Beste antwoord door Vikash’

 


Laat u ons weten als het gelukt is? Zo nee dan helpen wij u verder zoals ook is aangegeven in het andere topic.


Welkom op het forum @Cootjevangee. Zie dat je al aardig op weg bent geholpen door andere forumleden!. Zoals jij het omschrijft is de licentie van KPN Veilig nog geregistreerd op jouw "oude" laptop en dient de licentie vrijgegeven te worden. Je bent al door enkele mede-users naar de juiste instructie geleid zie ik: https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/licenties-kpnveilig-verwijderen-427075

Mocht je er echt niet uitkomen, laat dan even weten waar je tegenaan loopt? De KPN Community denkt graag met je mee.

 


Ik heb hier vermeld, dat ik enorm blij was met de mannen die mij geholpen hebben.

Het was  idd zo dat het eerst op mijn oude laptop er af moest, en toen kon ik het installeren op mijn nieuwe, je kan het op 2 apparaten installeren ,anders moet je er licentie s bij kopen

ik zie alleen hier heel mijn bedank berichtje niet meer.

Maar het is gelukt!!!!!!:joy:


Hier nogmaals de namen van de mannen die het mij zo goed uitgelegd hebben.

Jeroen en Vikash


Goed om te horen dat het inmiddels is gelukt @Cootjevangee. Mooi om te zien dat je zo blij bent met de KPN Community. Heb je nog andere vragen, slel ze gerust. Zoals je hebt ondervonden staat de KPN Community voor je klaar!