Skip to main content
Vraag

Ik krijg geen Ippies bij aankopen op de KPN site

  • 5 June 2024
  • 11 reacties
  • 166 keer bekeken

Hallo!
Al jaren spaar ik punten bij online aankopen via ippies. (deze kun je inwisselen voor cadeubonnen van Bol, Coolblue etc). KPN staat ook op de site vermeld als bedrijf dat meedoet. https://www.ippies.nl/sparen-bij/kpn1

Ik heb onlangs mijn KPN abonnement verlengd inclusief nieuwe mobiel, dit op de juiste manier gedaan via doorklikken vanaf de ippies site. Maar helaas, ik krijg geen ippies toegekend, ook niet “in de wacht”.

Hierdoor loop ik heel wat punten mis. Ippies zelf zegt bij KPN aankopen niet achteraf punten te kunnen toekennen. Maar hoezo achteraf? Ik heb alles bij de aankoop op de juiste manier gedaan, ook geen adblockers etc. maar het wordt blijkbaar bij KPN niet geregistreerd. (2 jaar geleden bij mn vorige abonnement ook al niet, maar nu wil ik er toch eens achteraan gaan)

Meer mensen hier last van?

Ik ben vanaf 1996 trouwe KPN mobiel klant. Dus ik hoop dat iemand van KPN hiermee kan helpen, de chatbot kende het woord ippies niet eens dus daar kom je niet ver mee :-)
 

Hallo @Cloudy ,

KPN kan jou hiermee niet helpen. Je kunt jouw vraag kwijt bij de helpdesk van ippies. 
 

https://www.ippies.nl/klantenservice/contact


Ippies zegt precies hetzelfde…

Zij kunnen achteraf niets doen, neem contact op met kpn zeggen ze.


Vervelend, maar KPN gaat niet over ippies. 


Dit zegt ippies (en dan een rij tips die ik natuurlijk allang weet en jaren toepas, maar alleen bij KPN gaat het steeds mis)

 

Beste Claudia,

Dank je voor je vraag.

Zoals we eerder schreven neemt KPN helaas geen gemiste ippies in behandeling, en kunnen wij ook geen navraag doen over individuele bestellingen. Wat er precies fout gegaan is, kan ik daardoor helaas ook niet voor je achterhalen. Ik zet hieronder al onze tips voor het succesvol ippies sparen en hopelijk gaan je volgende transacties dankzij deze tips wel goed.

We hopen je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Indien je nog vragen hebt dan kun je altijd contact met ons opnemen, we helpen je graag!
 
Met vriendelijke groet,
 
Het ippies team
Elisabeth

 

Dus zij verwijzen naar KPN en zeggen niet te kunnen helpen, dat het bij KPN ligt en zij daar niet naar kunnen kijken.

Ik hoop echt dat iemand van KPN hier tóch eens naar kan kijken intern.

Hoe kan ik zo iemand bereiken? Hier op het forum zijn denk ik alleen medeklanten?

Anders kan KPN zich beter terugtrekken van de ippies site om misleiding te voorkomen.


Ik heb het contactformulier gebruikt, wie weet :-)


Op dit forum wordt ook gereageerd door moderatoren van KPN @Cloudy 


Hallo @Cloudy, allereerst welkom op de KPN community. Door jouw vraag gaat er toch een wereld voor mij open. Heel eerlijk had ik nog nooit gehoord van ippies en het spaarplan wat daar aan verbonden is. IK zal intern eens voor je op zoek gaan naar iemand die verantwoordelijk is voor ippies bij KPN. 

Kun jij voor mij een in een reactie even uitleggen, welke stappen jij hebt gedaan vanaf de website van ippies om punten te sparen bij jouw KPN bestelling? 


Hallo! Bedankt voor je reactie!
 

Ik ga naar de website van ippies en log daar in, dan klik ik daar op de webwinkel die meedoet aan ippies sparen waarbij ik een aankoop wil gaan doen. In dit geval klik ik dus via de ippies site door naar de KPN site. https://www.ippies.nl/sparen-bij/kpn1 “Ga naar de webshop” oranje button.

Adblockers staan dan uit, ik gebruik mijn laptop en niet mijn mobiel om de aankoop te doen. Ik controleer of het icoontje van ippies in de browser (firefox) groen is, zo ja is het doorklikken goed gegaan. Ik gebruik een normaal browservenster en geen incognito/prive venster.

Ik doe de aankoop.

Op de ippies site kan ik dan bij mijn transacties zien dat de aankoop is geregistreerd en “in de wacht” staat.

De winkel gaat dan beoordelen of je voor ippies in aanmerking komt met je aankoop. Wordt deze goedgekeurd krijg je een bepaald aantal ippies (per euro of per type abonnement) bij je ippiessaldo. Deze kun je vervolgens omwisselen voor cadeaubonnen van bijvoorbeeld Bol of Coolblue.
 

Eigenlijk is KPN bij mij tot nu toe de enige site waarbij het misgaat.
Ik spaar al ippies vanaf 2011. Ben trouw KPNklant vanaf 1996/7 (HI!), dus ik hoop dat het gaat goedkomen :-)


Ik zie kansen! 


Nog nooit gehoord van ippies…..
Maar zijn die wel bij abonnementen?
Dat lijkt me onvoorstelbaar.
Maar goed, wacht maar even af wat er uit het onderzoek komt.
En wat kun je dan met ippies?

t Lijkt de supermarkt wel: Spaart u ook zegeltjes?
Ik heb allang het sparen van dat soort dingen opgegeven.
Je moet je gegevens invullen en ze weten zo steeds meer van je.
Hoezo privacy?


Je kunt ze inwisselen voor cadeaubonnen van bv Bol, Coolblue, Hema, Pathé, goede doelen of als korting gebruiken bij aankopen in winkels die meedoen online (al heb ik dat laatste nog nooit gedaan). Je kunt voor elke 5 euro al inwisselen.

Leuk extraatje als je toch al veel online koopt.

 

Volgens de info ook bij KPN abonnementen ja.

 


Reageer